Anonym skriver:
Godmorgen piger!
Jeg kunne godt tænke mig st vide hvad I gør for at fornye jeres sexliv dem af jer der enten er gift eller har et forhold??
Min kæreste og jeg har været sammen i 11 1/2 år. Han savner spænding og fornyelse i vores sexliv. Han syntes altid at det er det samme og det samme jeg gør. Både under forspil men også under sex. Han mangler at jeg gør noget nyt. Det hele er alt for forudsigeligt siger han. Ved ved næsten præcist hvad jeg gør nu og hvad det næste så er. Han har også svært ved at blive stiv hvis ikke jeg har sat mit hår, taget make up på og taget lidt sexet tøj på. Altså hvis jeg ikke gør noget ud af mig selv så kan han ikke rigtig blive tændt og liderlig og få den op at stå hvilket gør mig lidt ked af det, men det er ikke det vi skal komme ind på her.
Så jeg mangler ideer til hvad jeg kan gøre som forspil og hvad/hvordan jeg kan vække hans interesse og liderlighed samt hvad jeg kan gøre under sex?? Det hele er bare blevet for kedeligt for ham.
Et godt sexliv er et fælles ansvar - Og som jeg læser din tråd, ligger han alt ansvaret over på dig. DU skal gøre noget andet. Det er kedeligt, at DU altid gør det samme. DU skal gøre alt muligt ud af dig selv, for han overhovedet kan tænde på dig seksuelt. Måske skulle han arbejde på jeres sexliv i positivt samarbejde med dig? Måske skulle i i fællesskab finde på måder, hvorpå i kan ruske op i tingene, fordi det er helt naturligt, at tingene kan blive lidt rutineprægede efter så mange år. Igen: Fælles ansvar, for i er to om at have sex. Og ved at lægge alt ansvaret over på dig, bidrager han også til en følelse af usikkerhed hos dig og en følelse af ikke at gøre det godt nok.
Jeg tænker lidt - Hvis der sker præcis det samme hver gang, og han kan forudse det, så må det alt andet lige også betyde, at han gør præcis det samme hver gang. Hvad med at han gjorde noget andet? At han tog teten ved at fratage dig "magten" seksuelt og tog ansvaret? Han kunne jo også fortælle dig, hvad han har lyst til undervejs, det behøver ikke være kommanderende eller akavet. Det kan være i ligger og kysser, og han hvisker dig i øret, at du skal tage ham i munden. Eller HAN kunne spice tingene op ved at give dig bind for øjnene og forkæle din krop.
Summasummarum: I skal da i fællesskab finde en løsning, og han kan lige så vel som dig gøre tingene anderledes. Det er så vigtigt at kunne tale åbent om sexlivet, for på den måde kan han også fortælle dig, hvad han har lyst til, der skal ske, så du ikke skal famle i blinde helt alene. Han kan ryste posen, du kan ryste posen, I kan ryste posen. Det er sgu ikke et enmandsarbejde