Gravid og næse spray

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.472 visninger
12 svar
3 synes godt om
19. oktober 2017

Mortil2drenge<3

Nogle der ved om der findes en næsespray til gravide saltvand osv hjælper overhoved ikke og jeg er ved at gå ud af mit gode skind nogle der har brugt zymellin, otrivin under graviditet jeg synes ikke lige jeg vil ringe til vagtlægen pga en dum forkølelse så håbede på nogle af jer måske ved noget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2017

koeapabshicar

Jeg fik at vide af flere læger at jeg ikke måtte bruge de to grundet de tørre slimhinderne ud og det gælder alle slimhinderne også dem du har i underlivet. Så det kunne have en rigtig negativ effekt på graviditet. Jeg har brugt saltvands næsespray (som heller ikke rigtig hjalp her) men ellers dampede jeg mit ansigt i kogt vand med Pebermynte og kamillethe og der hjalp nogle gange :-) 

Anmeld Citér

19. oktober 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Molly90 skriver:

Nogle der ved om der findes en næsespray til gravide saltvand osv hjælper overhoved ikke og jeg er ved at gå ud af mit gode skind nogle der har brugt zymellin, otrivin under graviditet jeg synes ikke lige jeg vil ringe til vagtlægen pga en dum forkølelse så håbede på nogle af jer måske ved noget.

Jeg brugte zy milin under graviditet mindske det så vidt muligt så det kun var til natten og muligvis 1 enkelt gang udover det.

Ens krop har virkelig brug for søvn under graviditet og det fik jeg ved dette. 

Anmeld Citér

19. oktober 2017

Bissen

Jeg brugte otrivin hver aften i begge mine graviditeter uden problemer. 

Hvis jeg var dig ville jeg give et skud til natten, så du kan få ro der indtil forkølelsen driver over, men hvis du er nervøs over det, så er det jo vagtlæge eller egen læge i morgen. 

Anmeld Citér

19. oktober 2017

Mortil2drenge<3

Bissen skriver:

Jeg brugte otrivin hver aften i begge mine graviditeter uden problemer. 

Hvis jeg var dig ville jeg give et skud til natten, så du kan få ro der indtil forkølelsen driver over, men hvis du er nervøs over det, så er det jo vagtlæge eller egen læge i morgen. 

Ja jeg tænker os at det bare skal være til natten for jeg kan ikke sove når min næse er helt lukket   pg har prøvet alt muligt hus trick intet virker.

Anmeld Citér

19. oktober 2017

OscarMor

Jeg har brugt Zymelin næsespray næsten hver nat i min graviditet, for at kunne få noget søvn  Det har ikke haft nogen effekt på vores dejlige 3 måneders søn, ej heller på min graviditet eller fødsel.
Efter min mening kan du sagtens tage et skud til natten   

Anmeld Citér

19. oktober 2017

Thea14

Jeg har brugt otrivin i begge graviditeter. Kun i korte perioder, og kun til natten for at kunne trække vejret. Begge graviditeter er forløbet normalt, normale og nemme fødsler og umiddelbart to sunde og raske børn (en på snart 5 år og en på en lille måneds tid)

Anmeld Citér

19. oktober 2017

årgang84

Profilbillede for årgang84

Her hjælper 

Stærk mad. Masser hvidløg.  

Evt presset i olie ud over maden.  5-7 løg pr måltid.  

Efterfølgende meget varmt bad.  

Ellers dampbad med peromynte over en balje.  

Anmeld Citér

19. oktober 2017

Rockertand

koeapabshicar skriver:

Jeg fik at vide af flere læger at jeg ikke måtte bruge de to grundet de tørre slimhinderne ud og det gælder alle slimhinderne også dem du har i underlivet. Så det kunne have en rigtig negativ effekt på graviditet. Jeg har brugt saltvands næsespray (som heller ikke rigtig hjalp her) men ellers dampede jeg mit ansigt i kogt vand med Pebermynte og kamillethe og der hjalp nogle gange :-) 

Misforståelse. Indholdsstoffet tørrer ikke slimhinder ud, det virker sammentrækkende/de hævede slimhinder falder til nær-normal tykkelse.

HVIS man har en moderkage med meget dårlig funktion, kan indholdsstoffet medvirke til - i meget sjældne tilfælde - at den mister en del af sin funktion med risiko for det ufødte barn. Vi snakker meget sjældne tilfælde her (men de skal jo oplyse om det).

Anmeld Citér

19. oktober 2017

Mille123

Jeg har også brugt Oticon i begge graviditeter, og jeg læste også en undersøgelse i 2016 hvor man mente at så længe man overholdte tre pust i hvert næsebor så skulle de ikke påvirke evt sammentrækninger af betydning for barnet. Om det så passer ved jeg ikke men jeg har tre sunde børn på trods

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.