Gravitamin og forlinsyre før man bliver gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

891 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. oktober 2017

Anonym trådstarter

Hej de damer derude

jeg er ano da ingen ved noget om at vi starter pb til december. 

Når læst lige en tråd om en der vil undgår alt med piller. Og der bliv skrevet at man skal tag de forlinsyre for barnet skyld, og endda allerede 3 måneder før man bliver gravid. Vi har et barn allerede men det viste jeg slet ikke. I sin tid tog jeg gravitamin og forlinsyre først da jeg var blivet gravid. Barnet er sund og rask og var planlagt men jeg viste ikke om at man skulle tag de piller før man var gravid. 

Men altså min mand og jeg har aftalt at vi starter pb til december. Så kære kloge damer. Bliver ikke 3 måneder før men hvad for nogle vitaminer/piller skal jeg indtag allerede nu? 

Er det både gravitamin og forlinsyre er der andet også eller? 

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Hej de damer derude

Når læst lige en tråd om en der vil undgår alt med piller. Og der bliv skrevet at man skal tag de forlinsyre for barnet skyld, og endda allerede 3 måneder før man bliver gravid. Vi har et barn allerede men det viste jeg slet ikke. I sin tid tog jeg gravitamin og forlinsyre først da jeg var blivet gravid. Barnet er sund og rask og var planlagt men jeg viste ikke om at man skulle tag de piller før man var gravid. 

Men altså min mand og jeg har aftalt at vi starter pb til december. Så kære kloge damer. Bliver ikke 3 måneder før men hvad for nogle vitaminer/piller skal jeg indtag allerede nu? 

På forhånd tak

Der er folsyre i Gravitamin, du behøver ikke tage mere.

Kvinder i norden er i folsyre-underskud, det betyder ikke så meget for vores kroppe, men i det øjeblik vi vil være gravide, mangler folsyren i fosterets udvikling og kan forårsage neuralrørsdefekt. Hvis man skal sikre sig et nogenlunde fornuftigt niveau, skal man tage det 3 måneder forud.

Anmeld Citér

18. oktober 2017

TLO

Den med folsyre 3 mdr før er en 'bevist', hvis du forstår, men derfor kan du jo godt optimere med f.eks fiskeolie og vitaminpille; det sidste jo ganske gængs i vinterhalvåret. D-vitamin, de fleste af os får ikke nok, fordi vi er så meget indendørs og kalk, hvis du ikke får så mange mælkeprodukter

Anmeld Citér

18. oktober 2017

LMA

Anonym skriver:

Hej de damer derude

På forhånd tak

Jeg startede med gravitamin, da vi startede med PB, ikke tre måneder inden. Tror faktisk måske der gik en uges tid fra vi startede til jeg fik fat i det? Nå, men faktum er, at jeg ikke begyndte med det så lang tid inden 

Gravitamin indeholder den mængde folinsyre og d-vitamin du skal have. Jeg blev gravid i første hug, og først da jeg var ca 6-7 uger henne tog jeg på apoteket og spurgte hvilke kosttilskud jeg havde brug for. Der købte jeg både fiskeolie og kalk, da jeg hverken spiser fisk eller får nok mælkeprodukter 

Anmeld Citér

18. oktober 2017

HvidSne

Der er, så vidt jeg forstrår, ingen ulemper ved at tage vitaminer til gravide, så jeg ville bare starte snarest muligt, hvis jeg var dig - så er du også inde i rutinen

Anmeld Citér

18. oktober 2017

lineog4

Hvis du lige bruger 5 minutter på at studere mængden af vitaminer i de forskellige vitaminpiller så kan du spare en del penge ved at købe dem der ikke står gravid på - der er en del der her samme mængde fol syre og andet. 

Anmeld Citér

18. oktober 2017

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Der er folsyre i Gravitamin, du behøver ikke tage mere.

Kvinder i norden er i folsyre-underskud, det betyder ikke så meget for vores kroppe, men i det øjeblik vi vil være gravide, mangler folsyren i fosterets udvikling og kan forårsage neuralrørsdefekt. Hvis man skal sikre sig et nogenlunde fornuftigt niveau, skal man tage det 3 måneder forud.

Nårh så hvis jeg begynder på gravitamin så der ikke mere jeg skal købe hverken nu eller når jeg bliver gravid? Så gravitamin har alt det jeg har brug for nu og når jeg bliver gravid?

Anmeld Citér

18. oktober 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Hvis du lige bruger 5 minutter på at studere mængden af vitaminer i de forskellige vitaminpiller så kan du spare en del penge ved at købe dem der ikke står gravid på - der er en del der her samme mængde fol syre og andet. 

Tænker ikke angånde penge men indholder gravitamin ikke alt det man skal ha før og når man bliver gravid? Eller skal jeg købe andre vitaminer ved siden af?

Anmeld Citér

18. oktober 2017

lineog4

Anonym skriver:

Tænker ikke angånde penge men indholder gravitamin ikke alt det man skal ha før og når man bliver gravid? Eller skal jeg købe andre vitaminer ved siden af?

Jeg sammenlignede sammen med apoteker de forskellige vitaminpiller og der var stort set ingen forskel på gravitamin og andre almindelige. Det er jo ikke sådan du skal have særligt af en masse fordi du er gravid, du skal have almindelige vitaminer (og kan klares ved almindelig varieret kost men jo altid godt at være sikker) og så skal du have ekstra fol syre og jern. Jern tager SU alligevel ved siden af og folsyre er der også i almindelige vitaminpiller. 

Du skal kun har forøget folsyre (og så er der alligevel ikke nok i gravitamin), hvis du tidligere har fået barn med rygmarvsbrok eller lignende.

Det er sådan at baby og graviditet på tingene aå stiger prisen, kig fx på øllebrødspulver det er eventyrligt hvordan samme produkt pludselig koster mere end det dobbelte fordi der er en baby på forsiden. På samme måde med gravitamin 

Anmeld Citér

18. oktober 2017

lineog4

Anonym skriver:

Nårh så hvis jeg begynder på gravitamin så der ikke mere jeg skal købe hverken nu eller når jeg bliver gravid? Så gravitamin har alt det jeg har brug for nu og når jeg bliver gravid?

Nej du skal supplere med jern i graviditeten 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.