Kan jeg tillade mig det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.124 visninger
8 svar
12 synes godt om
16. oktober 2017

Anonym trådstarter

Hej med jer. 

Håber I vil tage jer tid til at læse, og give jeres holdning til kende 

Min kæreste og jeg har sammen en dreng på to. Da jeg var gravid med vores søn, opdagede jeg, at min kæreste havde hemmeligheder. Han havde et spille-problem. 

Jeg havde svært ved at komme videre og tilgive ham, men på trods af det, blev vi sammen. For et halvt år siden kom det igen frem, at han havde spillet sine penge op, samt lånt penge af venner og bekendte. Jeg var stort set gået fra ham, men blev alligevel, da jeg elsker ham og vores familie højt.

Dog har jeg rigtig svært ved at stole på ham, og kan mærke at jeg er konstant under pres, fordi jeg er bange for at alting falder fra hinanden igen. Jeg føler jeg er den eneste der tager ansvar, og gør noget aktivt for at få tingene til at fungere. 

Jeg har nu fået mistanke om, at der igen er ugler i mosen. Jeg har sagt det til ham, og vores diskussion endte ud i, at jeg sagde at han kunne bevise at jeg kan stole på ham, ved eksempelvis at vise mig en kontoudskrift. Det nægter han. Og jeg kan derfor ikke andet end at tro, at det er for at holade noget skjult. 

Hvad tænker I? 

Jeg har sagt til ham, at vi ikke er sammen, så længe han ikke vil bevise, at jeg kan stole på ham, men han virker ligeglad, og vil ikke gå på kompromis. Er det mon fordi han er ligeglad med at vi går fra hinanden, eller er det fordi han er bange for at tabe ansigt? 

Han mener det er min beslutning, at vi går fra hinanden, men jeg vil jo gerne stole på ham og blive sammen med ham. Jeg synes faktisk mere det er hans beslutning. 

Håber I kan hjælpe mig med gode råd. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2017

Mille123

Anonym skriver:

Hej med jer. 

Min kæreste og jeg har sammen en dreng på to. Da jeg var gravid med vores søn, opdagede jeg, at min kæreste havde hemmeligheder. Han havde et spille-problem. 

Jeg havde svært ved at komme videre og tilgive ham, men på trods af det, blev vi sammen. For et halvt år siden kom det igen frem, at han havde spillet sine penge op, samt lånt penge af venner og bekendte. Jeg var stort set gået fra ham, men blev alligevel, da jeg elsker ham og vores familie højt.

Dog har jeg rigtig svært ved at stole på ham, og kan mærke at jeg er konstant under pres, fordi jeg er bange for at alting falder fra hinanden igen. Jeg føler jeg er den eneste der tager ansvar, og gør noget aktivt for at få tingene til at fungere. 

Jeg har nu fået mistanke om, at der igen er ugler i mosen. Jeg har sagt det til ham, og vores diskussion endte ud i, at jeg sagde at han kunne bevise at jeg kan stole på ham, ved eksempelvis at vise mig en kontoudskrift. Det nægter han. Og jeg kan derfor ikke andet end at tro, at det er for at holade noget skjult. 

Hvad tænker I? 

Jeg har sagt til ham, at vi ikke er sammen, så længe han ikke vil bevise, at jeg kan stole på ham, men han virker ligeglad, og vil ikke gå på kompromis. Er det mon fordi han er ligeglad med at vi går fra hinanden, eller er det fordi han er bange for at tabe ansigt? 

Han mener det er min beslutning, at vi går fra hinanden, men jeg vil jo gerne stole på ham og blive sammen med ham. Jeg synes faktisk mere det er hans beslutning. 

Jeg tænker det lyder til, at hsn skal have hjælp. Det findes center for ludomani. - jeg tænker sagtens han kan elske dig stadig, men han virker til (ud fra det beskrevne) st være afhængig af at spille, så var det mig, ville jeg kontakte centeret i håb om de måske vil komme med nogle råd til hvordan du får ham i behandling. Man har desværre tidligere hørt om folk som går langt og spiller deres børns opsparinger op, fordi de kommer for langt ud. - jeg synes hans opførsel vidner mere om at han er trængt op i en krog, end at det er fordi han er blevet “kold”. Jeg tror desværre ikke du skal forvente det bliver bedre før han har været i behandling. - håber I finder en løsning. 

Anmeld Citér

17. oktober 2017

PernilleogLouis

Måske tror han ikke på du hr tænkt dig at gå fra ham?? Lyder som om du har sagt det før men så alligevel er blevet ??

Anmeld Citér

17. oktober 2017

L-mor

Anonym skriver:

Hej med jer. 

Hvad tænker I? 

Jeg tænker om hans afvisning, at han er faldet i igen. I bedste fald spiller han ikke, men anerkender heller ikke, at I er i et forløb, hvor I skal genopbygge tabt tillid - og at åbenhed er en nødvendighed i den proces. 

Jeg tror ikke, at han og I kommer videre uden professionel hjælp. Ludomanien skal ud af jeres parforhold, både praktisk ved at han ophører med at spille, men også vd at han arbejder med det sammen med nogle andre end dig. Det nytter ikke, at du skal være hans personlige politibetjent , der skal holde øje og have kontoudtog udleveret ved mistanke. Jeg tænker, at det kan være en god ide, at I flytter fra hinanden i en periode, mens han påbegynder behandling og I - gerne sammen med en terapeut - får aftalt rammer og regler for jeres fælles liv. 

Anmeld Citér

17. oktober 2017

Anonym trådstarter

Mille123 skriver:

Jeg tænker det lyder til, at hsn skal have hjælp. Det findes center for ludomani. - jeg tænker sagtens han kan elske dig stadig, men han virker til (ud fra det beskrevne) st være afhængig af at spille, så var det mig, ville jeg kontakte centeret i håb om de måske vil komme med nogle råd til hvordan du får ham i behandling. Man har desværre tidligere hørt om folk som går langt og spiller deres børns opsparinger op, fordi de kommer for langt ud. - jeg synes hans opførsel vidner mere om at han er trængt op i en krog, end at det er fordi han er blevet “kold”. Jeg tror desværre ikke du skal forvente det bliver bedre før han har været i behandling. - håber I finder en løsning. 

Tak for svar. Der vil jeg helt sikkert overveje - det er hårdt at "være-på-vagt" hele tiden, og faktisk frygte fremtiden. 

Anmeld Citér

17. oktober 2017

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Måske tror han ikke på du hr tænkt dig at gå fra ham?? Lyder som om du har sagt det før men så alligevel er blevet ??

Der tænker jeg også. Jeg har tidligere sagt jeg ville gå fra ham, men er blevet.  Så er også bange for, at han tror det bare er tomme trusler,  og derfor ikke ser nogen grund til at tage det, eller mig, alvorlig. 

Anmeld Citér

17. oktober 2017

Anonym trådstarter

PernilleogLouis skriver:

Der tænker jeg også. Jeg har tidligere sagt jeg ville gå fra ham, men er blevet.  Så er også bange for, at han tror det bare er tomme trusler,  og derfor ikke ser nogen grund til at tage det, eller mig, alvorlig. 

Anmeld Citér

17. oktober 2017

Solstråle90

Min stedfar har været ludoman, og af flere omgange gået i behandling i centeret for ludomani, dette var et krav fra min mor ellers gik ægteskabet i stykker, 

hun flyttede endda ud i en periode på 6 mdr pga svigtet og løgnene der fulgte med.

for hende hjalp det meget at gå i deres pårørende grupper,dvs hvor de pårørende til ludomaner mødtes og talte. 

Mener ikke det koster noget hverken for ham eller dig 

Anmeld Citér

17. oktober 2017

NNL

Hej du,

Først et stort kram, det er ikke sjovt! Jeg har tidligere været kæreste med en ludoman i 8 år. Han begyndte at spille mens vi var sammen, så jeg kender din situation, bortset fra at vi ikke havde børn sammen.

Det skete jævnligt at han lovede mig at holde op, og sagde til mig at han var holdt op, men han gjorde det aldrig. Indimellem gad han slet ikke skjule det og andre gange gjorde han alt for at jeg ikke skulle opdage det. Jeg har flere gange lånt ham penge (som jeg måtte låne i banken) for at han kunne komme af med en større spillegæld, hvor han så til gengæld lovede mig at lade være. Men han kunne ikke. Ikke ret længe ad gangen.

Min pointe er, at jeg tror professionel hjælp er den eneste løsning. Ellers skal du gøre alvor af din trussel og gå fra ham, eller i hvert fald tage den et skridt videre, så han ved du mener det. Ellers tror jeg desværre ikke på det kan ændre sig (ud fra min egen erfaring).

Modsat vil jeg sige at det var en KÆMPE befrielse da vi gik fra hinanden, at jeg ikke skulle være bekymret hele tiden, at jeg ikke længere havde ansvaret for at få alt til at hænge sammen og ikke længere skulle dække over ham.

Håber alt det bedste! Du er velkommen til at skrive privat, hvis du har andre personlige spørgsmål til en, som har oplevet det før...

Knus.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.