Hvor står jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.372 visninger
20 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. oktober 2017

Anonym trådstarter

Jeg står i den situation at min eks og jeg bor i hver sin landsdel, og derfor er blevet enige om at ferie hedder fredag til fredag, og lander samvær i en ferie, så frafalder samvær.

Ifølge samværsaftalen skulle vores barn være hos os i denne weekend, men ferie hos far. Da min eks så skrev at han havde bestilt billet tænkte min mand og jeg at vi måtte have husket forkert og altså skulle have barnet i efterårsferien. Vi har derfor booket billet til på fredag og planlagt en masse spændende ting i ferien.

Nu bliver min eks, og hans mor, så ved med at ringe, og kræver at vi sender barnet hjem i dag. Min far siger at jeg for en gangs skyld skal stå fast, også selvom de truer med statsforvaltningen, men hvor står jeg egentlig i denne situation?

Undskyld hvis det er lidt rodet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2017

Xolia

Anonym skriver:

Jeg står i den situation at min eks og jeg bor i hver sin landsdel, og derfor er blevet enige om at ferie hedder fredag til fredag, og lander samvær i en ferie, så frafalder samvær.

Ifølge samværsaftalen skulle vores barn være hos os i denne weekend, men ferie hos far. Da min eks så skrev at han havde bestilt billet tænkte min mand og jeg at vi måtte have husket forkert og altså skulle have barnet i efterårsferien. Vi har derfor booket billet til på fredag og planlagt en masse spændende ting i ferien.

Nu bliver min eks, og hans mor, så ved med at ringe, og kræver at vi sender barnet hjem i dag. Min far siger at jeg for en gangs skyld skal stå fast, også selvom de truer med statsforvaltningen, men hvor står jeg egentlig i denne situation?

Lidt opklaring da jeg er lidt forvirret:

• Hvordan er normalsamværet? Hvem har barnet hvornår og i hvilke uger?
  • Hvem har efterårsferien i år?

Anmeld Citér

15. oktober 2017

lineog4

Anonym skriver:

Har I en nedskrevet aftale om det er din x der har efterårsferien i år? Hvis I har en sådan og du så nægter at udlevere til ferie, så tror jeg du står rigtig skidt - alt afhængig af hvad der står i aftalen kan din x få fogedretten til at gennemtvinge samværet. Så har i en sådan skriftlig aftale så råder din far dig meget meget dårligt. 

Er det alene en mundtlig aftale dvs. Din x ikke har lov hjemmel til at få samværet trumfet igennem, så er spørgsmålet hvor vigtigt det her er for dig? For var jeg din x og en ellers god mundtlig aftale pludselig blev fraviget, ja så ville ønske en mere juridisk bindende aftale eventuelt gennem statsforvaltningen. Og tænker han jo som dig formodentlig også har planlagt en god ferie og som du er skuffet over planerne nu kn gå i vasken. Og jeg tænker I lige nu skal finde jeres voksne frem og se på hvad der er bedst for barnet - nu hvor der er rodet rundt og barnet har fået lovning om hygge begge steder, kunne I så dele mere halvt og barnet kunne tage fra jer onsdag morgen?

Anmeld Citér

15. oktober 2017

L-mor

Anonym skriver:

Jeg forstår ikke det her: ‘Da min eks så skrev at han havde bestilt billet’. Billet til hvad? Og til hvem? Hvorfor får det jer til at tro, at din eks ikke skal have jeres søn i efterårsferien?

Anmeld Citér

15. oktober 2017

Abracadabra

Denne weekend hører til uge 41. 

Hvis I har aftalt, at jeres barn skal holde uge 42 med sin far, skal barnet af sted til sin far i dag eller i morgen.

Til en anden gang skal I aftale sådan noget bedre - altså ikke pr. SMS eller lignende.

Anmeld Citér

15. oktober 2017

Anonym trådstarter

Xolia skriver:

Lidt opklaring da jeg er lidt forvirret:

• Hvordan er normalsamværet? Hvem har barnet hvornår og i hvilke uger?
  • Hvem har efterårsferien i år?

Normal samvær er hos os fra fredag eftermiddag til søndag eftermiddag hver. 4 uge - hvilket er denne weekend.

I år er det far der har efterårsferien.

Anmeld Citér

15. oktober 2017

Anonym trådstarter

L-mor skriver:

Jeg forstår ikke det her: ‘Da min eks så skrev at han havde bestilt billet’. Billet til hvad? Og til hvem? Hvorfor får det jer til at tro, at din eks ikke skal have jeres søn i efterårsferien?

Billet til barnets rejse mellem vores hjem.

Anmeld Citér

15. oktober 2017

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Har I en nedskrevet aftale om det er din x der har efterårsferien i år? Hvis I har en sådan og du så nægter at udlevere til ferie, så tror jeg du står rigtig skidt - alt afhængig af hvad der står i aftalen kan din x få fogedretten til at gennemtvinge samværet. Så har i en sådan skriftlig aftale så råder din far dig meget meget dårligt. 

Er det alene en mundtlig aftale dvs. Din x ikke har lov hjemmel til at få samværet trumfet igennem, så er spørgsmålet hvor vigtigt det her er for dig? For var jeg din x og en ellers god mundtlig aftale pludselig blev fraviget, ja så ville ønske en mere juridisk bindende aftale eventuelt gennem statsforvaltningen. Og tænker han jo som dig formodentlig også har planlagt en god ferie og som du er skuffet over planerne nu kn gå i vasken. Og jeg tænker I lige nu skal finde jeres voksne frem og se på hvad der er bedst for barnet - nu hvor der er rodet rundt og barnet har fået lovning om hygge begge steder, kunne I så dele mere halvt og barnet kunne tage fra jer onsdag morgen?

Det er det, ja, men den har ikke hjulpet mig de gange hvor de på skrift har givet ekstra samvær til mig og så trukket tilbage med få dages varsel.

Det er mig der er samværsforælder. De har flere gange hentet før tid, ikke udleveret som aftalt og i sommers planlagde de ferie før jeg havde meldt det selvom jeg havde ret til at vælge først, så jeg endte med ikke at have sommerferie med mit barn. Derfor siger min far at jeg skal holde fast og sige "nu er h*n her."

Anmeld Citér

15. oktober 2017

Anonym trådstarter

Denne weekend hører til uge 41. 

Hvis I har aftalt, at jeres barn skal holde uge 42 med sin far, skal barnet af sted til sin far i dag eller i morgen.

Til en anden gang skal I aftale sådan noget bedre - altså ikke pr. SMS eller lignende.

Vi har stående i vores samværsaftale at feriesamvær er fredag til fredag, og at almindelig samvær bortfalder i måneder med ferier.

Vi taler kun sammen via SMS da min eks hopper fra sine aftaler.

Anmeld Citér

15. oktober 2017

lineog4

Anonym skriver:

Vi har stående i vores samværsaftale at feriesamvær er fredag til fredag, og at almindelig samvær bortfalder i måneder med ferier.

Vi taler kun sammen via SMS da min eks hopper fra sine aftaler.

Kan godt se det kan være forvirrende, I så fik barnet fredag, men på den anden side er det da bedre end der gik 8 uger mellem I så barnet? Synes faktisk det er en lidt hård regel at jeres samvær frafalder så der går så længe mellem I ses.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.