Når svigermor vil overtage alt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Få din kæreste til en sidste gang, at sige til hans mor, at nu stopper de mange indkøb/gaver osv.

At i self er glade for alt deres hjælp, men at det faktisk ik rigtig føles som hjælp, og at i blir kede af det, når i ik self får lov til at træffe den slags helt alm beslutninger.

At i fremover nok ska fortælle om det er noget i mangler, og at hun i stedet ka hjælpe ved feks at lave en børnebørns opsparing, som barnet ka få når det blir 21 år... 

Fortæl at det ik er fordi i ik sætter pris på hendes glæde, kærlighed osv for jer og jeres kommende baby, men at det har taget lidt overhånd.

Og blir hun ved med at komme med ting, som i ik har brug, så sælg det videre eller aflevere det på et krisecenter, som virkelig har brug for det.

Og fortæl hende at det er sådan i har tænkt jer at gøre! Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2017

Anonym

Jeg har desværre ikke nogen råd, min svigermor stoppede af sig selv med tiden.

Men, de rejste på ferie da jeg var halvvejs, så der gik jeg ud og købte barnevogn, tremmeseng, puslebord etc med min mor. Du kan tro min svigermor var PISSE sur da de kom hjem, men ikke mit problem, det er mit barn og JEG ville selv have glæden af at købe de ting. 

Anmeld Citér

23. oktober 2017

Anonym

Hej

er du nu sikker på at det ikke er fordi at det er svigermor som  køber noget til den lille ny hun glæder sig så meget til at blive farmor er der noget gjaldt med det. Hvis nu det var din mor som kom med  alle de gaver er jeg sikker på at det ville være så skønt men nu er det farmor der kommer. Husk nu på at den lille ny er elsket ligeså meget af din svigermor som af din mor . Prøv at vise lidt taknemmelighed og være glad for at der er nogen som vil hjælper. Du kunne forslå at gå ud og købe noget sammen med henne det kune du da med din mor så hvorfor så ikke med svigermor så tror jeg hun vil blive så glad .du skal være glad for at i er elsket og ikke mindst jeres lille  barn også selv om det er svigermor  som er mor til den mand som du lever sammen med . Hvad vil du sige hvis din man omtalte din mor på denne måde fordi hun ville glæde jer . Du må meget undskylde men du skulle skamme dig husk på hun elsker jer også dig

Anmeld Citér

23. oktober 2017

B&J

Det lyder til hun ikke tager jer seriøst når i siger det til hende. Nogle mennesker skal man sige det på en bestemt og lidt hård måde før de forstående uden at man bliver grim og ondt i sine ord kan man god lige fortælle det at NU STOPPER det altså. Jeg syntes i skal sætte jer ned og få den snak self. Er hun over glad og stolt, men de skal være jer der bestemmer hvis i ikke kan det nu hvad så senere ? 

Anmeld Citér

23. oktober 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Hej

er du nu sikker på at det ikke er fordi at det er svigermor som  køber noget til den lille ny hun glæder sig så meget til at blive farmor er der noget gjaldt med det. Hvis nu det var din mor som kom med  alle de gaver er jeg sikker på at det ville være så skønt men nu er det farmor der kommer. Husk nu på at den lille ny er elsket ligeså meget af din svigermor som af din mor . Prøv at vise lidt taknemmelighed og være glad for at der er nogen som vil hjælper. Du kunne forslå at gå ud og købe noget sammen med henne det kune du da med din mor så hvorfor så ikke med svigermor så tror jeg hun vil blive så glad .du skal være glad for at i er elsket og ikke mindst jeres lille  barn også selv om det er svigermor  som er mor til den mand som du lever sammen med . Hvad vil du sige hvis din man omtalte din mor på denne måde fordi hun ville glæde jer . Du må meget undskylde men du skulle skamme dig husk på hun elsker jer også dig

Really? Ts skriver direkte at hun faktisk godt kan lide hendes svigermor. Og alligevel bliver "hvad hvis det var din egen mor" kortet trukket. 

Det er altså ikke underligt at blive træt af ikke at have et valg selv. At få kastet møbler og ting i hovedet som man fint selv har råd til - men nu må du bruge det som andre har valgt - fordi du har fået det. Det ville være ligesom hvis du fik placeret en stor regnbuefarvet sofa i plysstof midt i stuen, for i snakkede jo om at få en ny sofa. Så HER! Værsgo at bruge den jeg har købt til jer, fordi JEG synes den er pisseflot. 

Det er at overrule andres personlige valg.. og når vi taler om  babyer så er alt mega personligt. Især første gang. Og det er ikke engang fordi ts ikke vil modtage småting, hun vil bare ikke modtage ALT fra andre, som de har valgt for hende. Og som hun siger fjerner det også muligheden for andre der glæder sig, til at give en lille dims her og der. For farmor kommer ALLE i forkøbet. Selv forældrene til barnet.. det er altså ikke urimeligt at blive træt af. Og jeg er sikker på hun ville være præcis ligeså træt af det hvis det var hendes egen mor! 

Jeg har selv  stået i en situation hvor vi blev total overruled ift vores søn. Ikke materielt, men hvordan vi skulle gøre ting, hvordan vi skulle indrette vores hjem ift ham osv osv osv. Altsammen ting vi HAVDE taget stilling til og truffet aktive valg omkring.. og det var altså mormor og morfar der var the bad guys her, der ikke ville lytte når vi sagde fra, og det var et kæmpe problem fordi det virkelig sårede os at de ikke tog os seriøse som voksne fornuftige mennesker med egen hjernefunktion. Så hele den der smøre med at det bare er fordi det er svigermor, den holder altså ikke. 

Anmeld Citér

23. oktober 2017

Anonym

Husk det bliver gjordt af kærlighed til jer ikke for at gøre jer ondt. Nej det er ikke mormor og farmor om får de små guld klumper men jer. men de er så elsket inden de komme til verden og det er da skønt. Der er mange børn  i denne verden som ikke er elsket så nyd det. Og så kan du/i sige mange tak  brug det hvis du/i har lyst for en dag bliver du/i  svigermor/ bedsteforældre og så gør i det samme igen fordi det er så stort at blive mormor/farmor 

Anmeld Citér

23. oktober 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Åh gud 

Tænkte egentlig også det var da underligt at en drengemor ikke havde kommenteret med "det er så synd for svigermor og onde svigerdøtre endnu" en træls kommentar at komme med uden at du forholder dig til indholdet, men bare har set at der står svigermor. Get over it ingen bedsteforældre kan opfører sig som de har lyst til og være så egoistiske, den eneste forskel er at det er lettere at sige og tale med store bogstaver over for sine egne forældre end over for svigerne

Anmeld Citér

23. oktober 2017

Anonym

Hej igen 

jeg har ingen drenge men to piger og tak for det. Nej jeg er ikke mormor i nu. men det er godt med en debat her. da jeg har den dejligste svigermor og mine børn elsker henne og hun elsker dem de har også en mormor og det samme gør hun. Så man skal ikke tænke på sig selv men jers børn

Anmeld Citér

23. oktober 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej igen 

jeg har ingen drenge men to piger og tak for det. Nej jeg er ikke mormor i nu. men det er godt med en debat her. da jeg har den dejligste svigermor og mine børn elsker henne og hun elsker dem de har også en mormor og det samme gør hun. Så man skal ikke tænke på sig selv men jers børn

Jeg vil da mene, at det lige præcis hører med til at elske hinanden, at man kan lytte og respektere hinandens følelser og behov, og ikke mindst at man respekterer hinanden nok til at kunne sige fra. Det er da skæve og ikke optimale familie forhold hvor man må finde sig i alt. Jeg er sikker på svigermor gør det af kærlighed og begejstring. Det ændrer jo bare ikke på trådsstarters følelse af ikke blive hørt og respekteret, når hun vil dele sin oplevelse af det med svigermor. 

Anmeld Citér

24. oktober 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej

Jeg har egentlig ikke ville svare, da jeg blev så harm og ked af din måde at være på.. Jeg har udtrykt flere gange jeg virkelig godt kan lide min svigermor, Hun er en af de sødeste personer jeg kender.

Men ville du selv synes det var fair hvis alt det som du fx godt kunne lide blev sat til side - fordi andre skal træffe valg på dine vegne.

Hvad hvis det var dig der fik postet ting i hovedet på den måde som vi gør? Og til trods for du havde prøvet at sige 100 gange hvad du ønsker for den lille, Så bliver du overrulet og må ikke have den mening.

Min mor respekterer i det mindste hvis jeg siger nej tak m.m og jeg er ligelig overfor både min mor og svigermor, da jeg godt kan sætte mig ind i situationen.

Så den eneste her der skulle skamme sig er faktisk dig, for sådan en virkelig tarvelig kommentar!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.