Børneeksem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2017

Tip!

Sprit25 skriver:

Okay. Har lige prøvet at købe kræes badesøen. Håber det kan afhjælpe. Tusind tak for svar på alle spørgsmål. 

Ej et mere. Hvad vasker du tøj i? Har læst neutral er bedst for ham

Jeg bruger kun neutral vaskepulver.. til stor irritation for min kæreste, han elsker når det dufter af noget. 

Men sådan er det.. bruger jeg noget med parfume, kan det straks ses på min søns krop. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2017

Sprit25

BC skriver:

Jeg bruger kun neutral vaskepulver.. til stor irritation for min kæreste, han elsker når det dufter af noget. 

Men sådan er det.. bruger jeg noget med parfume, kan det straks ses på min søns krop. 

Okay tak! 

Anmeld Citér

12. oktober 2017

Wallflower

Min søn og mand lider ekstremt af atopisk hudeksem (børneeksem), men efter de er begyndt at bade i La Roche-Posay Lipikar Syndet AP+ vaskegel, er min søns eksem forsvundet helt og min mands er tåleligt. Så det vil jeg helt klart anbefale 

Anmeld Citér

12. oktober 2017

Sprit25

Wallflower skriver:

Min søn og mand lider ekstremt af atopisk hudeksem (børneeksem), men efter de er begyndt at bade i La Roche-Posay Lipikar Syndet AP+ vaskegel, er min søns eksem forsvundet helt og min mands er tåleligt. Så det vil jeg helt klart anbefale 

Tak håber virkelig også han vokser fra det<3

Anmeld Citér

12. oktober 2017

Miti's mama

Sprit25 skriver:

Han har fået Hydrokortison i små 14 dage. Og det blusser op så snart vi trapper ud��

Det tørre vejr bliver også værre dag for dag i øjeblikket. Bare bliv ved med at give hydrokortison indtil det stabiliserer lidt, og prøv så at trappe ud. Min datters bliver bedre i løbet af januar først som regel 

Anmeld Citér

13. oktober 2017

alenemor42

Fedt creme ... der skal være minimum af vand i, jeg har brugt locobase fedtcreme fra apoteket i stor stil, det har fungeret rigtigt godt.

Anmeld Citér

13. oktober 2017

Sprit25

Har lige købt en creme fra jim Lyngvild. Så den prøver vi lige. Selvom jeg hader den mand, men hvad man ikke gør for de unger 

tak for alle jeres råd. Vil bare gerne lindre ham bedst muligt

Anmeld Citér

13. oktober 2017

Bumdidum

Du skal gerne vaske ham hver dag! Børn med børneeksem, har 6-7 gange flere bakterier på huden end andre med rask hud. Så for at der ikke skal gå stafylokokker i det, skal det vaskes HVER dag, og med "sæbe" med vaskeaktive stoffer i. Ikke sæbe, da det udtørrer huden for meget. Men det skal være korte bade og hold vand temperaturen så lav som muligt.
Efter bad smører du barnet ind i en god creme, jeg kan anbefale La Roche Posay LIPIKAR, både i creme og vask eller Avene's Xeracalm. Cremen skal smøres på inden der er gået 2 minutter, fra barnet er kommet op af badet. Så er huden mere modtagelig for cremen. Start med at smøre steroidcremen på, når der er gået 15 min. så smør med den creme (jim lyngvild) du har købt.

Når eksemen er væk, (og du har smurt steroidcremen den periode som lægen har sagt) så bliv ved med at smør med fedtcremen, da den vil give fugt og fedt og forebygger nye udbrud. (eksemen vil nok komme igen, men der skulle gerne gå længere tid i mellem).

Også undgå uld og for meget varme, da det ellers vil begynde at klø.

Anmeld Citér

13. oktober 2017

Sprit25

Bumdidum skriver:

Du skal gerne vaske ham hver dag! Børn med børneeksem, har 6-7 gange flere bakterier på huden end andre med rask hud. Så for at der ikke skal gå stafylokokker i det, skal det vaskes HVER dag, og med "sæbe" med vaskeaktive stoffer i. Ikke sæbe, da det udtørrer huden for meget. Men det skal være korte bade og hold vand temperaturen så lav som muligt.
Efter bad smører du barnet ind i en god creme, jeg kan anbefale La Roche Posay LIPIKAR, både i creme og vask eller Avene's Xeracalm. Cremen skal smøres på inden der er gået 2 minutter, fra barnet er kommet op af badet. Så er huden mere modtagelig for cremen. Start med at smøre steroidcremen på, når der er gået 15 min. så smør med den creme (jim lyngvild) du har købt.

Når eksemen er væk, (og du har smurt steroidcremen den periode som lægen har sagt) så bliv ved med at smør med fedtcremen, da den vil give fugt og fedt og forebygger nye udbrud. (eksemen vil nok komme igen, men der skulle gerne gå længere tid i mellem).

Også undgå uld og for meget varme, da det ellers vil begynde at klø.

Ej alle andre steder har jeg hørt man ikke skal bade dem hver dag�� Vasker hans ansigt men ikke bad

Anmeld Citér

13. oktober 2017

Bumdidum

Sprit25 skriver:

Ej alle andre steder har jeg hørt man ikke skal bade dem hver dag�� Vasker hans ansigt men ikke bad

Bare vask ansigtet hver dag, og brug hænderne eller dup med en klud. Det er mest skånsomt  

Men det er også relativ ny forskning, det med flere bakterier på huden. 

Men jo flere bakterier der er, jo svære har det ved at hele op. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.