Jeg er selv meget sensitiv og lydfølsom og alt muligt - for mig er det bare ikke hormonelt, men bare sådan jeg er.
Jeg kan anbefale dig at bruge høreværn/ørepropper, altid have nyt lagen på og med så høj trådtælling som muligt, bruge en tung dyne (foretrækkeligt en kugle-/kædedyne, men de er dyre uden hjælp) med ligeså et nyt dynebetræk og så sove nøgen. Hvis du er langhåret, så smid det op i en knold oven på hovedet, så der ikke er hår der ligger og kilder dig på ryggen.
Personligt foretrækker jeg dynebetræk i flannel, da de har den rigtige blanding af blød og glat for mig, så min følsomme hud ikke reagerer på tråde og nullermænd.
At træne lige før sengetid er en dårlig idé, da det får adrenalin ud i dit system. Hvis du skal træne, skal det være så du er færdig med det en times tid før du går i seng. Her kan du så meget passende drikke den kop the, som eksperten nævner, for at falde til ro igen og så bare sørge for at slappe af.
Sørg for at undgå TV/PC/Mobil i den sidste time inden sengetid, da det blå lys fra skærmene gør det svært at sove. Det er okay at læse en bog eller et sladderblad eller noget.
Jeg håber at det kan hjælpe lidt.
Anmeld
Citér