Når generne overskygger lykken.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

494 visninger
2 svar
0 synes godt om
11. oktober 2017

førstegangslykke

Smerter ved forstoppelse og oppustet mave, ekstremt træthed (kan sove døgnet rundt), madlede og en meget underlig, konstant kvalme... Det er det eneste min hverdag består af og har gjort de sidste knap tre uger, og jeg er 'kun' 7+0?!

Jeg ser ellers mig selv som ret robust og synes faktisk at det er ret pinligt, at jeg ikke bare kan tage mig sammen og have en almindelig hverdag, men sammen med alle generne, sidder der en lille tude-klump i min hals og jeg kan græde konstant. 

Jeg er bare så udmattet og bange for at jeg skal have det sådan her de næste 6 mdr Alle de dumme ting, overskygger den lykke som fyldte mig fra top til tå de første uger, men ærlig talt, så har jeg svært ved at finde den for tiden.... 

Jeg føler mig ret forkert og bange, og med fare for at lyde som en hypokonter, så synes jeg ikke at jeg læser om andre der oplever det samme som mig, og i samme grad, kan det virkelig passe?

Jeg trænger til positive historier og oplevelser... Tiden går så ufatteligt langsomt, og alle gravide rundt om mig, er kun smukke og lækre kvinder der beretter om, hvor fantastisk de har det...

Mon jeg har nogle ligemænd(kvinder), måske endda nogen der kan skrive under på, at det gik væk omkring starten af 2. trimester?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2017

Vaya

Hej!

jeg er også totalt hårdt ramt. Jeg har så meget kvalme, at jeg de sidste par dage har ligget nærmest nonstop på sengen. Jeg kan heller ikke glæde mig over situationen, men heldigvis tror jeg på, at det går over. Det gjorde det i hvert fald sidste gang jeg var gravid. Dog først omkring uge 14-17, hvor mange siger uge 12... Det var ret hårdt at overskride uge 12 uden bedring, for hvad nu hvis den aldrig kom? Det gjorde den dog heldigvis  

Selvom jeg ved det bliver bedre, er det dog vildt hårdt nu. Min mand må stå for alt herhjemme, og min datter kan godt mærke, at jeg har det skidt. Jeg er tæt på uge 7 nu, så der er også stadig langt til uge 14... 

Ved ikke helt om min beretning er til hjælp, for selvom den lover bedring, så er det ikke særlig sjovt nu.

Anmeld Citér

11. oktober 2017

Thilde86

Jeg havde det ligesom dig, ja faktisk værre endnu, da jeg oveni også kastede op 5-8 gange i døgnet, havde uro i benene og vekslede mellem forstoppelse og diarré.

Mit begyndte før jeg testede positiv (3+4), og varede indtil omkring uge 16-17 stykker, hvor det ENDELIG begyndte at aftage. Og nu 20+5 har jeg bare kvalme af og til i løbet af dagen, kaster op en sjælden gang imellem, trætheden svinger lidt og uroen i benene er der stadig. Men har det MEGET bedre end før!

Da jeg nåede uge 12 og dermed 2. trimester, og ikke fik det spor bedre, der tænkte jeg også at åhhh nej, jeg var nok en af dem der skulle have det skidt hele graviditeten. Min jordemoder sagde så til mig at nogle får det bedre omkring uge 12, og nogle først omkring uge 16-17, og det sidste var så tilfældet for mig.

Så fat mod, det skal nok blive bedre, det gør det altså for langt de fleste 

Og tillykke med graviditeten, husk på det er din lille guldklump du går igennem alt det her for, og det bliver det hele værd den dag du har ham/hende i armene 

Jeg er i øvrigt også førstegangsgravid 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.