Skilsmisse - hvordan tog børnene det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.028 visninger
4 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. oktober 2017

Anonym trådstarter

Hej derude,

Jeg er i den ret triste situation at mit ægteskab ikke fungerer. Vi har forsøgt at løse det, og har nu egentlig kæmpet i flere år, men jeg kan bare ikke mere. Derfor er jeg ret sikker på at vi ender med at gå hver til sit. Eller jeg ender med at gøre det forbi, for han vil gerne fortsætte.

Det der holder mig tilbage er vores søn på 5 år. Jeg er ikke i tvivl om at han kan mærke køligheden i vores forhold, og at det på det punkt nok vil være mere optimalt med to forældre, der er glade hver for sig. Jeg kan alligevel ikke slippe tanken om, at han måske vil komme til at bebrejde mig på et senere tidspunkt i livet, fordi jeg træffer beslutningen.

Og så er der selvfølgelig også tanken om, hvordan det vil påvirke ham når vi flytter fra hinanden. Lige nu har jeg bemærket, at han gerne vil være alene med en af os. Om det er fordi vi er gladere, eller om det er fordi han ikke bliver 'tilsidesat' for voksensnak, ved jeg ikke.

Er der nogle af jer, der har erfaringer med de her ting?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2017

Mullemee

Mine forældre blev skilt da jeg var 8. Det var det bedste der kunne ske. Det hele gik super godt, både fordi min mor og jeg flyttede ca 500 meter længere ned af vejen, og fordi mine forældre talte pænt og respektfuldt til hinanden. Man skulle som barn aldrig være bange for at sige, at man savnede den anden, og at man gerne ville være sammen med den anden. Forældrenes samarbejde og håndtering er det, der gør hele forskellen om det bliver en god oplevelse eller en dårlig oplevelse for et barn. 

Pøj pøj med det hele.

Anmeld Citér

11. oktober 2017

Anonym trådstarter

Mullemee skriver:

Mine forældre blev skilt da jeg var 8. Det var det bedste der kunne ske. Det hele gik super godt, både fordi min mor og jeg flyttede ca 500 meter længere ned af vejen, og fordi mine forældre talte pænt og respektfuldt til hinanden. Man skulle som barn aldrig være bange for at sige, at man savnede den anden, og at man gerne ville være sammen med den anden. Forældrenes samarbejde og håndtering er det, der gør hele forskellen om det bliver en god oplevelse eller en dårlig oplevelse for et barn. 

Pøj pøj med det hele.

Tusind tak for dit svar! Det hjælper at høre. Du har aldrig stillet spørgsmålstegn ved om det var det rigtige for dem at gøre?

Anmeld Citér

11. oktober 2017

Mullemee

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar! Det hjælper at høre. Du har aldrig stillet spørgsmålstegn ved om det var det rigtige for dem at gøre?

Nej, aldrig. Min klasselærer i folkeskolen fortalte mine forældre, at jeg var blevet meget mere glad og udadvendt, så det var det helt rigtige valg. Især fordi der ikke var en ny kæreste inde i billedet hos nogle af dem, så ingen var som sådan sure.

Anmeld Citér

16. oktober 2017

Anonym trådstarter

Er der ikke andre med erfaringer her?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.