Hej.
Nu varer det ikke så længe før min lille dreng skal til at have noget rigtig mad at spise. Han er snart et halvt år og totalt klar til at prøve noget nyt! 
Jeg skal derfor ud at købe lidt udstyr, men inden jeg køber mig fattig i ting, jeg aldrig får brug for, vil jeg høre jer ad, hvad I ikke har kunnet undvære til spisetid i alderen 6 måneder og opefter! 
Jeg tænker på at købe en
- Trip-trap stol med en babyindsats. Er babyindsatsen til Trip-Trapstolen noget værd eller skal jeg ud og købe en højstol til den første tid? Han kan ikke sidde selv endnu, men hvis han er støttet af lidt puder, kan han godt sidde rank for en stund.
- Plastikbøtter fra Sistema, så man kan fryse mad ned i portionsstørrelse (jeg er dog her begrænset af en meget lille fryser!).
- De der spisesmækker fra Ikea, som dækker hele babyen, så der ikke skal skiftes tøj hver gang (han vil også få lov til at sidde og spise lidt selv med en ske og mærke maden, så jeg tænker, at det bliver nødvendigt, især når han bliver lidt ældre)
Hvordan med spisestel?
Jeg har overvejet melanin, men jeg mistænker det dog for at være så let, at han bare fejer det på gulvet. I de vuggestuer, hvor jeg har arbejdet, har vi haft sådan noget porcelæn, som ikke smadrede så let. Det står jo tungt på bordet...
Han har en tudkop, som han faktisk allerede er rimelig dygtig til at håndtere, så den tænker jeg, at vi beholder - og ellers er han god til at drikke af snapseglas. 
Jeg har købt små plastikskeer, som han godt kan lide at sidde med, så dem beholder vi også.
Kom gerne med råd og input!
Anmeld
Citér