hjernerystelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

697 visninger
11 svar
8 synes godt om
9. oktober 2017

Anonym trådstarter

hmm... lørdag aften var et maridt. 

Blev smidt ind i en mur med hovedet og banket generalt i hovedet. 

Hele min venstre side af hovedet er en stor bule. 

Mit venstre øre gør ondt. Og ofte skifter farverne, når jeg ser ud af venstre øje. 

Kan jeg ha hjernerystelse? 

og hvis jeg tager til læge, vil de så kræve at jeg fortæller hvem der gjorder det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2017

sost

Anonym skriver:

hmm... lørdag aften var et maridt. 

Blev smidt ind i en mur med hovedet og banket generalt i hovedet. 

Hele min venstre side af hovedet er en stor bule. 

Mit venstre øre gør ondt. Og ofte skifter farverne, når jeg ser ud af venstre øje. 

Kan jeg ha hjernerystelse? 

og hvis jeg tager til læge, vil de så kræve at jeg fortæller hvem der gjorder det? 

2 ud af 3 ting skal være opfyldt for at det klassificeres som hjernerystelse. 

Bevidsthedstab. 

Hukommelsessvigt. 

Opkast. 

Hvis ingen af disse ting er sket er der ingen hjernerystelse. Derudover ville jeg alligevel lige blive tjekket for en sikkerhedsskyld samt politianmelde det. Du må endelig ikke ignorere det. Sandsynligheden for at det sker igen eller at det sker ved en anden er ret stor. Så beskyt dig selv samt andre. 

Anmeld Citér

9. oktober 2017

Flomama

sost skriver:

2 ud af 3 ting skal være opfyldt for at det klassificeres som hjernerystelse. 

Bevidsthedstab. 

Hukommelsessvigt. 

Opkast. 

Hvis ingen af disse ting er sket er der ingen hjernerystelse. Derudover ville jeg alligevel lige blive tjekket for en sikkerhedsskyld samt politianmelde det. Du må endelig ikke ignorere det. Sandsynligheden for at det sker igen eller at det sker ved en anden er ret stor. Så beskyt dig selv samt andre. 

Altså medmindre du er en telepatisk læge kan du vist ikke rigtig vurderer om hun har en hjernerystelse eller ej. Jeg har haft hjernerystelse en del gange og kun en gang har jeg været besvimet. Jeg har aldrig haft hverken opkast eller hukommelsestab. 

Ts tag til lægen og få et tjek. Nej jeg tror ikke du skal anmelde nogen 

Anmeld Citér

9. oktober 2017

Anonym trådstarter

jeg har kastet op, ja. Men havde drukket den aften - så ved ikke om det er pga alkohol eller noget andet. 

Anmeld Citér

9. oktober 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du kan sagtens ha hjernerystelse og helt ja du ska tjekkes af en læge!!

Lægen ka desværre ik tving dig, til at fortælle hvem der har gjort det! 

Men jeg mener personligt, at du burde fortælle hvem der har gjort, så han/hun ka blive politianmeldt.

Chancen for at det er første gang, hvedkommende har banket nogen på den måder er meget lille og chancen for at det sker igen, er nærmest 100 procent, hvis ik der blir gjort noget!! 

Hvis du bor i nærheden af Herning, ska jeg gerne gi dig et lift til lægen, inden kl 14! Vh Stine 

Anmeld Citér

9. oktober 2017

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Du kan sagtens ha hjernerystelse og helt ja du ska tjekkes af en læge!!

Lægen ka desværre ik tving dig, til at fortælle hvem der har gjort det! 

Men jeg mener personligt, at du burde fortælle hvem der har gjort, så han/hun ka blive politianmeldt.

Chancen for at det er første gang, hvedkommende har banket nogen på den måder er meget lille og chancen for at det sker igen, er nærmest 100 procent, hvis ik der blir gjort noget!! 

Hvis du bor i nærheden af Herning, ska jeg gerne gi dig et lift til lægen, inden kl 14! Vh Stine 

Mange tak for dit tilbud. Du har et stort hjerte Men lægen er bare et par hundred meter væk fra hvor jeg bor, Så går bare derover ...

Anmeld Citér

9. oktober 2017

sost

Flomama skriver:

Altså medmindre du er en telepatisk læge kan du vist ikke rigtig vurderer om hun har en hjernerystelse eller ej. Jeg har haft hjernerystelse en del gange og kun en gang har jeg været besvimet. Jeg har aldrig haft hverken opkast eller hukommelsestab. 

Ts tag til lægen og få et tjek. Nej jeg tror ikke du skal anmelde nogen 

Det må du undskylde at jeg skrev. Men det var kriterierne da jeg arbejde på hospital samt læste. Det er godt nok 6 år siden jeg sidst passede patienter med hjernerystelse, men tvivler da på at det er blevet lavet om side. Men jeg undskylder over for dig. Det var da forkert at jeg skrev sådan. 

Anmeld Citér

9. oktober 2017

Flomama

Det må du undskylde at jeg skrev. Men det var kriterierne da jeg arbejde på hospital samt læste. Det er godt nok 6 år siden jeg sidst passede patienter med hjernerystelse, men tvivler da på at det er blevet lavet om side. Men jeg undskylder over for dig. Det var da forkert at jeg skrev sådan. 

Det er helt i orden som sagt har jeg selv haft flere rystelser og kun besvimelse en enkelt gang - I øvrigt har jeg også været indlagt med rystelser for 10 og 8 år siden og der havde jeg ingen at de krav du fortæller 

Anmeld Citér

9. oktober 2017

StineW79

Anonym skriver:

Mange tak for dit tilbud. Du har et stort hjerte Men lægen er bare et par hundred meter væk fra hvor jeg bor, Så går bare derover ...

Bare du kommer afsted!! Vh Stine 

Anmeld Citér

10. oktober 2017

StineW79

Anonym skriver:

Hvordan går det i dag? 

Og hva sagde lægen? Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.