Irrationelle tanker pga graviditet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

362 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. oktober 2017

Nila86

Som overskriften siger så går jeg med dumme og irrationelle tanker som nok kommer sig af alle de hormoner der fuser rundt i min krop. Jeg er 7 uger henne så der sker en del inde i mig. Men jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke er sådan oprigtigt glad.. For det er et stort ønske fra både mig og min kæreste. Men det er som om at nogle af de negative aspekter tager over ind imellem. Jeg kan ikke li at sige det til nogen omkring mig for jeg tror bare at folk vil ryste på hovederne hvis de hørte hvad jeg gik med af tanker. Men ud skal det altså, så tænkte at dette forum var rette sted for her kender jeg ikke nogen personligt og omvendt 

Nå men here it goes.. Jeg har altid gået meget op i mit udseende. Aldrig følt mig god nok hvis ikke jeg så godt ud (dette grundet min fortid) Er altid blevet ekstremt meget påvirket af idealerne hvilket jeg godt ved er en kamp man aldrig vil ku vinde og at man skal lære at hvile i sig selv.. Er bare aldrig lykkedes mig. Og nu oplever jeg jo så at jeg ikke kan gøre de ting som før, altså træne igennem, gå med selvbruner osv osv, for at bedre min selvtillid. Tænker på min krop efter jeg har født. Har i forvejen mange strækmærker oh bryster der hænger.. Og ved jo godt at det kun blir værre. Her i går lå jeg og nussede min kæreste på armen mens han sov. Hele hans ene arm er fyldt med nøgne damer med kæmpe silikonebryster og små taljer. Og hold nu K***, hvor det ramte mig.. Har prøvet at snakke med ham om det, men han synes det er noget pjat og at han elsker mig lige meget hvad der sker med min krop. Men hvorfor reagerer jeg SÅ voldsomt på nogle åndssvage tatoveringer? Det er jo bare tegninger på en krop. Forstår ikke at jeg sammenligner mig med dem, og at det gør mig så ked af det.. Føler virkelig at jeg er langt ude og næsten direkte flov over mig selv. Andre der kender til sådanne irationelle tanker? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2017

2017morigen

Velkommen til det hormon påvirket humør, hvor man har de mærkeligste ideer. Kort sagt du er ret normal. 

Grunden til at det virker voldsomt på dig er de ticks du har med dig fra fortiden. Min erfaring er at de bluser op for fuld kraft. Bare være rigtigt opmærksom på og hver ærlig omkring dine følelser. De er ikke forkerte og ved ikke at at anerkende dem bliver de så meget større. Men det er som regl værst i staten fordi hormonerne ændre sig mest. 

En af mine ticks var at jeg havde svært at tro på at min yngste baby ville blive til noget på trods af træthed og meget ømme bryster i den tidlige graviditet.  Har blødt i en graviditet som endte med en SA og har også blødt med den ældste. Så fik den ide at jeg skulle bløde når jeg var gravid ellers var der noget galt. 

P.s. Det er rigtigt sundt at holde sig fysisk aktiv under en graviditet så det er ikke al træning som skal væk. 

Anmeld Citér

9. oktober 2017

Nila86

2017morigen skriver:

Velkommen til det hormon påvirket humør, hvor man har de mærkeligste ideer. Kort sagt du er ret normal. 

Grunden til at det virker voldsomt på dig er de ticks du har med dig fra fortiden. Min erfaring er at de bluser op for fuld kraft. Bare være rigtigt opmærksom på og hver ærlig omkring dine følelser. De er ikke forkerte og ved ikke at at anerkende dem bliver de så meget større. Men det er som regl værst i staten fordi hormonerne ændre sig mest. 

En af mine ticks var at jeg havde svært at tro på at min yngste baby ville blive til noget på trods af træthed og meget ømme bryster i den tidlige graviditet.  Har blødt i en graviditet som endte med en SA og har også blødt med den ældste. Så fik den ide at jeg skulle bløde når jeg var gravid ellers var der noget galt. 

P.s. Det er rigtigt sundt at holde sig fysisk aktiv under en graviditet så det er ikke al træning som skal væk. 

Tak for de støttende ord  det er super rart med noget forståelse.. 

Er virkelig ked af at du skulle opleve en SA.. Puha altså!!  Men ja, jeg kan godt se hvordan ens tanker kan få en til at tænke i totalt irrationelle baner.. Og mine "problemer", er da fuldstændig skøre og et eller andet sted ligegyldige ift andres bekymringer. 

Jeg skal i gang med lidt let styrketræning i dag, så det blir godt.. Det ændrer nok bare ikke så meget på alle de strækmærker jeg vil få (har meget let ved at få dem) og bryster der hænger nede ved knæene efter fødsel.. De hænger i forvejen. Og tror det er derfor jeg blir så ramt af at kigge på de smukke damer på hans arm. Eih altså 

Anmeld Citér

9. oktober 2017

2017morigen

Nila86 skriver:

Tak for de støttende ord  det er super rart med noget forståelse.. 

Er virkelig ked af at du skulle opleve en SA.. Puha altså!!  Men ja, jeg kan godt se hvordan ens tanker kan få en til at tænke i totalt irrationelle baner.. Og mine "problemer", er da fuldstændig skøre og et eller andet sted ligegyldige ift andres bekymringer. 

Jeg skal i gang med lidt let styrketræning i dag, så det blir godt.. Det ændrer nok bare ikke så meget på alle de strækmærker jeg vil få (har meget let ved at få dem) og bryster der hænger nede ved knæene efter fødsel.. De hænger i forvejen. Og tror det er derfor jeg blir så ramt af at kigge på de smukke damer på hans arm. Eih altså 

Som min mand siger bare de hænger lige meget! 

Har selv store tunge bryster på e eller f skål før graviditeten og passer nu en h skål. 

Og strækmærker kan jeg også være med i. Har en del og den længste er vel 20cm plus

Men det betyder ikke ret meget for mig, da de alligevel sider steder der ikke er mange der ser

Anmeld Citér

9. oktober 2017

Anonym

Jeg kender til det- men er heldigvis kommet igennem det. Jeg håber for dig, at du ender med at få det som jeg:-)

Jeg gik helt “fra hinanden” (håber selvfølgelig ikke du gør det) men altså utallige strækmærker. Hængebryster i slem, slem grad. Træt hud, bumser og alt hva man nu kunne ha af gener. I dag er det en del år siden. Brysterne blev fikset og nu hænger de faktisk igen grundet barn nr. 2. Men jeg har det fantastisk i min krop. Jeg er så ligeglad med de strækmærker (som gør min mave hænger og som gør den altid vil hænge uanset hvad) jeg træner hver dag for at være stærk og fordi det gør mig glad. Men min krop er en typisk morkrop og jeg er så stolt af de børn jeg har “lavet” med den her krop. At brysterne er “grimme” igen, generer mig ikke det mindste. Ikke mere..Jeg er bare dybt taknemmelig over at ha ammet samlet set 3 år med det sæt bryster her. At få børnene har flyttet mit fokus væk fra mig og over på dem primært. Det har ændret mit kropsfokus enormt at få barn/børn. Jeg ville ønske jeg havde nydt det mere da jeg var yngre. Jeg VAR jo så fin! Nu er jeg nok bare som de fleste. Det er også fint. Men ja.. jeg fik det bedre efter at jeg fik børn. 

Faktisk hjælper det faktisk også meget at komme ud i fx spa/sauna/svømmehal og se helt almindelige mennesker som vi nu engang ser ud. 

Anmeld Citér

9. oktober 2017

Flomama

Du behøver ikke nødvendigvis få en grim krop (hvad er det I øvrigt?) 

Jeg har ingen stræk mærker, mine bryster sidder som de altid har gjort og min hud er ikke slap  

Jeg et måske lidt som dig, jeg går også i sol og går meget op i mit udseende og jeg havde det så svært som gravid, følte mig grim og fed og tænkte mange gange hvorfor skulle han dog tænde på mig nu? Jeg ligner jo slet ikke det han blev forelsket i 

Men gæt hvad 7 år og 2 børn senere han er her sgu endnu  og han er stadig warm for my form 

Anmeld Citér

10. oktober 2017

Nila86

2017morigen skriver:

Som min mand siger bare de hænger lige meget! 

Har selv store tunge bryster på e eller f skål før graviditeten og passer nu en h skål. 

Og strækmærker kan jeg også være med i. Har en del og den længste er vel 20cm plus

Men det betyder ikke ret meget for mig, da de alligevel sider steder der ikke er mange der ser

Ja bare de er lige lange, eller lige korte som min veninde siger 

Jeg tror "bare" det handler om at acceptere sig selv.. At se kroppen som noget magisk der kan skabe liv, fremfor det mere forfængelige og seksuelle, som jeg bøvler lidt med nu her

Tænker jo slet heller ikke negativt om en kvindes krop fordi hun har strækmærker.. Jeg tænker ofte bare "hun har nok født" 

Anmeld Citér

10. oktober 2017

Nila86

Flomama skriver:

Du behøver ikke nødvendigvis få en grim krop (hvad er det I øvrigt?) 

Jeg har ingen stræk mærker, mine bryster sidder som de altid har gjort og min hud er ikke slap  

Jeg et måske lidt som dig, jeg går også i sol og går meget op i mit udseende og jeg havde det så svært som gravid, følte mig grim og fed og tænkte mange gange hvorfor skulle han dog tænde på mig nu? Jeg ligner jo slet ikke det han blev forelsket i 

Men gæt hvad 7 år og 2 børn senere han er her sgu endnu  og han er stadig warm for my form 

I mine øjne, så er en smuk kvindekrop så mange ting.. Især en der har lagt krop til fødsel(er)... Det er jo det den er bygget til.. Ikke for at se sexet ud  Mit issue er/var nok bare at min kæreste tænder på de der pæne slanke med store runde silikone bryster (eller det er i hvert fald mit indtryk) der er han lidt af en drengerøv, men jeg elsker ham overalt på jorden, selvom jeg godt ved at jeg kommer til at stå med 2 børn  (meget kærligt ment)

Kan bare godt blive en lille smile nervøs for om han nu kan tænde på mig efter fødslen.. Men man kan sige.. Hvis ikke han kan, så var det nok heller ikke helt oprigtigt og ægte kærlighed 

Anmeld Citér

10. oktober 2017

Nila86

Anonym skriver:

Jeg kender til det- men er heldigvis kommet igennem det. Jeg håber for dig, at du ender med at få det som jeg:-)

Jeg gik helt “fra hinanden” (håber selvfølgelig ikke du gør det) men altså utallige strækmærker. Hængebryster i slem, slem grad. Træt hud, bumser og alt hva man nu kunne ha af gener. I dag er det en del år siden. Brysterne blev fikset og nu hænger de faktisk igen grundet barn nr. 2. Men jeg har det fantastisk i min krop. Jeg er så ligeglad med de strækmærker (som gør min mave hænger og som gør den altid vil hænge uanset hvad) jeg træner hver dag for at være stærk og fordi det gør mig glad. Men min krop er en typisk morkrop og jeg er så stolt af de børn jeg har “lavet” med den her krop. At brysterne er “grimme” igen, generer mig ikke det mindste. Ikke mere..Jeg er bare dybt taknemmelig over at ha ammet samlet set 3 år med det sæt bryster her. At få børnene har flyttet mit fokus væk fra mig og over på dem primært. Det har ændret mit kropsfokus enormt at få barn/børn. Jeg ville ønske jeg havde nydt det mere da jeg var yngre. Jeg VAR jo så fin! Nu er jeg nok bare som de fleste. Det er også fint. Men ja.. jeg fik det bedre efter at jeg fik børn. 

Faktisk hjælper det faktisk også meget at komme ud i fx spa/sauna/svømmehal og se helt almindelige mennesker som vi nu engang ser ud. 

Hvor har du dog altså ret! Der håber jeg også at nå til.. At udseendet ikke har SÅ stor betydning.. At jeg ser kroppen som noget helt specielt der har givet mig livets største gave. Jeg ved godt sådan nogenlunde hvordan jeg evt kommer til at se ud.. Har som sagt bryster der hænger i forvejen og strækmærker flere steder.. Men det er jo så noget der er opstået efter en fødsel.. Hvis det ikke er smukt, så ved jeg ikke hvad der er Så kan min kæreste ikke tænde på min "mor krop" så er det bare heller ikke rigtigt.. Tror dog ikke han skal nogen steder 

Og godt råd med at komme ud blandt andre.. Skal snart i svømmehallen så der er god mulighed 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.