Hvis hendes adfærd skader børnene, i din optik, pga hendes konfliltsøgende adfærd og bagtaleri overfor børnene, så kunne jeg faktisk godt finde på at sende en underretning. Simpelthen fordi det ville være en hjælp for børnene. Som jeg forstår det, er far ikke rent faktisk det monster, hun gerne vil gøre ham til, og jeg kan lige forestille mig hvordan det som far må være at stå i den umulige kamp, at mor er så fanget i sine dårlige følelser, at hun ikke magter at samarbejde for børnene. Det siger jeg som kæreste til en mand, der har stået i en lignende situation.
Her kan biomor ikke acceptere, at han er videre med sit liv og trives, så hun har forsøgt at gøre hans liv til et helvede gennem barnet i flere år. Og her står vi magtesløse i at beskytte barnet, fordi det er ord mod ord, og kommunen tror på mor. I vores tilfælde henvendte mors veninde sig til os var dybt bekymret for barnet grundet mors adfærd, men hun ville ikke være uvenner med mor og ville derfor ikke fortælle kommunen om sine tanker.
Havde hun turde fortælle sandheden, havde vi haft en chance for at kommunen faktisk tog os alvorligt, og gjorde hvad de kunne for at hjælpe barnet. Så min holdning er virkelig, at når hun fortsætter en så destruktiv adfærd, der klart skader børnene på både kortere og længere sigt, så ville jeg underrette. Især når du har forsøgt at tale hende til fornuft uden held.
Anmeld
Citér