Ammer og supplere med mme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

774 visninger
2 svar
4 synes godt om
4. oktober 2017

PinkRoses

Hej,

da jeg ikke kan producere nok mælk til min datter (og primært kun har til hende om morgenen/formiddag), supplere vi med mme resten af dagen/natten.. mit spørgsmål er så -hvor meget mme giver i pr gang ca.? 

Jeg synes det er utrolig svært at vurdere hvor meget hun får og skal have..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2017

Nel

hejsa :-)

Babyer er meget forskellige og det gælder også mad. Min pige har aldrig ville spise særlig meget (hun er også på mme), men hun ligger alligevel på en hel fin gennemsnitsvægt. Babyer ved selv hvor meget de vil spise, derfor plejer rådet at være, at hvis dit barn spiser flasken op - så har du lavet for lidt. Der skal altså lige efterlades lidt, så man ved, at baby har spist sig mæt. Så prøv jer frem. Jeg mener at min datter startede ud med at spise 60-90 ml. pr. måltid. Men der er ikke nogen rigtig mængde, det kommer også an på hvor ofte baby vil spise.

Anmeld Citér

5. oktober 2017

Thea14

Vores datter tog 60-90 ml ad gangen de første mange uger og steg så langsomt. Lillebror må vi selv stoppe ved 120 ml ellers overspiser han og får ondt i maven. (Han er 10 dage gammel nu)

Men som hovedregel skal du lade baby spise hvad baby vil have, præcis lige som man gør ved amning hvor man jo ikke ved hvor meget der kommer ud. Det er de færreste babyer der overspiser som vores dreng gør og jeg satser da også på at det stopper når hans mave faktisk kan indeholde de mængder han gerne vil have.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.