Barn på 1,5 med til begravelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.468 visninger
11 svar
15 synes godt om
2. oktober 2017

Newsence

hej 

har lige brug for at høre jeres mening.

sagen er den at min onkels kone er død og i morgen skal vi så til begravelse. Ville egentlig have taget afsted uden børn da børnene ville være i inst. I mens.

men min søn på 1,5 har været syg siden fredag. Han er ok frisk men ikke 100% og ikke inst klar. Alle der kunne passe skal med til begravelsen så har ingen pasningsmuligheder. 

Ved folk vil syntes det er mærkeligt at han er med, men ved også de vil være meget forarget hvis jeg bliver væk.

Far er underviser og skal desværre undervise i Jylland i morgen ( vi bor i Nordsjælland ) og kan ikke få fri til at passe søn..

hvad havde I gjort? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2017

lottemusen

Newsence skriver:

hej 

har lige brug for at høre jeres mening.

sagen er den at min onkels kone er død og i morgen skal vi så til begravelse. Ville egentlig have taget afsted uden børn da børnene ville være i inst. I mens.

men min søn på 1,5 har været syg siden fredag. Han er ok frisk men ikke 100% og ikke inst klar. Alle der kunne passe skal med til begravelsen så har ingen pasningsmuligheder. 

Ved folk vil syntes det er mærkeligt at han er med, men ved også de vil være meget forarget hvis jeg bliver væk.

Far er underviser og skal desværre undervise i Jylland i morgen ( vi bor i Nordsjælland ) og kan ikke få fri til at passe søn..

hvad havde I gjort? 

Jeg kondolerer!

Jeg ville ringe til institutionen i morgen tidlig og forklare situationen, og så sende ham afsted.

Jeg ville ikke tage ham med, både fordi han er så lille og fordi jeg umiddelbart tænker den afdøde ikke er nærtstående familiemedlem (ved selvfølgelig ikke hvor tætte i er i jeres familie, og om de havde et forhold til hinanden) 

Min svigermor døde for halvanden måned siden, og der var min nevø (altså hendes barnebarn) på halvanden år ikke med. Hans forældre var bagefter glade for, at de havde taget det valg. 

Håber du træffer den rigtige beslutning.

Anmeld Citér

2. oktober 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg havde nok taget ham med. Hvis han ikke er institutionsklar, ville jeg ikke have det godt med at sende ham afsted. 

Måske ville jeg ringe til din onkel og forklare situationen og spørge, om det var  okay, at han kommer med. Evt. alligere mig med nogen fra din familie, som også skal med, men ikke er så tæt på afdøde og spørge, om I kunne hjælpes ad med ham i kirken (hvis han fx ikke kan sidde stille, og I må gå ud under ceremonien). Jeg ved, at det er meget individuelt, hvordan familier ser på børn og begravelser. Nogen synes, det er upassende med børn til begravelser, men børn kan jo også betragtes som et lyspunkt i alt det triste...Der kender du jo din familie bedst. Ellers kan du jo ende med at måtte blive hjemme.

Anmeld Citér

3. oktober 2017

Newsence

Vi er på ingen måde tætte med hinanden. Min onkel og hans kone så vi ganske sjældent. 

Desværre står dillemaet i at det hverken er velanset at blive væk eller have små børn med med mindre vi snakker babyer.. 

Syntes selv heller ikke børn høre til ved en begravelse med mindre de var yderst tætte med afdøde og vurderes at de kan.. men ja må nok prøve at ringe i morgen til min onkel 

Anmeld Citér

3. oktober 2017

Sprit25

Newsence skriver:

Vi er på ingen måde tætte med hinanden. Min onkel og hans kone så vi ganske sjældent. 

Desværre står dillemaet i at det hverken er velanset at blive væk eller have små børn med med mindre vi snakker babyer.. 

Syntes selv heller ikke børn høre til ved en begravelse med mindre de var yderst tætte med afdøde og vurderes at de kan.. men ja må nok prøve at ringe i morgen til min onkel 

Jeg synes hellere du skulle ringe til Vig og forklare. Sig at hun er rask men ikke frisk og du skal til begravelse om hun må komme? 

Til min farmors begravelse var der et lille barn med som græd midt under talen omkring min farmor. Det var decideret generende. 

Sin onkel skal begrave sit livs kærlighed i morgen. Lad være med at genere ham med sådan ting. Ring til din mor eller far hør hvad de vil gøre. 

Anmeld Citér

3. oktober 2017

2017morigen

Da min farmor skulle begraves var det på 2 dagen efter vores datter var startet i bh og hun skreg bare der jeg gik få m fra hende. Far havde haft fri dagen før og kunne ikke få fri igen. Så jeg måtte have hende med. Det krævede en del bestikkelse også af spiselig karakter. Også alt det jeg normalt ikke ville give på hverdage. Det gik fint. 

Men som andre har skrevet så tal med dine forældre om hvordan det kan løses for jer da det jo er lidt længere ude i familien og i ikke er tætte. 

Anmeld Citér

3. oktober 2017

FrkGranger

Hvad med en veninde eller en bekendt kunne komme til kirken, så de triller en tur i barnevogn, mens I er i kirke.

Derefter tager han med til kaffe ellers må i gå lige hjem.

Min mors veninde kom og trille i barnevognen med vores da han var 1,10, fordi min onkel skulle bisættes.. Så var han efterfølgende med til kaffe... 

Anmeld Citér

3. oktober 2017

Sprit25

Hvad endte du med

Anmeld Citér

3. oktober 2017

300515

Hvis ikke I var tætte og det i bund og grund bare er fordi du "bør" at du tager afsted, så ville jeg sætte mit barns behov først i denne sag i stedet for at tænke over hvad perifære familiemedlemmer måske vil tænke. Blive hjemme med dit barn. Vil de ikke have barnet med til begravelsen, så er alternativet jo at man ikke kommer. 

Anmeld Citér

8. oktober 2017

Newsence

Det er min onkel på min mors side. Min far havde intet svar og min mor er død.

min søn går i dp og grundet ferie var han tilknyttet gæste dagpleje så syntes ikke han skulle derned halv syg.. 

Endte med at ringe til min anden mors bror. Han syntes jeg skulle tage min søn med hvis det var og så sætte mig aller bagerst så jeg kunne komme ud.. han tilbød mig sit barnebarns tablet og børnehøretelefoner. Så det var planen.. 

fik det timet så jeg kunne putte han 30 min før begravelsen gik i gang( holdt ham oppe ca. 1 time længere end normalt , men han var ikke ked eller noget) og så stod han udenfor ( self med baby alarm) og kirketjeneren var så sød at tilbyde at vognen kunne stå hos ham så min dreng stod i tør vejr og der var nogen. Han sov heldigvis under det hele.. 

så heldigvis opdagede min onkel aldrig et irriterende grædende barn som jeg havde frygtet. Og min søn kom ikke ned til en halv fremmed dp syg.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.