Skal eller skal ikke !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

595 visninger
10 svar
7 synes godt om
1. oktober 2017

Anonym trådstarter

Hej alle på baby !

Jeg er gravid i 18+3 i dag !

Blev gravid på p piller, men ønskede ikke & få en abort, selv om at ham jeg havde hygget mig med rigtig gerne ville have jeg fik en abort !

Som i jo kan regne ud er det kun mig som ønsker dette barn & har bestemt ikke fortrudt !

Men jo længere jeg er kommet hen, begynder jeg jo & tænke over en masse ting & det er blandet andet at den bette baby jo en dag bliver stor & vil spørger til hvorfor der ikke er en far !

Her kommer mit spørgsmål så, jeg overvejer at skrive et brev til faren for at fortælle ham at jeg er rigtig ked af at han har valgt & slet ikke vil have kontakt, men at jeg ikke kan tvinge ham til at være far, men at han skal vide at min dør den er åben hvis han en dag fortryder hans valg.

Er det dumt & sende det brev eller ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2017

Rockertand

Anonym skriver:

Hej alle på baby !

Jeg er gravid i 18+3 i dag !

Blev gravid på p piller, men ønskede ikke & få en abort, selv om at ham jeg havde hygget mig med rigtig gerne ville have jeg fik en abort !

Som i jo kan regne ud er det kun mig som ønsker dette barn & har bestemt ikke fortrudt !

Men jo længere jeg er kommet hen, begynder jeg jo & tænke over en masse ting & det er blandet andet at den bette baby jo en dag bliver stor & vil spørger til hvorfor der ikke er en far !

Her kommer mit spørgsmål så, jeg overvejer at skrive et brev til faren for at fortælle ham at jeg er rigtig ked af at han har valgt & slet ikke vil have kontakt, men at jeg ikke kan tvinge ham til at være far, men at han skal vide at min dør den er åben hvis han en dag fortryder hans valg.

Er det dumt & sende det brev eller ?

Synes, at det er fint, men vent til barnet er født eller måske lidt senere. Der er intet, han kan forholde sig til, lige nu er det dit behov, du søger at få dækket.

Anmeld Citér

1. oktober 2017

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Synes, at det er fint, men vent til barnet er født eller måske lidt senere. Der er intet, han kan forholde sig til, lige nu er det dit behov, du søger at få dækket.

Hvad mener du med mit behov ?

Tænker at han måske også et eller andet sted måske er bange for at kontakte mig igen fordi han netop reagerede på den måde som han gjorde..

Jeg kunne godt undvære ham, men tænker på længere sigt vil vores barn have godt af og have både mor og far..

Anmeld Citér

1. oktober 2017

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg synes sagtens, at du kan sende sådan et brev. Måske har han ændret mening, og så vil han måske gerne med til scanninger, fødslen osv... Der kan jo ikke ske noget ved at række ud. Du kan højest få en blank afvisning, og så er du jo bare samme sted, som du er nu. 

Anmeld Citér

1. oktober 2017

Anonym trådstarter

Morogbarn skriver:

Jeg synes sagtens, at du kan sende sådan et brev. Måske har han ændret mening, og så vil han måske gerne med til scanninger, fødslen osv... Der kan jo ikke ske noget ved at række ud. Du kan højest få en blank afvisning, og så er du jo bare samme sted, som du er nu. 

Man kan jo sige jeg ikke har noget og tabe nu !

Men sammen tid tænker jeg også om jeg måske bliver træls i hans øjne fordi han ligesom har sagt at han ikke ønsker det her barn og at jeg er og forbliver hans største fejl i hans liv !

Anmeld Citér

1. oktober 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Hvad mener du med mit behov ?

Tænker at han måske også et eller andet sted måske er bange for at kontakte mig igen fordi han netop reagerede på den måde som han gjorde..

Jeg kunne godt undvære ham, men tænker på længere sigt vil vores barn have godt af og have både mor og far..

Enig med rockertand: Vent. Du er ikke en gang halvvejs, og det er således ikke særlig lang tid siden, I diskuterede abort - måske kun få måneder.

Vent til der er et barn, han kan forholde sig til. Han har formentlig hverken lyst til at mærke på maven eller høre om dine graviditetskvaler. Vent til der er et barn.

Anmeld Citér

1. oktober 2017

frkchili

Jeg synes det er en god idé at sende det brev, så ved du at du har gjort hvad du kan for at dit barn kommer til at have sin far i sit liv, og du giver ham muligheden for at opsøge dig/jer, hvis han skifter mening. Synes egentlig, det er ret stort af dig, der er jo mange mødre til børn hvis far er skredet, som gør hvad de kan for at holde barnet for sig selv, fordi de er vrede på dets far. Dog er det måske en god idé at vente med at kontakte ham til barnet er født - måske har du brug for lige at lande i rollen som nybagt mor, før du har overskud til at invitere ham ind i dit og barnets liv igen 

Anmeld Citér

1. oktober 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Enig med rockertand: Vent. Du er ikke en gang halvvejs, og det er således ikke særlig lang tid siden, I diskuterede abort - måske kun få måneder.

Vent til der er et barn, han kan forholde sig til. Han har formentlig hverken lyst til at mærke på maven eller høre om dine graviditetskvaler. Vent til der er et barn.

Jeg siger bestemt heller ikke han skal mærke på min mave osv ! Det her handler om at han får mulighed for at være en del af barnets liv..

Anmeld Citér

1. oktober 2017

Anonym trådstarter

frkchili skriver:

Jeg synes det er en god idé at sende det brev, så ved du at du har gjort hvad du kan for at dit barn kommer til at have sin far i sit liv, og du giver ham muligheden for at opsøge dig/jer, hvis han skifter mening. Synes egentlig, det er ret stort af dig, der er jo mange mødre til børn hvis far er skredet, som gør hvad de kan for at holde barnet for sig selv, fordi de er vrede på dets far. Dog er det måske en god idé at vente med at kontakte ham til barnet er født - måske har du brug for lige at lande i rollen som nybagt mor, før du har overskud til at invitere ham ind i dit og barnets liv igen 

Mange tak skal du have

Jeg vil heller ikke sige jeg savner ham & er ked af han har taget det valg, men har stadig den meningen at mit barn som jo osse er hans har ret til begge forældre & sidder han nu hjemme i hans lejlighed & måske har fortrudt hans valg, så skal han osse bare vide at min dør & telefon er åben hvis han ønsker at have kontakt med hans barn..

Anmeld Citér

2. oktober 2017

Newsence

Hej.

jeg syntes det er SÅ sejt at du vil skrive et brev. Vil dog lige ridse en situation op sommdu bør overveje. 

Du skriver brev og han holder sig væk. Dit barn bliver måske 4-7 år. Du har måske en ny mand eller også er I bare jer 2. Barn spørger efter far og du har svaret at barn har en far et sted. Pludselig dukker han op og vil være far for barnet. Han grund kan evt være at han har fået seriøs kæreste. Vil du være ok med det? Vil du føle det er ok at han dukker op når det passer ham og evt forsvinder igen når det passer ham? Til stor skuffelse for jeres barn. Kan du svare blank ja så skriv brevet.

tænker du bare lidt nej eller tvivler så skal du meget overveje HVAD du skriver i brevet. Formulering betyder alt.

Måske du i hvertfald med dig selv skal overveje en max alder og måske hvis han dukker op du skal forklare ham at går ind i barnets liv er det for evigt.

Hvis du syntes det er ok han er med til fødsel så skriv brevet og skriv samtidig en dato du senest skal have svar på om han vil med da du når du går i fødsel ikke kan bruge kræfter på at tænke på om han nu ville med.

syntes du det er for intimt at han er med inde så vent til barnet er født, eller meget tæt på terminsdatoen. 

Hvis han har flippet ud da du ville beholde barnet har han pt brug for ro. Og han kan sikkert ikke forholde sig til et barn lige nu da du ikke er særlig langt henne.. uanset hvad så giv ham noget ro. Vent med at skrive til du min er 2/3 inde i din graviditet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.