Overarbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

434 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. september 2017

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg arbejder på døgninst. indenfor spec.området. Jeg er lidt i tvivl om hvornår overarbejde gør sig gældende. Er der nogle herinde der ved noget om det? Evt. selv arbejder på døgninst.?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2017

1977

Profilbillede for 1977

Hvor har du overenskomst? Det er den det hele afhænger af

Anmeld Citér

29. september 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg arbejder også på døgnbemandet institution. Det hedder sig at vi overlader arbejdet til næste vagthold. Men fx dokumentation kan ikke videregives eller fx uforudsigelige hændelser der kræver ens tilstedeværelse.

Der er flere aspekter der ikke kan stilles op efter hvad der bør gøres. 

Anmeld Citér

29. september 2017

Anonym trådstarter

SDD skriver:

Jeg arbejder også på døgnbemandet institution. Det hedder sig at vi overlader arbejdet til næste vagthold. Men fx dokumentation kan ikke videregives eller fx uforudsigelige hændelser der kræver ens tilstedeværelse.

Der er flere aspekter der ikke kan stilles op efter hvad der bør gøres. 

Hvad nu hvis du bliver pålagt at blive fx 5 timer længere grundet sygdom? Er det så ekstraarbejde eller overarbejde? Hvad er reglerne for overarbejde hos Jer? Har I dagsnorm?

Anmeld Citér

29. september 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hvad nu hvis du bliver pålagt at blive fx 5 timer længere grundet sygdom? Er det så ekstraarbejde eller overarbejde? Hvad er reglerne for overarbejde hos Jer? Har I dagsnorm?

Skynd dig at ringe til fagforeningen. Det kræver jo at man kan blive der rent praktisk. Hos os ville det aldrig kunne ske medmindre man selv tilbød det. 

Jo vi har haft normering. Med sygdom løber vi bare stærkere. Eller hvis vi kan få en afløser ind. Vi har nogle faste (oplærte) afløsere tilknyttet. Jeg har dog aldrig været ude for at stå i en situation hvor vi var nødt til at få en til at blive. 

Anmeld Citér

29. september 2017

klmf

Jeg er på 33 timer og får først overarbejdsbetaling når jeg kommer over 37 timer, der op til er det merarbejde til almindelig timebetaling. Vi kan blive pålagt at blive eller komme ind. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.