Hvornår bør man ringe til lægen? Barn med ondt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.200 visninger
15 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. september 2017

Mom

Profilbillede for Mom

Godmorgen,

Jeg er hjemme med barn syg i dag. Vores datter på 9 år har ondt i maven - elller rettere ondt lige under navlen. Hun har ondt på 3. dagen, men har først i dag måtte melde pas på at tage i skole, hvilket betyder at det er blevet værrer. Hun spiser og drikker, komme på toilet som hun skal, og har ingen feber, men det gør ondt. Det kommer i bølger siger hun, og når hun skal sætte sig, rejse sig, og når hun skal hoste eller nyse, så er hun nødt til at presse ind på det sted under navlen, for at begrænse smerten.

Men what to do? Ingen feber. Så bør jeg alligevel ringe til lægen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Jeg havde nok lige givet lægen et kald nu der er gået 3 dage 

Anmeld Citér

29. september 2017

ChesireKitty

Det kan faktisk være menstruationssmerter hun har. Det er ikke unormalt (længere) for piger at få deres menstruation så tidligt som 9 år - faktisk ligger "normalen" for pubertet mellem 9-13 år. Det er ikke sikkert at det er dét, men jeg ville bare lige nævne det, så du kunne have det med i tankerne. Er hun begyndt at udvikle bryster? Altså bare ligesom små "knopper" under brystvorterne, ikke rigtige bryster ligesom dem vi voksne har.

Hvis hun ikke har "bryster" endnu, er det sandsynligvis ikke menstruationssmerter.

Hvordan har hun det i skolen? For det kan jo også være en psykisk smerte, fordi hun (måkse underbevidst) ikke har lyst til at tage i skole. Jeg kan godt få ondt i maven - sådan helt fysisk - når jeg skal noget jeg ikke har lyst til.

Hvis hun har det godt nok, ville jeg nok i hvert fald lige ringe til lægen og forhøre mig om hvad han/hun tænker om det og så bestille tid, hvis lægen mener at de gerne vil kigge på hende.

Anmeld Citér

29. september 2017

MiniMe2005

Jeg ville nok give et kald for en sikkerheds skyld. Kunne det være blærebetændelse? Det kan jo godt gøre ondt der, hvor du beskriver, og det er ikke alle, der får feber af det (jeg er selv en af dem, der aldrig får feber). 

Anmeld Citér

29. september 2017

Beem82

Kunne det være navlebrok? Det var min første tanke, når det er slemt i forbindelse med anstrengelse af mavemusklerne - som om noget er i klemme. Jeg ville nok lige høre lægen.

Anmeld Citér

29. september 2017

Mom

Profilbillede for Mom
LoveEnough skriver:

Det kan faktisk være menstruationssmerter hun har. Det er ikke unormalt (længere) for piger at få deres menstruation så tidligt som 9 år - faktisk ligger "normalen" for pubertet mellem 9-13 år. Det er ikke sikkert at det er dét, men jeg ville bare lige nævne det, så du kunne have det med i tankerne. Er hun begyndt at udvikle bryster? Altså bare ligesom små "knopper" under brystvorterne, ikke rigtige bryster ligesom dem vi voksne har.

Hvis hun ikke har "bryster" endnu, er det sandsynligvis ikke menstruationssmerter.

Hvordan har hun det i skolen? For det kan jo også være en psykisk smerte, fordi hun (måkse underbevidst) ikke har lyst til at tage i skole. Jeg kan godt få ondt i maven - sådan helt fysisk - når jeg skal noget jeg ikke har lyst til.

Hvis hun har det godt nok, ville jeg nok i hvert fald lige ringe til lægen og forhøre mig om hvad han/hun tænker om det og så bestille tid, hvis lægen mener at de gerne vil kigge på hende.

Jeg har selv tænkt om det kunne være menses smerter, men jeg ser ingen tegn på bryster eller noget, så tænker at det nok ikke er det. 

Hun har det rigtig fint i skolen, og var også afsted i går og forgårs trods smerter, fordi hun elsker det sociale.

Jeg tror det er reelle fysiske smerter.

Overvejer lige den næste times tid om jeg skal give lægen et kald.

Anmeld Citér

29. september 2017

Mom

Profilbillede for Mom
MiniMe2005 skriver:

Jeg ville nok give et kald for en sikkerheds skyld. Kunne det være blærebetændelse? Det kan jo godt gøre ondt der, hvor du beskriver, og det er ikke alle, der får feber af det (jeg er selv en af dem, der aldrig får feber). 

Det har jeg faktisk ikke tænkte over. Hun tisser ikke mere end hun plejer og klager ikke over svien - men måske kan hun godt have det alligevel?

Anmeld Citér

29. september 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Beem82 skriver:

Kunne det være navlebrok? Det var min første tanke, når det er slemt i forbindelse med anstrengelse af mavemusklerne - som om noget er i klemme. Jeg ville nok lige høre lægen.

Det kan det måske godt - det vil jeg lige google.

Anmeld Citér

29. september 2017

MiniMe2005

Mom skriver:

Det har jeg faktisk ikke tænkte over. Hun tisser ikke mere end hun plejer og klager ikke over svien - men måske kan hun godt have det alligevel?

Jeg ville i hvert fald få det udelukket. Jeg oplever altid svien, men jeg var 24, da jeg fik det første gang. Jeg ved ikke, om det kan føles anderledes som barn. Det kan jo også være begyndende. Worst case kan det udvikle sig til nyrebækkenbetændelse, og det er bestemt ikke rart! Så hellere fange det, mens det "bare" er en blærebetændelse :-)

Anmeld Citér

29. september 2017

Anonym

Mom skriver:

Godmorgen,

Jeg er hjemme med barn syg i dag. Vores datter på 9 år har ondt i maven - elller rettere ondt lige under navlen. Hun har ondt på 3. dagen, men har først i dag måtte melde pas på at tage i skole, hvilket betyder at det er blevet værrer. Hun spiser og drikker, komme på toilet som hun skal, og har ingen feber, men det gør ondt. Det kommer i bølger siger hun, og når hun skal sætte sig, rejse sig, og når hun skal hoste eller nyse, så er hun nødt til at presse ind på det sted under navlen, for at begrænse smerten.

Men what to do? Ingen feber. Så bør jeg alligevel ringe til lægen?

Kan hun hoppe uden det gør ondt? Hvis ikke hun kan, så skal du kontakte lægen for så kan det være blindtarmsbetændelse. Man kan nemlig ikke hoppe med blindtarmsbetændelse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.