Er de gamle nok? (Alene hjemme)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.113 visninger
8 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. september 2017

Anonym trådstarter

Det er sådan at jeg har to der går i skole, de er 7 og 8 år, de tager ofte skolebussen hjem, står af bussen og skal så stort set direkte ind i bilen for, at komme med rundt og hente de to små, som går i dagpleje og børnehave

Den store på 8 år har ofte sprugt om de ikke bare må sidde og spille Ipad, mens jeg hente, det tager omkring 30- max 40 min at hente de to små 

Jeg har en gammel tlf jeg evt kunne aktivere, så de har mulighed for, at ringe, men jeg kan ikke helt finde ud af med mig selv, om de er "gamle nok"

Det skal siges, at jeg har nogle yderst fantastiske unger, de kunne ikke drømme om at "kravle på væggene", rende udenfor eller andet, hvis jeg har sagt til dem, hvad de skal…

Men er de gamle nok til, at være alene i max 40 min? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2017

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Ja det tænker jeg sagtens at de ville kunne.. min begyndte i den alder også at være alene hjemme, fx hvis jeg lige skulle ud at handle eller løbe en tur

Anmeld Citér

28. september 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det syntes jeg de er!

Her har Thea sagtens ku være alene hjemme i 20 min,  de sidste par år. Og forresten og meget længer nu! 

Og Thea og Alberte 9 og 5 år, er også nogle gange alene hjemme, mens jeg lige hurtigt køre til købmanden.

Og ik nok med det, så er Alberte lige begyndt at ku være alene hjemme 10 minutter, hvis jeg lige går med Thea om til skolen om morgenen.

De ved at de ik må låse døren op, for nogen overhovedet. Heller ik folk de kender, politiet osv, og det holder det ( det er blevet testet)

Vi har også en gammel tlf, de ka bruge.

Vi var også alene hjemme i den alder og så længe, der er klare regler, ser jeg overhovedet ik noget problem! Vh Stine 

Anmeld Citér

28. september 2017

babyMark

Ja hvis du vurderer de kan overskue det. Mine på 6 og 8'har været alene i en time. Det gik fint. 

Anmeld Citér

28. september 2017

Skouboe

Det ville jeg ikke have nogle problemer med.

Anmeld Citér

28. september 2017

Anonym

Vores kan:-) altså dem på 6-8..

Anmeld Citér

29. september 2017

HDGF

Anonym skriver:

Det er sådan at jeg har to der går i skole, de er 7 og 8 år, de tager ofte skolebussen hjem, står af bussen og skal så stort set direkte ind i bilen for, at komme med rundt og hente de to små, som går i dagpleje og børnehave

Den store på 8 år har ofte sprugt om de ikke bare må sidde og spille Ipad, mens jeg hente, det tager omkring 30- max 40 min at hente de to små 

Jeg har en gammel tlf jeg evt kunne aktivere, så de har mulighed for, at ringe, men jeg kan ikke helt finde ud af med mig selv, om de er "gamle nok"

Det skal siges, at jeg har nogle yderst fantastiske unger, de kunne ikke drømme om at "kravle på væggene", rende udenfor eller andet, hvis jeg har sagt til dem, hvad de skal…

Men er de gamle nok til, at være alene i max 40 min? 

Min datter var alene hjemme første gang lige inden hun blev seks. Vi havde en telefon så hun kunne ringe hvis der var noget. Jeg var væk i omkring 20-30 min og aftalte at vi ringede til hende når vi kørte hjem fra vuggestuen igen. Det gik helt fint og hun vil gerne prøve det igen. 

Anmeld Citér

29. september 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Ja, det vil jeg mene, at de var. Så længe, at der er en telefon de kan ringe fra til dig, hvis der mod forventning skulle ske noget

Anmeld Citér

29. september 2017

Anonym

Mine store drenge var omkring 6 da de begyndte at være alene hjemme i 1/2-1 time.

den lille er nu knap år og kan fint være alene hjemme . 

Så hvis dine børn selv mener de kan , ville jeg da helt sikkert lade dem være hjemme. Det kommer jo meget an på om barnet selv har modet til at prøve. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.