Flytning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.434 visninger
15 svar
0 synes godt om
10. april 2008

Skovurt

Åhh har bare brug for at lukke nogle af sommerfuglene ud af maven... de slår kolbøtter derinde :D

Vi bor lige nu til leje (privat) i en 2 vær. lejlighed i forfærdelig stand i københavn nv, og har bare så længe drømt om at kunne komme væk herfra, og har søgt på livet løs - og NU ser det ud til at der sker noget, i går modtog vi brev fra boligforeningen om at vi har fået en lejlighed - HVIS kommunen vil godkende os (Det er en regel de har, at alle skal godkendes)... så nu skal vi ind til SKAT i dag og have fat i alle vores papirer og have det sendt med det samme... og så vente i 5... puuuhhhh... FEM hele lange HVERdage på et svar :D
- Som jeg forstår reglerne, så kan de ikke afvise os, fordi vores indkomst er højere end dobbelt så meget som huslejen pr år - men ... måske forstår jeg ikke alle de twist der kan gemme sig i deres regler, så jeg tør ikke føle mig sikker endnu :)

Lejligheden vi søger er ude i Ørestaden, i "sejlhuset", det er en 3. vær. sprit ny lys lejlighed - som vi ikke har set endnu, blot plantegning af, så vi glæder os som tossede til at komme derud mandag morgen og se en fremvisning :D (og ja, så håber vi jo alt hvad vi kan, at vi får den)

Åhh... glæder mig SÅ meget til at høre fra dem - og håber og tror (sådan ... 80%) at vi får den... men kender i ikke det der med at man bare ikke tør tro på det - jeg har sådan en eller anden dum fornemmelse af at et eller andet går galt... :(

Anette
- som allerede er gået i planlægnings/indretnings mode... selvom hun bliver fattig og på røven efter betaling af indskud :D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2008

SaNiNa

hvor ville det bare være så dejlig for jer

håber virkelig i får den...

vi skal se et hus i eftermiddag og glæder mig osse rigtig meget:)

krydser finger for jer...

kuns Sanne

Anmeld

10. april 2008

Pia.

Håber så meget at det hele lykkes for jer... skal nok love at krydse fingre...

Er nu ret sikker på I får den... det hele lyder så skønt og lige jer....

Knus og pøj pøj med det hele...

fra Pia(H)

Anmeld

16. april 2008

Skovurt

Tak for Jeres krydsede fingre... de har også hjulpet - i hvert fald har vi fået lejligheden... Desværre var den bare så enormt skuffende da vi var ude at se den i mandags at vi ikke vil have den :'( På de papire vi havde, og på plantegningen der så det hele bare så perfekt ud - men da vi var derude viste den sig at være helt grotesk dårlig - den virkede (indrømmede, målte ikke rigtig op, da vi med det samme så at vi ikke ville have den) i hvert fald 30 kvm mindre end den burde være (og ja, ved da godt at målet er brutto, og at både opgang og det hele tæller med ... meeen 30 kvm :p) Nå, men sagen er så den at vi blev vist en bolig i en nabo ejendom (samme der har lavet det), og den lejlighed var bare MEGET bedre, og ville kunne bruges til noget. Vi skynder os hjem og kontakter boligselskabet som fortæller os at der er én tilbage, og den vil blive reserveret til os - lækkert! Jeg får at vide at de vil ringe til os når der er svar fra kommunen (som jo skal godkende alle ansøgninger), og så vil de se om kommunen godtager at den godkendelse bliver brugt til den nye lejlighed i stedet - så vi slipper for at sende en ny ansøgning ind til kommunen. I dag ringede jeg til boligselskabet, fodi jeg ikke har hørt noget (og går da og er ved at nå panikstadiet - skal jo flytte ind pr. 1/5 - det er da snart :S) og de kunne fortælle mig at vi er blevet godkendt til den første - så langt så godt. Hun kunne så bare slet ikke se noget om at vi var opskrevet til den i brohuset (som den anden hedder) - og hende jeg snakkede med i mandags, og som reserverede til mig var der selvfølgelig ikke 8( Lettere panisk ringer jeg igen, og bliver ved med at blive stillet om, fordi der åbenbart ikke er nogen på arbejde. Tilsidst ender klokken med at bliver over 15, og da jeg ringer til et nummer jeg har fået bliver jeg stillet om til receptionen - og en meget meget sur dame fortæller mig at der er LUKKET!!! jeg forklarer mig (og ja, nu er jeg nok også sur at høre på), og siger at det simpelthen ikke kan passe at jeg skal vente til i morgen - og muligvis mandag, med overhovedet at få at vide om jeg er skrevet op til en bolig! - hun kommer med en kæmpe opsang om at det ikke er hendes job at stå til regnskab over for mig om, hvorfor deres medarbejdere ikke er mødt på arbejde og bla bla... og til sidst ender det sgu med at jeg siger hende i mod da hun siger at de gør deres job så godt de kan :$ blev helt flov - men synes bare ikke de gør det godt nok - man kan da ikke bare udskyde og udskyde og udskye - der er kun 14 dage til vi skal flytte - og vi skal jo da have flyttet både telefon, net og TV... og de forventer jo også at man gør det i god tid :S Nå, men ... er da bare SÅ arrig lige nu - og bliver helt hysterisk hvis ikke de har svar til mig i morgen - og i øvrigt også hvis de har lejet den lejlighed ud, som de havde lovet os >(

Anmeld

16. april 2008

Mathilde

Øv hvor træls at lejligheden slet ikke levede op til jeres forventninger og at i blev så skuffede...
Jeg håber i hører noget snart. Man flytter jo ikke bare lige fra den ene dag til den anden og det burde boligselskabet da også at vide!!!

(H)Mathilde, som krydser fingre og tæer for jer

Anmeld

16. april 2008

SaNiNa

øv det er da bare mega træls... håber virkelig de har skrevet dig op til den...

da kæresten og jeg flyttede sammen i en stor lækker lejlighed på 1 sal i en villa lejlighed, fik vi en opsigelse 1½ måneder efter vi var flyttet ind fordi dem som ejede huset skulle skilles og han skulle bo i ejendommen... vi skulle så være ude inden for et år men vi valgte at flytte lige så hurtig vi kunne...

Det er bare træls atr det skal være sådan noget jag hvor man ikke få pakker rigtig og det hele bare er hulter til bulter...
Vi bor så igen til leje hos en privat og det gør vi aldrig iegn...

håber virkelig det flasker sig for jer...

Sanne

Anmeld

17. april 2008

Skovurt

Arrrggghh... ringede derind kl. 10 her til formiddag - som jeg fik besked på igår, og bliver mødt af samme receptionist som jeg snakkede med igår :s

Hun fortæller mig at de to jeg skal snakke med ikke er der, og spørger om min henvendelse kan vente til mandag - til hvilket jeg siger nej. så siger hun ... (>() "Der er så meget kø i telefonen allerede at jeg ikke vil stille dig om, så du må altså ringe igen mandag" - hvorfor pokker så spørge om det kan vente!! NØJ hvor jeg bare er bitter...

Jeg fik Jesper til at ringe også - fordi... er overbevist om at den der receptionist har sat sig for ikke at hjælpe mig (ja, lidt noia har man vel :p)
Og sørme om ikke han fik et direkte nummer til en anden som han skulle prøve - og hun fik fortalt ham at ja, de er en lejlighed reserveret til os, og at hun har sendt besked til kommunen ang. godkendelse - så GODT tænkte jeg - bortset fra at der nu er tvivl om, om det er den rigtige lejlighed der er blevet reserveret :P (men... vi håber... og forsøger at komme igennem til hende igen :D)

Anmeld

17. april 2008

SaNiNa

hehe... hvor er hun dog bare fræk hende receptionisten... jeg ville da helt klart klage over hende...

Har i så fået fat på ham i fik nr til så ikke kan finde ud af om det er den rigtig lejlighed de har reserveret til jer...

Håber den er den rigtige...

(H) Sanne

Anmeld

17. april 2008

Loggidut

Chrautwald skriver:

Arrrggghh... ringede derind kl. 10 her til formiddag - som jeg fik besked på igår, og bliver mødt af samme receptionist som jeg snakkede med igår :s

Hun fortæller mig at de to jeg skal snakke med ikke er der, og spørger om min henvendelse kan vente til mandag - til hvilket jeg siger nej. så siger hun ... (>() "Der er så meget kø i telefonen allerede at jeg ikke vil stille dig om, så du må altså ringe igen mandag" - hvorfor pokker så spørge om det kan vente!! NØJ hvor jeg bare er bitter...

Jeg fik Jesper til at ringe også - fordi... er overbevist om at den der receptionist har sat sig for ikke at hjælpe mig (ja, lidt noia har man vel :p)
Og sørme om ikke han fik et direkte nummer til en anden som han skulle prøve - og hun fik fortalt ham at ja, de er en lejlighed reserveret til os, og at hun har sendt besked til kommunen ang. godkendelse - så GODT tænkte jeg - bortset fra at der nu er tvivl om, om det er den rigtige lejlighed der er blevet reserveret :P (men... vi håber... og forsøger at komme igennem til hende igen :D)

hold da helt op...det er godt nok frækt, så er det jo fordi hun ikke har ville hjælpe dig...arrrgh, jeg bliver bare så vred når jeg hører sådan noget...du har ihvert tilfællede mine krydsede fingre for det kommer til at gå!

Anmeld

17. april 2008

Skovurt

Hej igen - og tak for svar, og ikke mindst krydsede fingre, og tæer :))

Vi har nu fået at vide at der er sendt lejekontrakt afsted til os, og at det hele er godkendt osv... så VILDT LÆKKERT! :D

Dog bliver det spændende at se om det på mandag er muligt at komme ud og se lejligheden, for ingen kan fortælle os om det er en helt magen til den vi har set (det er noget med adgangsaltanen - som ville være SÅ brugbar for os, til barnevogn, men vi ved jo så ikke om der er sådan en til den her, og om den vil være kun vores, som i den vi så - for hvis det er en gennemgangsaltan ville den ikke kunne bruges) men uanset, så tager vi den - forudsat at lejligheden indvendig er helt magen til den vi har set - som vi har fået en garanti for (meeen... vil ski se det før jeg tror det - vi har jo været super skuffede over dem før :$)

Men hu ha det var noget af en omgang for at komme igennem - og følte mig godt nok strid og træls til sidst - og blev også meget dybt sukket af i den anden ende af røret - tror de havde en hel del "syge" medarbejdere, og derfor var vildt underbemandede - jeg gætter på at folk var ramt af strejken... men pure gæt fra min side :D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.