Studerende med børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

323 visninger
8 svar
2 synes godt om
27. september 2017

Fru Hansen

Jeg er blevet studerende. Juhuu

Men vi har en udfordring derhjemme...

Jeg kan simpelthen ikke få ro til at læse pga mand og børn. Jeg har et mini-skrivebord i et hjørne af stuen, så læsningen foregår i sofaen, mens børnene ser tv og leger osv. Hver gang børnene skal rydde op har de en tendens til at lægge rod mm over på mit skrivebord :-(

Mine børn er alle skolebørn,  så de går i seng omkring kl 20-21. Og så er jeg altså selv ved at være for træt til at læse. 

Hvordan organiserer I hverdagen? Og sådan helt lavpraktisk,  har I ordentlig skrivebord osv ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2017

Ønsker en lille spire..

Er det muligt for dig at blive 30 min/ 1 time efter undervisningen på dit uddannelsessted? Det benytter jeg ofte selv for at få ro til læsning, selvom jeg ingen børn har, så er det bare rart at være i neutrale omgivelser uden opvask og lignende som kan forstyrre.. 

Anmeld Citér

27. september 2017

Muffinmus

Jeg læste desværre om aftenen af samme årsag.

Men ja, de dage man har fri kl 14 må bruges på en times læsning på skolen så, og resten hjemme. Man finder også hurtigt ud af at man skal bruge sin studiedage på at læse og ikke se tv eller rydde op.

Og til sidst må jeg erkende at jeg måtte lære at prioritere, for jeg kunne ikke nå det hele. Derfor brugte jeg tid på at registrere hvilke lærere der var gode til at gennemgå stoffet og fravalgte så ofte at læse det. 

Anmeld Citér

28. september 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Fru Hansen skriver:

Jeg er blevet studerende. Juhuu

Men vi har en udfordring derhjemme...