Studerende med børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

323 visninger
8 svar
2 synes godt om
27. september 2017

Fru Hansen

Jeg er blevet studerende. Juhuu

Men vi har en udfordring derhjemme...

Jeg kan simpelthen ikke få ro til at læse pga mand og børn. Jeg har et mini-skrivebord i et hjørne af stuen, så læsningen foregår i sofaen, mens børnene ser tv og leger osv. Hver gang børnene skal rydde op har de en tendens til at lægge rod mm over på mit skrivebord :-(

Mine børn er alle skolebørn,  så de går i seng omkring kl 20-21. Og så er jeg altså selv ved at være for træt til at læse. 

Hvordan organiserer I hverdagen? Og sådan helt lavpraktisk,  har I ordentlig skrivebord osv ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2017

Ønsker en lille spire..

Er det muligt for dig at blive 30 min/ 1 time efter undervisningen på dit uddannelsessted? Det benytter jeg ofte selv for at få ro til læsning, selvom jeg ingen børn har, så er det bare rart at være i neutrale omgivelser uden opvask og lignende som kan forstyrre.. 

Anmeld Citér

27. september 2017

Muffinmus

Jeg læste desværre om aftenen af samme årsag.

Men ja, de dage man har fri kl 14 må bruges på en times læsning på skolen så, og resten hjemme. Man finder også hurtigt ud af at man skal bruge sin studiedage på at læse og ikke se tv eller rydde op.

Og til sidst må jeg erkende at jeg måtte lære at prioritere, for jeg kunne ikke nå det hele. Derfor brugte jeg tid på at registrere hvilke lærere der var gode til at gennemgå stoffet og fravalgte så ofte at læse det. 

Anmeld Citér

28. september 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Fru Hansen skriver:

Jeg er blevet studerende. Juhuu

Men vi har en udfordring derhjemme...

Jeg kan simpelthen ikke få ro til at læse pga mand og børn. Jeg har et mini-skrivebord i et hjørne af stuen, så læsningen foregår i sofaen, mens børnene ser tv og leger osv. Hver gang børnene skal rydde op har de en tendens til at lægge rod mm over på mit skrivebord :-(

Mine børn er alle skolebørn,  så de går i seng omkring kl 20-21. Og så er jeg altså selv ved at være for træt til at læse. 

Hvordan organiserer I hverdagen? Og sådan helt lavpraktisk,  har I ordentlig skrivebord osv ?

Er det muligt at rykkr skrivebord til soveværeæset? 

Jeg læste altid om aften. Men havde også to små der blev lagt kl 19. Så forstår godt du ikke gider så sent. 

Anmeld Citér

28. september 2017

Lucky05

Jeg læser meget om formiddagen, hvis jeg fx en dag skal møde kl 10 eller 12. Og hvis jeg hat tidligt fri, når jeg lidt der. :-)

ellers hvis jeg lige får en halv time, hvis manden og datteren lige kører en tur ud efter noget han / i mangler. 

Jeg udnytter de korte stunder. Så er der ikke meget til om aftenen. 

Jeg har kontor, hvor jeg kan lukke døren. 

Anmeld Citér

28. september 2017

KissMeKissMeKissMe

Jeg læser om aftenen, selvom det kan være svært hvis det bliver sent. 

Derudover læser jeg på studiet. Kommer selvfølglig an på hvor meget skemalagt undervisning du har. 

Læser også derhjemme, hvor jeg beder kæresten tage ud med vores datter. Er dog måske sværere med dine børn, hvis de er store og bare har brug for at slappe af hjemme efter skole? Men her tager de på legeplads, på indkøb, i skoven eller ud til min kærestes venner. 

Anmeld Citér

28. september 2017

lineog4

Jeg er både studerende og arbejdende. Jeg har måtte lære at læse mens børnene er omkring mine ben, for kan ikke samle tankerne om aftenen efter 21 når jeg har været i gang siden 5.30 og haft en arbejdsdag på måske 8-9 timer.

Og kommer jeg langt bagefter så tager manden min ungerne af sted en hel dag i weekenden hvor jeg knokler.

Og ellers som andre også skriver, vælg du har en arbejdsdag fra 8-16 og bliv på dit uddannelsessted til kl 16 og læs/skriv. Jeg nyder sådan ikke at have tingene med hjem mere (er lærer og havde tidligere en masse forberedelse med hjem, nu går jeg senere og har fri når jeg kommer hjem, hvis ikke jeg også studerede).

Anmeld Citér

29. september 2017

Fru Hansen

Tak for alle jeres bud. 
Jeg tænkte ikke lige på at skrive en ret væsentlig detalje :-) Jeg arbejder i dagtimerne og læser uddannelsen på nettet i min fritid. Så jeg har desværre ikke muligheden for at blive lidt længere på skolen, det ville ellers have været en god løsning. 

Anmeld Citér

29. september 2017

Muffinmus

Fru Hansen skriver:

Tak for alle jeres bud. 
Jeg tænkte ikke lige på at skrive en ret væsentlig detalje :-) Jeg arbejder i dagtimerne og læser uddannelsen på nettet i min fritid. Så jeg har desværre ikke muligheden for at blive lidt længere på skolen, det ville ellers have været en god løsning. 

Hvad med smutte en tur på biblioteket? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.