Mave smerter er dette normalt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

382 visninger
2 svar
0 synes godt om
27. september 2017

Anonym trådstarter

Jeg er gravid i uge 10 imorgen.

Jeg har ofte mange mave smerter og stikken i maven. 

Jeg ringede til egen læge og snakkede med hende. Hun talte mig nærmest bare efter munden og vi blev enige om jeg venter til min scanning om 1 uge. 

Er mave smerter normalt? 

Har været ved tidlig scanning for uger siden og hun sagde jeg var for lidt henne men hun skønnede mig på daværende tidspunkt til at være ca.6 uger henne og hun sagde hun kunne ane hjerte slag. Det er jo godt.

Jeg er 2. gangs gravid men kan ikke huske om det er normalt da det er mange år siden

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2017

Beem82

Jeg tænker det kommer an på hvor smerterne sidder. Tarmene er meget påvirket og oppustethed er næsten uundgåeligt i starten af graviditeten. Jeg havde nærmest konstant mavekneb i den første del af graviditeten, især hen på aftnen. Jeg lå og masserede maven og kunne tit finde en "prop" hvor der var gået forstoppelse i den. Efter at massere lidt deromkring kunne jeg mærke luften slippe forbi og kort tid efter ud. Øjeblikkelig lettelse  

Håber alt er vel med lillespiren 

Anmeld Citér

28. september 2017

Sega15

Jeg er gravid i uge 10 imorgen.

Jeg har ofte mange mave smerter og stikken i maven. 

Jeg ringede til egen læge og snakkede med hende. Hun talte mig nærmest bare efter munden og vi blev enige om jeg venter til min scanning om 1 uge. 

Er mave smerter normalt? 

Har været ved tidlig scanning for uger siden og hun sagde jeg var for lidt henne men hun skønnede mig på daværende tidspunkt til at være ca.6 uger henne og hun sagde hun kunne ane hjerte slag. Det er jo godt.

Jeg er 2. gangs gravid men kan ikke huske om det er normalt da det er mange år siden

Jeg lider også af mange mavesmerter. Har jeg gjort ca. Siden uge 5 og så er det ellers kun blevet værre. Er i uge 11 nu. Den ene dag røg jeg ind og blev scannet og der lå heldigvis stadig en fin lille aktiv baby. 

Jeg fik af vide at det højst sandsynligt var ligamentsmerter og da jeg har en bagudvendt livmoder virker smerterne voldsommere. Så her må jeg bare vide smerten i mig og glæde mig over at det er bare er fordi det hele udvider sig til den lille spire. 

Håber alt går vel til din scanning 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.