Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)
baremig80 skriver:
Hej Piger..
Hvilke regler er der for hvad jeg må når jeg er i virksomheds praktik...
Har hørt jeg ikke må betragtes som en ansat (Lave arbejde som der burde være en ansat til for at virksomheden kan fungerer )
Må jeg åbne og lukke selv
Tidsrum hvor praktikken skal ligge i ( synes jeg har hørt det er mellem 7 og 16 )
Hvad med ferie?? Skal ferien passe med virksomheden hvornår det passer dem jeg holder ferie når jeg er ekstra??
Det var vist det skriv gerne hvis I kender flere regler eller hvor de kan findes henne...
Hej 
Jeg har siddet som ansvarlig for det område på min arbejdsplads. Så her kommer lige mine svar,
Umiddelbart vil jeg mene at du godt må betragtes som en ansat, da virksomheds praktik ofte oprettes på baggrund af en egentlig ansættelse efterfølgende.
Om du må åbne og lukke selv afhænger af målet for praktikken. Efter oplæring ser jeg umiddelbart ikke noget problem i at du skulle åbne og lukke selv..
Arbejdstiden fastlægges også i kontrakten om virksomheds praktik. Og ellers er det noget der aftales med arbejdsgiveren. Det er ikke bare mellem 7-16. Det noget i aftaler sammen.
I forhold til ferie. Så afhænger det om du har meldt det ud til samtalen. Hvis ikke så skal det aftales med virksomheden og så er det på lige fod med de øvrige ansatte.,
.
Anmeld
Citér