Eksperthjælp: Mon mit barnebarn kan genkende mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.206 visninger
0 svar
0 synes godt om
26. september 2017

Linda Stæhr

Hej.jeg har ikke set mit barnebarn på 3 år i lidt over et år
Vil hun huske mig hvis hun ser mig eller vil hun kunne kende min stemme. Vi var meget sammen i de første to år
Kh farmor

Lindas svar

Kære farmor

Åh hvor er det ærgerligt ikke at se sine børnebørn – specielt for deres skyld!

Desværre er børns visuelle hukommelse først begyndt omkring 3-års alderen, så det betyder at dit barnebarn sandsynligvis ikke husker dit udseende. Men børn husker alligevel: Børn husker dufte, lyde, kropsfornemmelsen osv. Så der er stadig chance for en genkendelse.

Mit råd til dig

Noget meget vigtigt jeg, næste gang I ses, er at DU må vise hende, at DU genkender, elsker og har savnet hende. Giv hende plads til lidt generthed, men vis din overstrømmende kærlighed (som jeg ved du har – ellers ville du ikke spørgeJ). Børn genkender familieskab instinktivt – uanset afstand og tid. Fat mod. Du vil blive genkendt – måske ikke som du forventer, men børn genkender altid kærlighed.

Jeg ønsker jer alt det bedste.

Venlig hilsen Linda Stæhr

Familierådgiver ved Trivsel i familien.dk

Linda Stæhr tilbyder foredrag og rådgivning af småbørnsforældre. Omdrejningspunktet er at give konkrete her-og-nu løsninger til hverdagen, og give forældrene styrke til at imødegå fremtidige udfordringer i familien med kærlighed, handleparathed og stor autoritet.

Se Lindas hjemmeside: Trivselifamilien.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.