Anonym skriver:
Hej baby.dk 
sagen er den at herhjemme er det helt klar mig der har mest lyst til børn, og har udtrykt det et stykke tid. Vi har snakket frem og tilbage og vi blev enige om at starte december 2017
det jo lige om lidt, men vi havde en snak igen igår og her udtrykker manden at han "gør det fordi jeg vil", altså at hvis det stod til ham behøvede det ikke være nu
Men at han var vænnet sig til tanken om at "vi gør det nu"
men problemet er egentlig at jeg bliver lidt ked af, at jeg føler han "gør det for min skyld". Men er det måske normalt? At man finder et kompromis sammen?
Jeg ville jo gerne vi allerede havde et barn, så har jo også gået lidt på kompromis 
men hvad er folks erfaring? Ventede i til i begge var stensikre, eller var det via snak at i kom frem til en "kompromis"
?
Hvis det var mig der stod i din situation, ville jeg nok udskyde 'projektet', til manden også er klar. Jeg kan godt forstå, at det er hårdt for dig, når du har været klar længe, men for mig er det vigtigt, at vi begge ønsker graviditeten, før vi står i det
Et kompromis ville føles forkert for mig, selvom jeg i den grad forstår dig! Nu ved jeg ikke hvor gamle I er, men det der har gjort min kæreste klar til at springe ud i det er, at flere af hans venner + nær familie er begyndt at få børn.
Jeg skrev en mail til manden i starten af 2017, hvor jeg forklarede om mine tanker i.fh.t. barn (det var slet, slet ikke ny information for ham, men jeg ville gerne give ham indblik i alle mine tanker om det). Jeg følte at jeg pressede ham, hver gang jeg snakkede om baby, og bad ham derfor om at det var ham der skulle sige til, når han var klar. Samtidig ville jeg så prøve at lægge babysnakken på hylden (lettere sagt end gjort). En mail var den bedste måde for mig, for hvis jeg skulle tage snakken ville jeg IGEN være bange for, at budskabet ikke kom klart nok frem, og at det netop ville lægge mere pres på. Da han havde læst beskeden, tog vi en snak. Det var sådan set meget positivt, både for ham og mig. I går havde vi så en snak om fremtiden og han fortalte, at han var klar nu
Vi har nær familie, der snart skal have barn, så vi venter lige til de har fået deres basse, før vi snakker videre om hvornår jeg smider p-pillerne - det giver mest mening for os sådan.
Hvis jeg var dig, ville jeg nok tale med ham om, at det gør dig ked af det at du føler, at det kun er for din skyld. Om det er "nok", at han har vænnet sig til tanken, og I starter PB fra december alligevel, må være op til jer, men jeg ville i hvert fald tage snakken og lade ham opleve, at det ikke er ligegyldigt for dig, at han også er klar. Held og lykke med det