Hjælp, han bruger mig som sut (6mdr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

653 visninger
1 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. september 2017

Anonym trådstarter

Hej alle

Selvom jeg har lovet mig selv at det ikke ville ske igen, så er det sket igen. 

Min ældste brugte mig som sut når han skulle sove. Det resulterede så i at jeg skulle ligge med ham ved lur og at vi begge sov elendigt om natten. Han nægtede sut. 

Jeg lovede mig selv at jeg ville amme i stol den her gang og ligge min yngste i egen seng. 

I starten kunne jeg ikke, da jeg havde en hård fødsel som resulterede i at jeg havde rygproblemer de første 2 mdr. i hvert fald. Så vi sov sammen. Men det er blevet til en vane nu og hvis jeg forsøger at ændre det, bliver han helt hys. 

Han nægter også sut. 

Håber I kan komme med gode råd...

ps. Det har OGSÅ resulteret i at manden og jeg ikke har haft en kæresteaften i 3 mdr. nu 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2017

frkchili

Jeg har ikke nogen råd til, hvordan du kan slippe for at din søn bruger dig "som sut", og hvordan du skal få ham til at sove i egen seng. Vil bare lige gøre opmærksom på, at det jo rent faktisk bare er helt naturlig adfærd, han udviser. I den vestlige kultur er det normen at lægge børnene meget fra sig, men når vi fx giver dem sut, bruger de jo egentlig sutten som bryst, og ikke omvendt. Små børn er hjælpeløse og har brug for tæt kontakt med deres forældre, og der opstår ofte problemer, hvis vi prøver at undgå dette. Så selvom det går ud over kærestetiden og måske også dit behov for at have din krop for dig selv ind imellem, tror jeg egentlig det nemmeste (i det lange løb) vil være, at du giver din søn lov til at sutte og sove hos dig, indtil han er klar til at undvære dig lidt mere 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.