Skal jordmoder oplyse indberetning ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

611 visninger
8 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. september 2017

Anonym trådstarter

Hejsa alle skønne kvinder herinde . 

Veninderne og jeg har diskuteret lidt på kryds og tværs om et total ligegyldigt emne som vi kom ind på en eller anden måde med ang jordmoder / sundhedsplejsken og læger .. 

disskussionen lød på at at når en jordmoder , sundhedsplejske / læge indberetter familier/mødre til kommunen at de skal fortælle familien / mødrene om det inden de gør det ? 

Jeg mener de ikke behøver og sige det men gerne   Må gøre det hvis der reelt er en bekymring ? 

De to andre mener de skal oplyse om det inden de gør det , 

jeg ved dog godt at de ikke kan være anonyme men derfor må de vel godt underrette kommunen selvom de ikke fortæller det ?? 

Hvad mener i? Jeg vil self gerne have ret med at det må de gerne uden og have sagt noget 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2017

Mamalou

Der er ikke pligt til at oplyse familien om en underretning inden den sendes afsted. Det er dog god skik og af hensyn til det fremtidige samarbejde. Der kan dog være situationer hvor bekymring er af sådan en karakter, at det giver god mening ikke at underrette familien inden. 

Anmeld Citér

21. september 2017

Soonmom

Hvis man er pædagog har man pligt til at oplyse at man har sendt en indberetning, så vil gætte på det samme gælder for jordmoder 

Anmeld Citér

21. september 2017

L-mor

Soonmom skriver:

Hvis man er pædagog har man pligt til at oplyse at man har sendt en indberetning, så vil gætte på det samme gælder for jordmoder 

Ingen faggrupper har pligt til at fortælle familien, at man har foretaget en underretning. Det er en god ide at gøre det i de fleste tilfælde af hensyn til det videre samarbejde. I mange tilfælde kan forældrene også inddrages i udarbejdelsen af underretningen. Men der er ingen pligt til at informere dem.

Anmeld Citér

21. september 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hejsa alle skønne kvinder herinde . 

Veninderne og jeg har diskuteret lidt på kryds og tværs om et total ligegyldigt emne som vi kom ind på en eller anden måde med ang jordmoder / sundhedsplejsken og læger .. 

disskussionen lød på at at når en jordmoder , sundhedsplejske / læge indberetter familier/mødre til kommunen at de skal fortælle familien / mødrene om det inden de gør det ? 

Jeg mener de ikke behøver og sige det men gerne   Må gøre det hvis der reelt er en bekymring ? 

De to andre mener de skal oplyse om det inden de gør det , 

jeg ved dog godt at de ikke kan være anonyme men derfor må de vel godt underrette kommunen selvom de ikke fortæller det ?? 

Hvad mener i? Jeg vil self gerne have ret med at det må de gerne uden og have sagt noget 

De skal ikke, men kan. Oftest vil man oplyse familien, hvis der i forevejen er et godt samarbejde omkring familiens vanskeligheder og er nået dertil hvor man mener der skal andet hjælp til. 

Er der tale om vold eller overgreb, så må familien ikke få noget som helst at vide. 

Anmeld Citér

21. september 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Soonmom skriver:

Det kommer da an på hvilkem type underretning der er tale om. 

Anmeld Citér

22. september 2017

Soonmom

L-mor skriver:

Ingen faggrupper har pligt til at fortælle familien, at man har foretaget en underretning. Det er en god ide at gøre det i de fleste tilfælde af hensyn til det videre samarbejde. I mange tilfælde kan forældrene også inddrages i udarbejdelsen af underretningen. Men der er ingen pligt til at informere dem.

Nu har jeg aldrig selv været ude i situationen,  men det er altså hvad vi lære både på Pau og pædagog uddannelsen, så der går jeg da helt sikkert ud fra er rigtigt 

Anmeld Citér

22. september 2017

lineog4

Soonmom skriver:

Nu har jeg aldrig selv været ude i situationen,  men det er altså hvad vi lære både på Pau og pædagog uddannelsen, så der går jeg da helt sikkert ud fra er rigtigt 

Hvis der er mistanke om vold eller andet form foe misbrug skal du ikke underrette familien, men lave en akut indberetning. Familien underrettes først når kommunen har lavet en vurdering om hvorvidt der skal laves samtaler med barnet mm. Eller om politi fx skal indblandes med det samme.  Se fx Roskildes dialog app, der kan man læse om hvornår man gør hvad.

med andre underretninger bør man underrette familien og endda også helst lave underretning i samråd

Anmeld Citér

26. september 2017

Anonym

Soonmom skriver:

Absolut ikke hvad jeg har lært under min uddannelse som pædagog.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.