Godkendelse til fertilitetsbehandling?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.076 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. september 2017

Anonym trådstarter

Hejsa :-) 

I må lige bærer over mig, men denye tråd kan blive lidt lang ;-) 

Nå men min kæreste og jeg har været sammen i 7 år, vi har prøvet at få børn i de sidste 3 år, men dette er desværre ikke lykkedes :-( vi har været igennem en masse tjek og manden sæd er tiptop, men jeg har en pco fandt vi ud af( meget mild form) Jeg snakkede med egen læge omkrig fertilitetbehandling og hun ville med glæde henvise os.. 

Vi har så været til forundersøgelse og lægen var rigtig optimistisk, MEN pga jeg har en psykisk sygdom (OCD) og har været inde i psykiatrien og min kæreste også har været under psyk pga angst.. så skal vi godkendes af statsforvantingen Det kom lidt som et sug i maven at vi nu skal godkendes.. Jeg forstår selvfølgelig konceptet at folk med svære psykiske problemer nok ikke ville kunne tage vare på et barn.. men jeg ved hvor hurtigt folk dømmer pga man har psykisk lidelse.. Jeg kan fortælle jeg er førtidspensist som jeg blev pga jeg havde det meget svært den gang (19 år) jeg er idag 26 og kommet et helt andet sted i mit liv, så klar jeg endda har kigget efter arbejde, jeg er medicin fri og har aldrig haft det bedre.. men jeg ved at pga jeg er på førtidspension, så tror jeg de vil dømme ud efter det og mine papirer og ikke på den person jeg er idag.. Jeg har ikke været tilknyttet psyk i 5 år.. 

Min kæreste er den mest blide mand man kan finde, han er super omsorgsfuld, MEN han har haft en vild og virkelig dum ungdom med vold, tyveri og stofmisbrug.. 

Han røg hash og han lavede en del indbrud for at kunne få penge til hans hash.. og vold var en tur i byen hvor han kom op og slås.. Han kom i fængsel som 18 årige hvor han fik 7 måneder,  (sad i 5) efter det ændrede han sig totalt ( jeg mødte han først efter han var løsladt) Han ryger ikke hash overhovedet længere, men grundet fænglingen gik han angst.. hvilket han har arbejdet med siden,  men er først for halvandet år siden blevet tilknyttet en speciel angst afdeling. Han er også medicinfri og er idag i arbejde og angsten er ikke eksiterende :-) han er 28 år:-) 

Hvad jeg har læst omkring den godkendelse er de kigger på psykiske sygdomme, voldsomme og selvfølgelig om man kan tage være på et barn.. 

Men hvad skal vi nu forvente? Lægen sagde at der ville nok gå en måned før vi hørte noget, men han vil tro vi vil blive godkendt :-) , men når man kommer hjem tænker man jo hvad nu hvis, hvad så? 

Andre der har været igennem at skulle godkendes og hvordan forløb dette? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2017

pb2017

Jeg har ikke nogen erfaringer, at dele med jer, men ville lige give en  med på vejen! 

Jeg håber, at de godkender jer og netop ikke dømmer udfra nogle 5-10 år gamle papirer. Folk ændrer sig jo, og man skal ikke straffes for, at have haft en svær periode i ens liv - især ikke nu, hvor i begge er så langt fra de personer i var dengang 

Held og lykke 

Anmeld Citér

20. september 2017

Anonym trådstarter

Mange tak skal du have�� 

Ja vi er begge et helt andet sted end hvad vi var for mange år siden og vi håber inderligt at vi bliver godkendt.. Jeg har simpelthen ikke lavet andet ifag end at læse om andre som også skulle godkendes, og der er alligevel "kun" 13 sager der er blevet afvist sidste år hvor 6 af dem blev godkendt efter de anket dem, så vil da tro det vil kunne lade sig gøre.. men nøjes det bliver virkelige surt hvis de afviser pga papirer der er over 6 år gamle  

Men mange tak

Anmeld Citér

21. september 2017

Anonym

Jeg har et par domme og været i psykiatrien alle mine teenage år. Jeg blev henvist med min mand (som der intet er med)  som 21 årige helt uden problemer. Skulle ikke godkendes eller noget. Blev henvist af min læge

Anmeld Citér

22. september 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har et par domme og været i psykiatrien alle mine teenage år. Jeg blev henvist med min mand (som der intet er med)  som 21 årige helt uden problemer. Skulle ikke godkendes eller noget. Blev henvist af min læge

Var det inden 2012? :-) 

Der er nemlig kommet nye regler inden for det pga et par på Fyn som begge havde psykiske sygdomme og pigen allerede havde et barn anbragt uden for hjemme fik fertilitet behandling og derefter blev reglerne skæret �� Jeg håber inderligt vi bliver godkendt, min egen læge har også sagt god for os, men lægen ved afdelingen på fertilitet så på vores papirer og så vi begge havde været under psykisk så derfor skulle vi godkendes.. dette var inden han overhovedet havde hørt et ord fra os af :-) 

Anmeld Citér

22. september 2017

Anonym

Var det inden 2012? :-) 

Der er nemlig kommet nye regler inden for det pga et par på Fyn som begge havde psykiske sygdomme og pigen allerede havde et barn anbragt uden for hjemme fik fertilitet behandling og derefter blev reglerne skæret �� Jeg håber inderligt vi bliver godkendt, min egen læge har også sagt god for os, men lægen ved afdelingen på fertilitet så på vores papirer og så vi begge havde været under psykisk så derfor skulle vi godkendes.. dette var inden han overhovedet havde hørt et ord fra os af :-) 

Første gang var i 2012 anden gang 2015 begge henvist af egen læge (2 forskellige læger i hver sin lands del) og har aldrig hørt tale om min diagnose og tidligere liv. Ingen af mine læger har I øvrigt vist jeg har domme  

Anmeld Citér

23. september 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Første gang var i 2012 anden gang 2015 begge henvist af egen læge (2 forskellige læger i hver sin lands del) og har aldrig hørt tale om min diagnose og tidligere liv. Ingen af mine læger har I øvrigt vist jeg har domme  

Ej det er da lidt unfair Han fortalte mig at alle der havde været tilknyttet psyk skulle igennem godkendelse  

Jeg er også blevet henvist af egen læge og hun havde heller ikke nogle tvivl i at vi var egnede, men det var lægen fra fertilitetkliniker som sagde vi skulle godkendes og han ville sende sagen ind til dem  

Men så dejligt for jer i ikke skulle vente på svar om i overhovedet måtte starte behandling :-) 

Hvis vi bliver afvist har jeg læst og fået afvide jeg kan anke den, men håber da ikke det vil gå i den retning :-( 

Anmeld Citér

23. september 2017

Anonym

Ej det er da lidt unfair Han fortalte mig at alle der havde været tilknyttet psyk skulle igennem godkendelse  

Jeg er også blevet henvist af egen læge og hun havde heller ikke nogle tvivl i at vi var egnede, men det var lægen fra fertilitetkliniker som sagde vi skulle godkendes og han ville sende sagen ind til dem  

Men så dejligt for jer i ikke skulle vente på svar om i overhovedet måtte starte behandling :-) 

Hvis vi bliver afvist har jeg læst og fået afvide jeg kan anke den, men håber da ikke det vil gå i den retning :-( 

Da vi ledte efter en fertilitetsklinik for 2 år siden fik vi at vide af den første klinik vi snakkede med at hvis man havde været tilknyttet psykiatrien skulle man godkendes, også af egen læge for at de skulle være sikker på at ens "sygdom" var under kontrol. 

Da vi endelig startede for halvandet år siden startede vi på en anden klinik og de sagde absolut intet til at vi skulle godkendes eller lignende.

Anmeld Citér

23. september 2017

Anonym

Anonym skriver:

Det lyder ikke særlig fair. Håber i finder ud af det  

Anmeld Citér

4. oktober 2017

Anonym trådstarter

"En lille opdatering"

Vi har modtaget brev fra statsforvantlingen og grunden til vi skulle godkemødes er pga min kæreste havde en del angst og derfor har været kontakt med psyk inden for de sidste 5 år.. 

Det eneste de vil finde i hans papirer er at han kom i bedring og Idag arbejder uden nogle form for angst... men nøj man sidder godt nok med en klump i maven over at de vil afvise os, selvom jeg ved at vi er ikke de mennesker lænegre som vi var dengang alle de papirer osv blev skrevet... 

Er der virkelig ikke andre der har været igennem en godkendelse der ved hvordan den kører, altså kommer vi til samtale eller tager de udelukkende beslutningen ud fra vores tidligere liv?  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.