Hejsa :-)
I må lige bærer over mig, men denye tråd kan blive lidt lang ;-)
Nå men min kæreste og jeg har været sammen i 7 år, vi har prøvet at få børn i de sidste 3 år, men dette er desværre ikke lykkedes :-( vi har været igennem en masse tjek og manden sæd er tiptop, men jeg har en pco fandt vi ud af( meget mild form) Jeg snakkede med egen læge omkrig fertilitetbehandling og hun ville med glæde henvise os..
Vi har så været til forundersøgelse og lægen var rigtig optimistisk, MEN pga jeg har en psykisk sygdom (OCD) og har været inde i psykiatrien og min kæreste også har været under psyk pga angst.. så skal vi godkendes af statsforvantingen
Det kom lidt som et sug i maven at vi nu skal godkendes.. Jeg forstår selvfølgelig konceptet at folk med svære psykiske problemer nok ikke ville kunne tage vare på et barn.. men jeg ved hvor hurtigt folk dømmer pga man har psykisk lidelse.. Jeg kan fortælle jeg er førtidspensist som jeg blev pga jeg havde det meget svært den gang (19 år) jeg er idag 26 og kommet et helt andet sted i mit liv, så klar jeg endda har kigget efter arbejde, jeg er medicin fri og har aldrig haft det bedre.. men jeg ved at pga jeg er på førtidspension, så tror jeg de vil dømme ud efter det og mine papirer og ikke på den person jeg er idag.. Jeg har ikke været tilknyttet psyk i 5 år..
Min kæreste er den mest blide mand man kan finde, han er super omsorgsfuld, MEN han har haft en vild og virkelig dum ungdom med vold, tyveri og stofmisbrug..
Han røg hash og han lavede en del indbrud for at kunne få penge til hans hash.. og vold var en tur i byen hvor han kom op og slås.. Han kom i fængsel som 18 årige hvor han fik 7 måneder, (sad i 5) efter det ændrede han sig totalt ( jeg mødte han først efter han var løsladt) Han ryger ikke hash overhovedet længere, men grundet fænglingen gik han angst.. hvilket han har arbejdet med siden, men er først for halvandet år siden blevet tilknyttet en speciel angst afdeling. Han er også medicinfri og er idag i arbejde og angsten er ikke eksiterende :-) han er 28 år:-)
Hvad jeg har læst omkring den godkendelse er de kigger på psykiske sygdomme, voldsomme og selvfølgelig om man kan tage være på et barn..
Men hvad skal vi nu forvente? Lægen sagde at der ville nok gå en måned før vi hørte noget, men han vil tro vi vil blive godkendt :-) , men når man kommer hjem tænker man jo hvad nu hvis, hvad så?
Andre der har været igennem at skulle godkendes og hvordan forløb dette?
Anmeld
Citér