som en der har været afhængig og har oplevet bivirkningerne, vil jeg råde dig til at lade være (og skære ned uden for graviditeten)
Jeg drak kun en af de store dagligt (nogle dage 2) og det førte til migræneanfald, lammelse og smerter i benene, hjertebanken mm. Samtidig er der mistanke om at det var skyld i mange af mine angstanfald. De blev i hvert fald meget reduceret da jeg stoppede.
Det er ikke kun coffeinen du skal kigge på. Det er hele sammensætningen i indholdet.
Det er bevist at energidrikke påvirker dit hjerte og dermed hele kroppens organer. Der er faktisk rigtig mange bevirkninger ved energidrikke og daglig indtag eller indtag i større mængder, kan være livstruende. Der er flere unge mennesker der bliver indlagt på grund af indtag af energidrikke.
Når du er gravid er din krop i forvejen overbelastet, og der skal altså ikke meget til for at dit hjerte står helt af (det er bla også derfor at færre forlystelser ikke må bruges af gravide). Samtidig skal du tænke på babys skrøbelige organer og overveje om han/hun skal udsættes for at disse overbelastes blot fordi du har lyst til en energidrik.
Jeg kan stadig godt finde på at nyde en i ny og næ, men aldrig som gravid hvor det ikke kun er min krop jeg påvirker.
Anmeld
Citér