Energi drik - gravid ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.324 visninger
8 svar
4 synes godt om
20. september 2017

Anonym trådstarter

Jeg gravid i uge 16 ... jeg har været dybt afhængelig af energi drik, i den grad 3-4 stk om dagen og JA det usundt men det er der mange andre ting der også er.. jeg stoppede med det samme med og drik energi drik da jeg så to streger 3+3 .. og har ikke rørt en energi drik siden .. men jeg må indrømme jeg har virkelig sindssyg meget lyst til en booster eller red Bull eller anden slags min mund kan direkte savle når jeg ser nogen stå og drikke det eller min søster lige får en, bare lugten min mund render i vand jeg ved godt det er åndsvagt men jeg har tænkt over om det skader vores barn hvis jeg drikker en lille en? Mest bare for at stop den trang jeg vil på ingen måde drik 2-3 stykker hverdag men bare en enkelt af de små! Jeg ved ikke hvad de gør ved baby og sætte mine egne behov til side er ingen problem men hvis energi drik måler sig med kaffe eller cola fx så ville jeg da meget gerne  lige drik en enkelt af dem ? Jeg drikker hverken kaffe, te eller cola .. måske en dåse cola i ugen men ellers intet koffein så! Tænker vel bare cola og kaffe er ligeså farlig men der vel dobbelt så meget koffein i sådan en bæst end i de andre 

Jeg er ikke ude på debat eller ligne om jeg uviden og skal sætte egne behov til siden for det er jo netop det jeg gør ved og ikke drik noget af det hverken ryger eller ligne men min svaghed er bare smagen af sådan en energi drik! Men risikere jeg barnet får handicap eller dør af det så skal jeg overhovedet ikke smage en tår eller ligne før jeg har født 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2017

Fitnessmom

En dåse energidrik på 250 ml indeholder 80 mg koffein, hvilket er lidt mindre end to dåser cola på 330 ml (som indeholder ca. 98 mg koffein) eller i en kop kaffe (som indeholder ca. 90 mg koffein). Det er koffeinen i energidrikke, som øger koncentrationsevnen og får dig til at føle mindre træthed. Bemærk, at grænserne for indtag af koffein ligger væsentligt lavere for gravide og ammende kvinder (max. 300 mg om dagen), da højere indtag øger risikoen for spontan abort eller lav fødselsvægt hos barnet. Desuden bør børn og unge højest drikke 2,5 mg koffein pr. kilo kropsvægt, hvilket svarer til ca. 80 mg for en 10-årig og 160 mg for en 16-årig. Et højere indtag kan udløse f.eks. ængstelse og nervøsitet

Anmeld Citér

20. september 2017

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg gravid i uge 16 ... jeg har været dybt afhængelig af energi drik, i den grad 3-4 stk om dagen og JA det usundt men det er der mange andre ting der også er.. jeg stoppede med det samme med og drik energi drik da jeg så to streger 3+3 .. og har ikke rørt en energi drik siden .. men jeg må indrømme jeg har virkelig sindssyg meget lyst til en booster eller red Bull eller anden slags min mund kan direkte savle når jeg ser nogen stå og drikke det eller min søster lige får en, bare lugten min mund render i vand jeg ved godt det er åndsvagt men jeg har tænkt over om det skader vores barn hvis jeg drikker en lille en? Mest bare for at stop den trang jeg vil på ingen måde drik 2-3 stykker hverdag men bare en enkelt af de små! Jeg ved ikke hvad de gør ved baby og sætte mine egne behov til side er ingen problem men hvis energi drik måler sig med kaffe eller cola fx så ville jeg da meget gerne  lige drik en enkelt af dem ? Jeg drikker hverken kaffe, te eller cola .. måske en dåse cola i ugen men ellers intet koffein så! Tænker vel bare cola og kaffe er ligeså farlig men der vel dobbelt så meget koffein i sådan en bæst end i de andre 

Jeg er ikke ude på debat eller ligne om jeg uviden og skal sætte egne behov til siden for det er jo netop det jeg gør ved og ikke drik noget af det hverken ryger eller ligne men min svaghed er bare smagen af sådan en energi drik! Men risikere jeg barnet får handicap eller dør af det så skal jeg overhovedet ikke smage en tår eller ligne før jeg har født 

Der står på dem at de frarådes til gravide, så hvis jeg var dig ville jeg fortsætte med den "kolde tyrker" du er i gang med. 

Afhængighed er det samme om det er at bide negle, storryge eller drikke energidrikke. Hvis du tager en enkelt nu, hvad forbyder dig så at tage en dagen efter? Så måske bare en enkelt hver dag. Lige pludselig er grænsen rykket og man har ikke engang lagt mærke til det. 

Så gør dig selv en tjeneste og lad dem stå, savn dem men så gør noget godt for dig selv, et dejligt fodbad, ansigtsmaske eller lignende. 

Anmeld Citér

20. september 2017

ChesireKitty

Jeg fik faktisk anbefalet af min læge at drikke en energidrik om dagen, mens jeg var gravid. Jeg døjede nemlig med hormonbetinget migræne og hun fortalte mig kort og godt at hvis jeg ikke valgte en af de helt stærke (som. f.eks. RedBull), så var der ikke nok koffein deri til at det skulle gøre en forskel, men at koffein-boostet faktisk i langt de fleste tilfælde kunne tage en migræne før den blev til noget, hvis man bare bundende en energidrik når man begyndte at mærke symptomerne.

Jeg drak så ikke én hver dag, men måske 2 gange om ugen, fordi jeg alligevel ikke var helt tryg ved det. Jeg drak så til gengæld en masse sort the - hvilket er noget jeg altid gør, gravid eller ej - og the indeholder også koffein.

Og jeg gik da i hvert fald fuld tid plus lidt ekstra med min datter, men det kan jo have været ren held.

Med min søn, hvor jeg så valgte at få sådan en migræne piercing i øret, fødte jeg ekstremt præmaturt, så det gik jo ikke så godt.

Anmeld Citér

20. september 2017

Abracadabra

Hvis en lille energidrik kan redde din uge, så drik den! Der er bestemt plads til den mængde koffein på en dag, hvis du ikke også fylder dig med kaffe og cola.

Anmeld Citér

20. september 2017

Anonym trådstarter

LoveEnough skriver:

Jeg fik faktisk anbefalet af min læge at drikke en energidrik om dagen, mens jeg var gravid. Jeg døjede nemlig med hormonbetinget migræne og hun fortalte mig kort og godt at hvis jeg ikke valgte en af de helt stærke (som. f.eks. RedBull), så var der ikke nok koffein deri til at det skulle gøre en forskel, men at koffein-boostet faktisk i langt de fleste tilfælde kunne tage en migræne før den blev til noget, hvis man bare bundende en energidrik når man begyndte at mærke symptomerne.

Jeg drak så ikke én hver dag, men måske 2 gange om ugen, fordi jeg alligevel ikke var helt tryg ved det. Jeg drak så til gengæld en masse sort the - hvilket er noget jeg altid gør, gravid eller ej - og the indeholder også koffein.

Og jeg gik da i hvert fald fuld tid plus lidt ekstra med min datter, men det kan jo have været ren held.

Med min søn, hvor jeg så valgte at få sådan en migræne piercing i øret, fødte jeg ekstremt præmaturt, så det gik jo ikke så godt.

Ej hvor vildt, men det giver god mening jeg døjer ekstremt med migræne og har både fået lavet migræne piercinger men efter jeg er blevet gravid er det gået helt amok oppe i hovedet, og lægen ville ikke udskrive medicin til mig man kan vist få en bestemt migræne medicin til gravide men det vil de ikke, dog har jeg bidt smerten i mig og bare gået tidligere i seng istedet for panodiler eller ligne!

Så kunne en energi drik hjælpe er det da winwin i den her situeration 

Anmeld Citér

20. september 2017

Thea14

som en der har været afhængig og har oplevet bivirkningerne, vil jeg råde dig til at lade være (og skære ned uden for graviditeten)

Jeg drak kun en af de store dagligt (nogle dage 2) og det førte til migræneanfald, lammelse og smerter i benene, hjertebanken mm. Samtidig er der mistanke om at det var skyld i mange af mine angstanfald. De blev i hvert fald meget reduceret da jeg stoppede.

Det er ikke kun coffeinen du skal kigge på. Det er hele sammensætningen i indholdet. 

Det er bevist at energidrikke påvirker dit hjerte og dermed hele kroppens organer. Der er faktisk rigtig mange bevirkninger ved energidrikke og daglig indtag eller indtag i større mængder, kan være livstruende. Der er flere unge mennesker der bliver indlagt på grund af indtag af energidrikke. 

Når du er gravid er din krop i forvejen overbelastet, og der skal altså ikke meget til for at dit hjerte står helt af (det er bla også derfor at færre forlystelser ikke må bruges af gravide). Samtidig skal du tænke på babys skrøbelige organer og overveje om han/hun skal udsættes for at disse overbelastes blot fordi du har lyst til en energidrik.

Jeg kan stadig godt finde på at nyde en i ny og næ, men aldrig som gravid hvor det ikke kun er min krop jeg påvirker.

Anmeld Citér

20. september 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Koffeinmæssigt er de små på 250ml ikke værre end en kop kaffe. Og kaffe må man drikke op til 4 kopper af om dagen.

Tror ikke du skal være SÅ bange for det. Men hvis du er direkte afhængig skal du selfølgelig overveje om du helt seriøst tror på at du ikke kommer til at øge mængden hvis du først begynder at tillade dig selv en i ny og næ.  

Anmeld Citér

20. september 2017

Solstråle90

Anonym skriver:

Ej hvor vildt, men det giver god mening jeg døjer ekstremt med migræne og har både fået lavet migræne piercinger men efter jeg er blevet gravid er det gået helt amok oppe i hovedet, og lægen ville ikke udskrive medicin til mig man kan vist få en bestemt migræne medicin til gravide men det vil de ikke, dog har jeg bidt smerten i mig og bare gået tidligere i seng istedet for panodiler eller ligne!

Så kunne en energi drik hjælpe er det da winwin i den her situeration 

Vil blot lige tilføje fra en der har lidt af migræne i mange mange år nu, og går hos en neurolog grundet det. At al koffein frarådes, rødvin og mørk chokolade da de er typiske ting der kan tricke migræne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.