Mellemmåltider

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

805 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. september 2017

januar16

Vi mangler noget inspiration herhjemme til mellemmåltiderne. 

Vi har en dreng på 9 mdr. Får havregrød til morgenmad, rugbrød med smørbart pålæg til frokost, og aftensmad som os (holder dog ekstra igen med salt og blender hvis det ikke er nemt at tygge med gummerne)

Nogle dage er der legestue hvor der bliver serveret brød og smør til formiddagsmad. Og hans far har lige købt rosiner (må de allerede få det?)

Så hvad giver i til mellemmåltid? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2017

MiniMe2005

De må gerne få rosiner, men max 50 gr om ugen, så hold lidt igen.

Vores dreng er lidt ældre (16 måneder), men han får blød frugt (banan, fersken uden skind mm), kiks (husk at tjekke med sukker og salt!), bananpandekager, hvis jeg er totalt overskudsagtig eller kogte grøntsagsstænger (fx gulerod), så det bliver blødt. En gang i mellem får han også en gnavebolle eller figenstang. 

Bananpandekagerne laver jeg med en banan, to æg og lidt havregryn, som jeg pisker sammen. De ligner amerikanske pandekager.

Anmeld Citér

19. september 2017

Panther

Profilbillede for Panther

Tænker også at det mangler lidt frugt og grønt, som kan komme ind i mellemmåltiderne

Anmeld Citér

19. september 2017

januar16

Jeg har tidligere lavet bananpandekager. Og laver altid ekstra når jeg har tid i weekenden. Det er far der er på barsel nu

Han får også banan. Oftest most lidt med i havregrøden så det søder lidt, og så lidt om eftermiddagen. Men synes bare han trænger til lidt andet 

Det er far der har købt rosiner. Jeg havde personligt ventet, men nu er det ikke mig der er på barsel længere så synes ikke jeg kan tillade mig at bestemme alt. 

Koger gerne en stor portion gulerødder og andet grønt og fryser ned så vi kan tage op (oftest til de gange der ikke er så meget grønt i aftensmaden) 

Anmeld Citér

19. september 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
januar16 skriver:

Vi har en dreng på 9 mdr. Får havregrød til morgenmad, rugbrød med smørbart pålæg til frokost, og aftensmad som os (holder dog ekstra igen med salt og blender hvis det ikke er nemt at tygge med gummerne)

Nogle dage er der legestue hvor der bliver serveret brød og smør til formiddagsmad. Og hans far har lige købt rosiner (må de allerede få det?)

Min datter elskede avocado mast sammen med lidt kogt æggeblomme, fiskefrikadeller og bananer.

Anmeld Citér

19. september 2017

Lisette W

januar16 skriver:

Husk at købe øko rosiner! Der er super mange sprøjtegifte i ikke økologiske rosiner. 

Som mellem måltid i den alder bagte jeg ofte havregrynpandekager og frugt muffins uden sukker. Muffinsene var ofte baseret på tykmælk eller lignende med havregryn og grahamsmel og så varierne smagsgiver som banan og vanilje eller revet gullerød og æble. De blev klæge i konsistensen og var et stort hit hos min søn. Jeg havde altid nogen i fryseren som jeg bare kunne tage op når vi skulle på tur

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.