Godaften damer,
Jeg kunne godt bruge nogle erfaringer fra Jer, der har været i en situation som min:
I min første graviditet havde jeg det super godt indtil jeg blev indlagt med begyndende ssf ved jordemoder kontrol da jeg var 35+1. Jeg var indlagt on-off i 2,5 uge til jeg fødte spontant i 37+5, en lille pige på 2485g og 47cm. I fødselsjournalen har de registreret, at jeg havde moderat ssf.
Nu er jeg så gravid med lillesøster, og har haft kvalme non-stop I hele den første halvdel af graviditeten. Så da jeg var til læg tjek ved 25 uger var jeg rigtig glad fordi jeg endelig havde det nogenlunde godt igen. Lægen konstaterede at mit blodtryk lå lige på grænsen, 140/90. Min jordemoder konstaterede det samme ved 28+3, og sendte mig til egen læge til ekstra tjek, hvor jeg var i tirsdags.
I dag har jeg været på svangreambulatoriet, og jeg synes ikke just det var opmuntrende. Er sygemeldt resten af graviditeten, dog stadig kun med for højt blodtryk. Men fik at vide, at jeg skal forberede mig på både at udvikle ssf og at føde et barn med lav fødselsvægt igen
Dermed er der mellem linjerne også sagt, at jeg heller ikke skal forvente at nå termin denne gang.
Jer, der havde ssfiI første graviditet og "tidligt" for højt blodtryk i anden graviditet i en grad, så i blev fulgt tættere, hvordan gik det Jer? Fødte I for tidligt? Udviklede I ssf? Og var det mildere anden gang? Blev I indlagt, og hvor længe? Osv.
Håber der er nogen derude, der vil dele deres historie med mig, for er lidt øv over det hele lige nu, og kan ikke rigtig finde ud af, hvad jeg skal forestille mig om det hele.. 
Anmeld
Citér