Zikavirus og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

378 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. september 2017

Anonym trådstarter

Jeg er mor til en dreng på 3 år, og min mand og jeg havde planlagt at vi skulle til at arbejde på nummer 2, så jeg har tid til at få fjernet spiralen om 14 dage.

Nu har min mand modtaget besked om, at han skal udstationeres fra februar til maj måned.
Udstationeringer har vi prøvet før, så ingen problemer.

Vi sidder så og læser dokumenterne igennem her til eftermiddag, og der går det op for os, at det er et Zika ramt land, så gravide frarådes at tage dertil!

Dvs. Vores søn og jeg vil ikke kunne besøge ham, såfremt jeg er gravid!
samtidig står der også, at det frarådes, at man bliver gravid 6 måneder efter hjemkomst, så hvis vi venter med projektet til han kommer hjem, så skal vi vente yderligere 6 måneder. Så er vi jo 1 år ude i fremtiden.

Det synes jeg da godt nok ikke er to super fede valgmuligheder.

Synes jo næsten ikke jeg kan byde vores søn, at han ikke skal se sin far i 3 måneder, men at skulle vente et år på at kunne gå i gang.. Det havde jeg godt nok ikke lige regnet med!

hvad ville I gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2017

Carina:-)

Jeg ville vente med graviditet. 

Især af hensyn til jeres søn 

Men også fordi man behøver bare at Google konsekvenser for fostre ved zikavirus til at gøre beslutningen let.

Anmeld Citér

15. september 2017

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Men også fordi man behøver bare at Google konsekvenser for fostre ved zikavirus til at gøre beslutningen let.

Det er heller ikke en mulighed, at tage derned når jeg er gravid. Det tør jeg slet ikke! 

Jeg hælder også mest til at vente, hvor min mand derimod gerne vil i gang nu.

Anmeld Citér

15. september 2017

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg ville gå i gang, og så må far rejse hjem en gang midtvejs hvis muligt og hvis ikke, så må masser af Skype/FaceTime være nok. Det er jo ikke et ukendt fænomen, at far eller mor er væk i 3 måneder..

Anmeld Citér

15. september 2017

Anonym

Jeg var helt klart gået igang. 3 mdr. Den havde vi klaret uden far- eller med far via skype osv. Vi er også vant til at far herhjemme rejser enormt meget- omend hver uge, så dog max tre uger afsted..

..men jeg havde ihvertfald taget beslutningen om at det ikke skulle udskydes pga tre mdrs adskillelse.. 12 uger kan gå hurtigt forbi. Men det handler selvf også om aldersforskellen på de "2" baby/barn. vil den blive størrer end i ønsker, hvor gammel er far og mors alder osv..

Anmeld Citér

15. september 2017

Flomama

Nu er zika jo ikke en ny sygdom og den kan relativ let undgås - lad vær at blive stukket af myg  

Hvis du ikke tør tage på ferie alligevel til far ville jeg nok starte nu og så Skype og face time med manden  

Hvis det så ikke lykkedes inden afrejse skal manden luge runde lægen når han er hjemme og ingen hanky panky på ferien uden beskyttelse medmindre manden holder sig væk fra myg (eller rettere de holder sig fra ham) før en blodprøve har påvist han ikke er smittet med zika. Den kan overføres sexuelt. 

Anmeld Citér

16. september 2017

Vivienne

Med alt det Skype og FaceTime vi har idag, havde jeg helt klart valgt at blive hjemme og blive gravid 

Anmeld Citér

16. september 2017

Sprit25

Carina:-) skriver:

Så enig. Hensynet til det eksisterende barn skal bare være større! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.