Hvad ville i gøre.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

669 visninger
9 svar
8 synes godt om
15. september 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Vores datter er 2 år og 2 mdr.

Hun har været renlig de sidste 3,5 md.

Tidligere har hun været en meget lukket pige. Kun snakket med os her hjemme. Kom der gæster (bedsteforældre, venner og anden) tiende hun stille og sad bare med en bog eller lidt legetøj tæt på os. Hun snakkede heller ikke i institutionen og legede for sig selv der. 

Nu er hun begyndt at åbne op. Snakke med alle også pædagoger i institutionen opsøge andre voksne og børn til leg.  

Dette er jo mega fedt. 

Men desværre er hun så begyndt at tisse og gøre i bukserne. Hun siger ikke til når hun skal og virker ligeglad når hu  gør det. Det er værst i vuggestuen end hjemme men sker også her. Har nok 2-3 sæt tøj med hver gang. 

Skal vi give ble på igen eller bare håbe det er en fase. har varet 3 uger nu. 

Det er mega træls når hun var så god til det. Men samtid er det også synd når der sker så meget i hendes hoved hvis hun ikke kan rumme det nu. 

Hvad ville i gøre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2017

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
hannetheis skriver:

Vores datter er 2 år og 2 mdr.

Hun har været renlig de sidste 3,5 md.

Tidligere har hun været en meget lukket pige. Kun snakket med os her hjemme. Kom der gæster (bedsteforældre, venner og anden) tiende hun stille og sad bare med en bog eller lidt legetøj tæt på os. Hun snakkede heller ikke i institutionen og legede for sig selv der. 

Nu er hun begyndt at åbne op. Snakke med alle også pædagoger i institutionen opsøge andre voksne og børn til leg.  

Dette er jo mega fedt. 

Men desværre er hun så begyndt at tisse og gøre i bukserne. Hun siger ikke til når hun skal og virker ligeglad når hu  gør det. Det er værst i vuggestuen end hjemme men sker også her. Har nok 2-3 sæt tøj med hver gang. 

Skal vi give ble på igen eller bare håbe det er en fase. har varet 3 uger nu. 

Det er mega træls når hun var så god til det. Men samtid er det også synd når der sker så meget i hendes hoved hvis hun ikke kan rumme det nu. 

Hvad ville i gøre. 

Min datter havde en periode hvor hun tissede i bukserne og bare ikke ville sige til. Hun sagde hun ikke gad, det var ikke sjovt osv. Da var hun vel 2år og 8 mndr, og havde været blefri i 8mndr. Hun tissede også i sengen rigtig tit. Det varede i et par måneder, og holdte heldigvis op da hun startede i børnehaven.

Alle sagde til os, at det bare var en periode, og vi skulle bare holde ud. Og det var det jo så også. Tror måske der var en slags udviklings spring, hvor hun opdagede en masse ting om omverden og sig selv, så toiletbesøg bare ikke var spændende, og hun glemte også at mærke efter. Derudover talte alle om at hun snart skulle i børnehave. 

Det var i hvert fald vores erfaring. Så jeg ville bestemt ikke sætte ble på igen, men holde ud og være meget opmærksom på at gå på toilettet med jævne mellemrum, og også spørge oftere. Håber det er en fase der snart går over.

Anmeld Citér

15. september 2017

hannetheis

Cherraly skriver:

Min datter havde en periode hvor hun tissede i bukserne og bare ikke ville sige til. Hun sagde hun ikke gad, det var ikke sjovt osv. Da var hun vel 2år og 8 mndr, og havde været blefri i 8mndr. Hun tissede også i sengen rigtig tit. Det varede i et par måneder, og holdte heldigvis op da hun startede i børnehaven.

Alle sagde til os, at det bare var en periode, og vi skulle bare holde ud. Og det var det jo så også. Tror måske der var en slags udviklings spring, hvor hun opdagede en masse ting om omverden og sig selv, så toiletbesøg bare ikke var spændende, og hun glemte også at mærke efter. Derudover talte alle om at hun snart skulle i børnehave. 

Det var i hvert fald vores erfaring. Så jeg ville bestemt ikke sætte ble på igen, men holde ud og være meget opmærksom på at gå på toilettet med jævne mellemrum, og også spørge oftere. Håber det er en fase der snart går over.

Vi sender hende efterhånden på toilet hver 20 min. og hun har stadig mange uheld. 

Anmeld Citér

16. september 2017

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Personligt ville jeg give ble på.

En 2årig er altså meget lille i den sammenhæng,og ville være svært bekymret for,at alle de uheld,vil blive et kæmpe nederlag for hende,og gøre det svært på sigt,at gøre hende renlig.

Husk der er ingen raske 15årige,der har ble på til deres konfirmation 

Anmeld Citér

16. september 2017

hannetheis

Mor_til_3_unger skriver:

Personligt ville jeg give ble på.

En 2årig er altså meget lille i den sammenhæng,og ville være svært bekymret for,at alle de uheld,vil blive et kæmpe nederlag for hende,og gøre det svært på sigt,at gøre hende renlig.

Husk der er ingen raske 15årige,der har ble på til deres konfirmation 

Er måske også der vi er. Hun rykker personligt rigtig meget lige nu. Så tænker også at det andet måske er blevet for meget for hende. Og derfor opgiver hun det lidt.

Og så tror jeg også det er de alt for hyppige toilet besøg i vuggestuen som har fået hende til at opgive lidt da hun ikke længere har et naturligt forhold til til det. Men tvang at nu skal du tisse. 

Anmeld Citér

16. september 2017

MorTil4<3

jeg kigger på mine egne nu som er 2 år og 2 måneder, og de er bestemt IKKE klar til sådan en udfordring nu. de skal ikke gå og være så fokuseret på at gå på toilettet når de er så små <3 der skal de altså bare være små børn som skal have en fest og ikke stoppes i leg konstant . 

så på med ble, og lad hende selv sige til når hun er klar 

Anmeld Citér

16. september 2017

hannetheis

MorTil4<3 skriver:

jeg kigger på mine egne nu som er 2 år og 2 måneder, og de er bestemt IKKE klar til sådan en udfordring nu. de skal ikke gå og være så fokuseret på at gå på toilettet når de er så små <3 der skal de altså bare være små børn som skal have en fest og ikke stoppes i leg konstant . 

så på med ble, og lad hende selv sige til når hun er klar 

Det er ikke fordi hun ikke er klar. Hun vil selv tisse. Og siger tid. Derfor tog vi bleen af for et par mdr siden.

Det er først nu hun har en periode hvor hun er begyndt at åbne op på andre måder hun er begyndt at tisse meget. 

Anmeld Citér

16. september 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

på med en bukseble - så kan hun stadig selv gå på potte/toilet hvis hun gerne vil det

Anmeld Citér

16. september 2017

Thea14

Jeg ville også give bukseble på. Så har hun stadig den frihed at hun kan gå på toilettet hvis hun husker at mærke efter, men der er ikke et nederlag hvis hun ikke lige når det.

Anmeld Citér

16. september 2017

hannetheis

Thea14 skriver:

Jeg ville også give bukseble på. Så har hun stadig den frihed at hun kan gå på toilettet hvis hun husker at mærke efter, men der er ikke et nederlag hvis hun ikke lige når det.

Er nok også der vi ender. For Syntes helt sikkert også hun stadig skal have lov og frihed til toilet men også okay med at der måske sker uheld. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.