Migræne pga mange opvågninger om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

331 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. september 2017

Lf

Hej

Jeg er nødt til at høre om andre har prøvet lignende. 

Jeg har i mange år lidt af migræne med aura. Jeg fik forebyggende medicin mod det i mine teenageår og havde ikke længere behov for det da jeg blev 18 og det forsvandt en overgang. Det begyndte så at komme igen da jeg blev gravid. Nu hvor min søn er 1½ år har jeg fået overbevist min læge om at udskrive anfaldsmedicin til mig da migrænen simpelthen invaliderer mig når jeg får det. 

Det er som om at migrænen kommer næsten hver dag når vi er i perioder med mange opvågninger om natten og lige pt er sønnen forkølet så skal tit op om natten for at trøste ham.

Er der andre der har tendens til migræne i sådan perioder? Og hvad gør I for at afhjælpe problemet? 

Råd modtages gerne! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg får nemt migræne når jeg ikke sover ordentligt (samt ved stærkt lys). Det eneste der hjælper mig er st ligge i komplet mørke (Jeg tager bind for øjnene for st få det mørkt nok), og sove. Jeg har prøvet flere slags medicin, nada og akupunktur, men det hjælper ikke, i hvert fald ikke ret meget.

Anmeld Citér

14. september 2017

Anonym

Jeg har selv døjet med migræne med aura hele livet, med adskillige anfald om ugen igennem min barndom, som så stilnede af til et par gange om måneden i mine teenage år og blev til "en gang imellem" efter jeg blev voksen. Med min store pige havde jeg ingen problemer med for lidt søvn, da jeg så vidt muligt forsøgte at benytte mig af det gamle råd med at sove når barnet sover og min datter ret hurtigt begyndte at sove nattten igennem.

Da jeg blev gravid med min søn, begyndte jeg at få hormon-migræner. Det var HVER dag, hvor jeg stod op og egentlig havde det sådan okay, men så i løbet af dagen (omkring middag) begyndte at få det skidt og endte med et full-blown migræne anfald med opkast og svimmelhed inden jeg nåede "fyraften". Jeg kunne af gode grunde ikke fylde mig selv med smertestillende og var i en måneds tid en rigtig dårlig mor for min datter og kone for min mand, da jeg bare lå i sengen i mørke og stilhed fra jeg kom hjem og til næste morgen.

Jeg endte med at få sådan en "daith" piercing i øret imod migræne og den hjælp faktisk rigtig meget. Jeg gik resten af graviditeten uden de store anfald (der var et par stykker stadig), men fik stadig aura'en. Nu efter bettemanden er født og jeg ikke har sovet mere end 4-5 timer i alt i løbet af natten de sidste 9 måneder, er jeg ret glad for den, for jeg har stadig aura'en hver gang jeg BURDE have et anfald, men får dem meget sjældent - faktisk endnu sjældnere end jeg gjorde, før jeg fik børn.

Anmeld Citér

14. september 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LiselotteF skriver:

Hej

Jeg er nødt til at høre om andre har prøvet lignende. 

Jeg har i mange år lidt af migræne med aura. Jeg fik forebyggende medicin mod det i mine teenageår og havde ikke længere behov for det da jeg blev 18 og det forsvandt en overgang. Det begyndte så at komme igen da jeg blev gravid. Nu hvor min søn er 1½ år har jeg fået overbevist min læge om at udskrive anfaldsmedicin til mig da migrænen simpelthen invaliderer mig når jeg får det. 

Det er som om at migrænen kommer næsten hver dag når vi er i perioder med mange opvågninger om natten og lige pt er sønnen forkølet så skal tit op om natten for at trøste ham.

Er der andre der har tendens til migræne i sådan perioder? Og hvad gør I for at afhjælpe problemet? 

Råd modtages gerne! 

Nu ved jeg ikke noget om migræne, men ville det hjælpe hvis jeres dreng i disse perioder sover i din seng. 

Synes sjældent mine bliver ved med at vågne når de får lov til at ligge mellem mor og far

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.