Kære baby.dk, håber der måske sidder en herinde med et svar, for jeg synes ikke rigtigt at google er behjælpelig, og da min tlf pt. er til reperation, kan jeg ikke engang ringe til SU og spørge, så det er her i kommer ind i billedet 
Jeg har fået en dejlig kæreste, som jeg efterhånden har været sammen med så længe, at vi planlægger at flytte helt sammen. Han fungerer rigtig godt med mit barn, og de er glade for hinanden og han deltager på lige fod med jeg i alle aspekter af barnets liv. Vi er efterhånden så meget sammen herhjemme, at det eneste rigtige føles som om at han flytter sin adresse herhjem, både fordi vi er forelskede og glade, men også fordi jeg ikke er interesseret i at snyde og stå som enlig, når jeg reelt ikke er det.
Problemet er så, at jeg er på SU. Det er han også, så jeg havde regnet med vi hver især kunne få almindelig su, og så kunne man tage et ekstra lån som forsørger, som jeg har forstået det. Jeg er der udover også godt klar over der bliver rykket lidt i boligsikringen og friplads, samt tilskuddet hver 3. måned - dette er helt fint, og min kæreste er helt med på at skulle bidrage til at forsørge mit barn. Men han er bare ikke 20 år, og bor egentlig hjemme. Dog bor hans mor, selv hos noget familie, hvor hans adresse så også er, men han opholder sig der aldrig, men han er altså hjemmeboende. Og ifølge su.dk kan man ikke få udeboende su før man er over 20 år (først næste år han fylder 20), eller har boet ude mere end et år eller hvis forældrenes adresse er mere end x antal km fra uddannelse, men det er her i byen, så den duer heller ikke.
Er der nogen der ved hvordan vi står? For 2 x alm su og sådan som vi havde regnet med, var det blevet strammere end som jeg sad som enlig, men det var okay for det var en bonus at han så kunne bo her og vi er to om tingene og mit barn er glad osv - men en hjemmeboende su og så en almindelig su, jamen så ville vi ingenting have tilbage at leve for.
Vi vil egentlig bare gerne vide om der er nogle regler eller undtagelser omkring dette, eller om vi bare må vente og så sørge for at leve lidt mere adskilt indtil?
Rigtig god onsdag 
Anmeld
Citér