Intim pleje under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.894 visninger
9 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. september 2017

Anonym trådstarter

Jeg er nylig gravid 5+4 og har meget udflåd så jeg har den sidste uge til halvanden brugt Libresse so slim indlæg. Jeg skifter dem mange gange i løbet af dagen. Jeg har læst at brug af indlæg daglig øger risikoen for skedesvamp. Jeg vasker dagligt med intimsæbe og gør mit bedste for at undgå produkter med parfume med mere. 

Er de små mini indlæg ok at bruge i en kortere periode?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2017

Flomama

Anonym skriver:

Jeg er nylig gravid 5+4 og har meget udflåd så jeg har den sidste uge til halvanden brugt Libresse so slim indlæg. Jeg skifter dem mange gange i løbet af dagen. Jeg har læst at brug af indlæg daglig øger risikoen for skedesvamp. Jeg vasker dagligt med intimsæbe og gør mit bedste for at undgå produkter med parfume med mere. 

Er de små mini indlæg ok at bruge i en kortere periode?

Hverken intim sæbe eller bind er gode at bruge. 

Hellere vaske med lunken vand og skifte trusser ofte 

Anmeld Citér

12. september 2017

Anonym trådstarter

Hverken intim sæbe eller bind er gode at bruge. 

Hellere vaske med lunken vand og skifte trusser ofte 

Det var lægen der havde sagt jeg skulle bruge intimsæbe, så tænker det er ok. Han sagde dog ikke efter graviditeten, kun under.

Anmeld Citér

12. september 2017

Flomama

Anonym skriver:

Det var lægen der havde sagt jeg skulle bruge intimsæbe, så tænker det er ok. Han sagde dog ikke efter graviditeten, kun under.

Lyder fuldstændig skørt. 

Ph værdien ændrer sig meget under graviditet, og du er meget udsat for svamp og blærer betændelse fordi du står mere 'åben' så det sidste man skal gøre er da at putte sæbe i ligningen.. 

Anmeld Citér

12. september 2017

Anonym

Jeg ville så også klart skifte til et andet mærke trusseindlæg, når nu det skal være. Jeg købte de samme under min graviditet, og jeg syntes, de stank af parfume. Så find nogle, der er astma/allergimærket.

Og så har man bare mere udflåd under graviditeten. Så hold igen med for mange produkter og trusseindlæg, sov gerne uden trusser og accepter, at sådan er det lige nu.

Anmeld Citér

12. september 2017

Thea14

Sæbe af alle former er rigtig skidt i det område. Også intimsæbe. Det gør intet godt for kroppen og er kun med til at ødelægge de naturlige bakterier der skal være der.

Og udflåd under graviditet er helt normalt. Det bedste er st acceptere det og blot skifte trusser ofte. Indlæg af diverse slags kan hurtigt forværre det og give svamp. Har man endelig behov for at bruge et eller andet, så er bind bedre end indlæg, da de holder området mere tør.

Efter 9 måneder med udflåd af forskellige konsistenser, ser jeg frem til at blive normal dernede igen  

Anmeld Citér

12. september 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ville så også klart skifte til et andet mærke trusseindlæg, når nu det skal være. Jeg købte de samme under min graviditet, og jeg syntes, de stank af parfume. Så find nogle, der er astma/allergimærket.

Og så har man bare mere udflåd under graviditeten. Så hold igen med for mange produkter og trusseindlæg, sov gerne uden trusser og accepter, at sådan er det lige nu.

Der er ikke parfume i de trusseindlæg. Det står der tydeligt på pakken. Derfor er det altid dem jeg plejer at bruge.

Det er nu også accepteret at det er sådan. Jeg var bare nysgerrig. 

Anmeld Citér

12. september 2017

Anonym trådstarter

Lægen sagde det var med til at oretholde ph balancen dernede. Forstår ikke hvorfor jeg skal tvivle lægen? 

Jeg har ikke tænkt mig at bruge indlæg i længere tid, men kun lige her nu i en uges tid. Jeg føler at rigtige bind er indelukkende og at jeg ikke kan ånde dernede hvis jeg har dem på.

Anmeld Citér

12. september 2017

Flomama

Anonym skriver:

Lægen sagde det var med til at oretholde ph balancen dernede. Forstår ikke hvorfor jeg skal tvivle lægen? 

Jeg har ikke tænkt mig at bruge indlæg i længere tid, men kun lige her nu i en uges tid. Jeg føler at rigtige bind er indelukkende og at jeg ikke kan ånde dernede hvis jeg har dem på.

Du SKAL ikke tvivle på lægen. Men en gynækolog vil aldrig anbefale intim sæbe. 

Der er intet der opretholder en Ph værdi, det gør kroppen. En sund skede har et surt miljø (3.8-4.2) og de fleste intim sæber ligger på 4-4,5 så i nogen tilfælde vil det være højere værdi en skeden. 

Sæbe fjerner også de naturlige bakterier der beskytter livmoder munden. Og derved vil man få (endnu) mere udflåd fordi kroppen kæmper for at få bakterie balancen tilbage igen. Så en ond spiral 

Anmeld Citér

12. september 2017

Anonym trådstarter

Flomama skriver:

Du SKAL ikke tvivle på lægen. Men en gynækolog vil aldrig anbefale intim sæbe. 

Der er intet der opretholder en Ph værdi, det gør kroppen. En sund skede har et surt miljø (3.8-4.2) og de fleste intim sæber ligger på 4-4,5 så i nogen tilfælde vil det være højere værdi en skeden. 

Sæbe fjerner også de naturlige bakterier der beskytter livmoder munden. Og derved vil man få (endnu) mere udflåd fordi kroppen kæmper for at få bakterie balancen tilbage igen. Så en ond spiral 

Så må jeg vaske me varmt vand og skifte trusser  Jeg vil jo bare det bedste for min egen krop og det lille liv der vokser i mig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.