Prøver i skolen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

946 visninger
5 svar
3 synes godt om
10. september 2017

Anonym trådstarter

Hej 

Min datter har gået i skole i en månede nu, de skal så om to uger have PRØVE.

Hun går i første klasse, er der nogle af jer forældre der ved hvad denne prøve består af?

På forhånd tak, 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2017

Miti's mama

Jeg ved ikke lige med den prøve, men i den alder er det for at se niveauet, så undervisningen kan indrettes derefter. Så mere en evaluering end en prøve.

Anmeld Citér

10. september 2017

Thea14

Kan godt lige høre manden i morgen, han er skolelærer og har haft det klassetrin  

Mener dog at det mere er en evaluering end en egentlig prøve, for at se elevernes forskellige niveauer så læren ved hvad undervisningsmateriale der skal bruges hvor (fx hvad sværhedsgrad diktat eller læsebog de skal have)

Jeg ville ikke tage det så højtidelige, og da slet ikke bekymre med synderligt omkring det. Det er jo ikke fordi de hverken får karakterer for den eller kan dumpe den.

Anmeld Citér

11. september 2017

Babilooo

Det fik vores også i 0. Klasse. De blev bedt om at tegne billeder osv. 

Det er for at se niveauet og tilrette undervisningen. Slap helt af og vær ligeglad

Anmeld Citér

11. september 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Tænker også det er en salgs screening. De er blevet meget obs på at prøve at opdage børn med forskellige typer indlærigsvanskeligheder og ordblindhed.

Min pige fik flere af den slags i 0.klasse og det er ikke tests som sådan, men hjælpemidler til skolen for at finde ud af om børnene har nogle vanskeligheder. Det er altså ikke en test hvor de får karakter eller kan dumpe.

Men når det er sagt - så tror jeg der er kommet mange flere tests meget tidligere i skolen end de fleste af os oplevede, men sådan er det når politikerne ser sig glade for testresultater.

Anmeld Citér

11. september 2017

Anonym trådstarter

Jeg ved godt at det intet har med karakter at gøre, og er overhovedet ikke nervøs, jeg  er blot nysgerrig, intet andet. 

Det er i dansk de skal have prøven, og blev kun nysgerrig om, hvilken måde de gør det på, altså fx om de skal tegne, stave ord, læse eller hvordan man tester børnene��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.