Underlig udvikling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

624 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. oktober 2009

HappyPip

Hej, jeg er ny her. Håber jeg kan stille spørgsmål og deltage som jer andre

Jeg har en søn fra januar og jeg undrer mig over hans udvikling. Han kan nu rejse sig op og gå med støtte - men han kan ikke selv sætte sig op endnu og er kun lige oppe på alle 4 og rokker på vej mod at kravle...

Er det helt fint at han ikke kan sætte sig op eller skal han bare i træning? Har I andre øvet med jeres børn for at de skal lære tingene (hurtigere)? Og er det ellers min skyld at han ikke kravler endnu, synes kun jeg lærer og hører om børn der bare kan både kravle og gå nu

HappyP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2009

Lullaby

Nogle børn kravler slet ikke
Min svigerindes datter er fra Januar og hun kan endnu ikke rejse sig

Anmeld

10. oktober 2009

HappyPip

Nogle børn kravler slet ikke
Min svigerindes datter er fra Januar og hun kan endnu ikke rejse sig

Det ved jeg godt. Det jeg undrer mig over er, hvorfor han ikke sætter sig op. Det troede jeg kom før at han rejser sig?

Og så ved jeg bare ikke om jeg kunne have gjort mere, men skal jeg lære ham at sætte sig op, osv? Det troede jeg egentlig de selv ville lære sig...

Anmeld

10. oktober 2009

NaFe

Når du siger sætte sig selv op..hvordan mener du så... Er det fra liggende på ryggen eller fra maven af??... Har selv en datter fra jan...

Du kan selvfølgelig øve...men de gør jo tingende i deres helt eget tempo. Og tror ik der noget der normalt, de gør det på deres måde..smiler

Anmeld

10. oktober 2009

HappyPip

Feluca09 skriver:

Når du siger sætte sig selv op..hvordan mener du så... Er det fra liggende på ryggen eller fra maven af??... Har selv en datter fra jan...

Du kan selvfølgelig øve...men de gør jo tingende i deres helt eget tempo. Og tror ik der noget der normalt, de gør det på deres måde..smiler

Begge dele han ikke mestrer endnu, både fra mave og ryg..

Anmeld

10. oktober 2009

NaFe

HappyPip skriver:

Begge dele han ikke mestrer endnu, både fra mave og ryg..

Okay...Jamen min datter kan heller ikke sætte sig op fra liggende på ryggen, hun kan kun vis hun ligger på maven. Ved faktisk slet ikke hvornår det er "normalt" a de kan det. Men tror ikke du skal tænke så meget over det. Han kan jo stille sig op, hvilket jo er flot. Og han skal skam nok nå det hele, han skal bare lige finde teknikerne til det... Men find på nogle lege vor du kan øve de forskellige ting....smiler...

Anmeld

10. oktober 2009

Mira0911

Jeg kunne aldrig drømme om at træne min datter til at kravle, sidde og gå...

Børn gør de forskellige ting, når de er klar til det..

Anmeld

10. oktober 2009

Vingummien

Syntes bare du skal lade det komme af sig selv. Og ikke høre på hvad andre meninger er hvis det er negative og ikke samligne med andre børn.

Min dreng er 14 mdr nu. Han kunne sidde uden støtte da han var 6 mdr gammel men var når vi satte ham op og så kunne han kun fra maven af mener jeg det var, gik noget før hanbare kunne sætte sig lige meget hvordan han lå osv. Han kravlede første gang den dag han blev 1 år gammel og før havde han sin egen måde at komme frem på, så så længe barnet ikke bare sidder pasivt i et hjørne og kigger så gør det ikke noget. Som sagt er han 14 mdr nu og han kan altså ikke gå selv endnu, han skal have os i hånden, han støtter godt godt ikke i vores hænder tror mere det er fordi han er nervøs for at falde at han vil det.

MEn lade det komme i hans tempo, kan komme fra den ene dag til den anden, bare du stimulere ham nok og han kommer rundt og er altså super flot at han kan stå op osv på den måde, så der er han jo hurtig fremme

HappyPip skriver:

Hej, jeg er ny her. Håber jeg kan stille spørgsmål og deltage som jer andre

Jeg har en søn fra januar og jeg undrer mig over hans udvikling. Han kan nu rejse sig op og gå med støtte - men han kan ikke selv sætte sig op endnu og er kun lige oppe på alle 4 og rokker på vej mod at kravle...

Er det helt fint at han ikke kan sætte sig op eller skal han bare i træning? Har I andre øvet med jeres børn for at de skal lære tingene (hurtigere)? Og er det ellers min skyld at han ikke kravler endnu, synes kun jeg lærer og hører om børn der bare kan både kravle og gå nu

HappyP

Anmeld

11. oktober 2009

HappyPip

Tak for jeres svar.

Synes bare det er svært at vide om man stimulerer barnet godt nok, hvordan ved man det? Jeg har ingen anelse...

Og nej, vi træner heller ikke med ham. Undrer mig vist også bare over hvorfor nogle børn gør alting meget hurtigt og andre ikke gør. Og så er jeg jo selv vild med at bevæge mig, så jeg gad godt at han havde arvet min lyst til at bevæge sig. Jeg håber han kommer efter det. Jeg er bare nervøs over om det er min skyld, at han ikke er mere mobil end han er...

Anmeld

11. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

Vi træner ikke Nikoline bevidst, men når man tænker nærmere over det så er der mange af de ting man laver, med de små som er træning :0)

når du f.eks. tager ham i hænderne og han sætter sig op, så er det intensiv mavetræning... der er mange ting i hverdagen er er træning for de små :0)

Nikoline er 10½ mdr, og hun er lige begyndt at kravle, ellers har hun kun bakket... hun kan godt sætte sig op selv og det har hun kunnet en mdrs tid nu..

jeg er som dig meget i tvivl om hvornår jeg "gør tingene godt nok", får stimuleret nok osv... jeg synes ikke der er noget forkert i at hjælpe de små til udvikling, når det bare ikke tager overhånd :0) men det lyder altså som om din søn er helt fint med...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.