Kyllinge file opskrifter.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

423 visninger
7 svar
1 synes godt om
10. september 2017

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

Jeg har fået 5 kg kyllinge file. 

Men syntes altid vi laver det samme med det. Og da vi skal spare i denne md så står den på meget kylling. 

Så kom med jeres gode opskrifter. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2017

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Hvad plejer I at lave? 

Vi bruger ofte kyllingebryst til: 

• spinatpandekager og laver noget fyld af kyllingebryst i mindre stykker, med en masse grøntsager og spidskål
  • Kyllingebryst med fyld af pikantost/anden ost og vikler bacon om
  • Til de hurtige dage, laver vi kyllingebryst i mindre stykker med pesto og madlavningsfløde
  • Kylling med cornflakes, vores børn er vilde med det. Så laver jeg ofte stegte nudler med æg og grøntsager til
  • Pulled chicken til burger og resterne er super i en bolle til madpakken 
  • Wok
  • Og ellers laver jeg noget kylling i ovnen med en masse grøntsager og noget tomatsauce af en art(lidt ligesom koteletter i fad)

Det var hvad jeg lige kunne plukke ud fra vores madplaner. Vi går rigtig meget ind for at undgå madspild og laver derfor madplaner, så vi sjældent er nødsaget til at kassere madvarer. 

Vi er ret kreative og handler ind for ca. 500kr. om ugen til 2 voksne og 2 børn, vi lever godt og mangler intet. Rødvin og hvis vi skal have gæster/ekstra hyggedag, hvor vi køber store stege m.m. ryger vi op på mere end 500kr. 

Anmeld Citér

10. september 2017

FruStolpe

Men syntes altid vi laver det samme med det. Og da vi skal spare i denne md så står den på meget kylling. 

Herhjemme er vi vilde med kylling 

Jeg ville kigge igennem på nettet, fx her:

www.dk-kogebogen.dk

Og så bare søge efter opskrifter med kyllinge filet 

Anmeld Citér

10. september 2017

hannetheis

Babyklar87 skriver:

Hvad plejer I at lave? 

Vi bruger ofte kyllingebryst til: 

• spinatpandekager og laver noget fyld af kyllingebryst i mindre stykker, med en masse grøntsager og spidskål
  • Kyllingebryst med fyld af pikantost/anden ost og vikler bacon om
  • Til de hurtige dage, laver vi kyllingebryst i mindre stykker med pesto og madlavningsfløde
  • Kylling med cornflakes, vores børn er vilde med det. Så laver jeg ofte stegte nudler med æg og grøntsager til
  • Pulled chicken til burger og resterne er super i en bolle til madpakken 
  • Wok
  • Og ellers laver jeg noget kylling i ovnen med en masse grøntsager og noget tomatsauce af en art(lidt ligesom koteletter i fad)

Det var hvad jeg lige kunne plukke ud fra vores madplaner. Vi går rigtig meget ind for at undgå madspild og laver derfor madplaner, så vi sjældent er nødsaget til at kassere madvarer. 

Vi er ret kreative og handler ind for ca. 500kr. om ugen til 2 voksne og 2 børn, vi lever godt og mangler intet. Rødvin og hvis vi skal have gæster/ekstra hyggedag, hvor vi køber store stege m.m. ryger vi op på mere end 500kr. 

Tak for inspiration. 

Vi laver også madplan. Men vi har kun fået 1 indtægt i denne md. Pga en fejl hos mandens arbejdsgiver. Så vi har noget mindre at gøre med. 

Og selv om han får dem på et tidspunkt er det jo ikke nu. 

Men tak for gode ideer til god mad. 

Anmeld Citér

10. september 2017

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Jeg lavede noget sidste fredag som smagte ski.. godt 

Pakkede kylling filleterne ind i parmaskinke og i et ildfast fad, sammen med kartoffel stykker, peberfrugt, tomater, champignon og chorizo pølse. Oliven olie, friske krydderurter, salt og pebber. Ind i ovnen til kartoflerne er møre og kyllingefilterne er gennemstegt. 

Anmeld Citér

10. september 2017

Thea14

Vi spiser også en del kylling herhjemme. Barnet elsker det og det er ikke det dyreste at lave. Håber du kan få lidt inspiration.

- skær kyllingen ud i mindre stykker og vikl. bacon om. Steges på panden og serveres med friskt pasta og en monaysovs (vores datter elsker denne ret og den er så simpel at lave. Kan også laves uden bacon, kyllingen bliver bare lidt mere tør)

- tarteletter med høns i asparges. Jeg koger kyllingefileterne og trækker efterfølgende kødet fra hinanden med to gafler så det fylder en del. Rester kan evt serveres dagen efter med ris til (eller bare som tarteletter igen )

- kyllingefileter fyldt med smøreost og bacontern og så bacon omkring til at holde sammen på det. (Barnet er så ikke fan af dette). Kan serveres med lige hvad man ønsker.

- kylling i karry. Jeg laver det som regel som en wokret med en masse grøntsager og serverer helst ris til, barnet foretrækker dig kartoffelmos.

- alm. kyllingewok. Igen med en masse grønt og evt. Supplerer med andet kød også (en god ting til rester gennerelt). Serveres med kartoffelmos.

- kyllingefileter i fad. Fremgangsmåde afhænger af hvad jeg ellers lige ligger inde med.

- spinatpandekager med kyllingefyld. Pandekagerne laver jeg ud fra en alm. pandekage opskrift, dog uden sukker. Frossen spinat finhakkes og blandes i. Kyllingen koger jeg og trækker fra hinanden med to gafler. Hvad der ellers kommes i afhænger af hvem af os herhjemme der skal spise den. Men man kan supplere med lige det man ønsker. - spinaten kan man ikke smage og barnet elsker at pandekagen er grøn.

- kan du komme til at hakke kyllingefileterne kan du lave kyllingefrikadeller. Jeg putter altid finthakket spinat i opskriften også. Der kan også puttes revet gulerod i eller hvad man nu syntes, som kan give lidt fylde så man kan spare. Igen elsker barnet at frikadellerne bliver grønne. Hun efterlyser så lyserøde frikadeller, men har ikke lige haft mod på det projekt endnu  

Anmeld Citér

10. september 2017

bøllen

hannetheis skriver:

Jeg har fundet rigtig mange gode opskrifter på webopskrifter med kylling

flere som ofte er med i vores madplaner .

gode , nemme & lækre retter

Anmeld Citér

10. september 2017

hannetheis

bøllen skriver:

Jeg har fundet rigtig mange gode opskrifter på webopskrifter med kylling

flere som ofte er med i vores madplaner .

gode , nemme & lækre retter

Fedt. Den vil jeg prøve at se på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.