Vi spiser også en del kylling herhjemme. Barnet elsker det og det er ikke det dyreste at lave. Håber du kan få lidt inspiration.
- skær kyllingen ud i mindre stykker og vikl. bacon om. Steges på panden og serveres med friskt pasta og en monaysovs (vores datter elsker denne ret og den er så simpel at lave. Kan også laves uden bacon, kyllingen bliver bare lidt mere tør)
- tarteletter med høns i asparges. Jeg koger kyllingefileterne og trækker efterfølgende kødet fra hinanden med to gafler så det fylder en del. Rester kan evt serveres dagen efter med ris til (eller bare som tarteletter igen
)
- kyllingefileter fyldt med smøreost og bacontern og så bacon omkring til at holde sammen på det. (Barnet er så ikke fan af dette). Kan serveres med lige hvad man ønsker.
- kylling i karry. Jeg laver det som regel som en wokret med en masse grøntsager og serverer helst ris til, barnet foretrækker dig kartoffelmos.
- alm. kyllingewok. Igen med en masse grønt og evt. Supplerer med andet kød også (en god ting til rester gennerelt). Serveres med kartoffelmos.
- kyllingefileter i fad. Fremgangsmåde afhænger af hvad jeg ellers lige ligger inde med.
- spinatpandekager med kyllingefyld. Pandekagerne laver jeg ud fra en alm. pandekage opskrift, dog uden sukker. Frossen spinat finhakkes og blandes i. Kyllingen koger jeg og trækker fra hinanden med to gafler. Hvad der ellers kommes i afhænger af hvem af os herhjemme der skal spise den. Men man kan supplere med lige det man ønsker. - spinaten kan man ikke smage og barnet elsker at pandekagen er grøn.
- kan du komme til at hakke kyllingefileterne kan du lave kyllingefrikadeller. Jeg putter altid finthakket spinat i opskriften også. Der kan også puttes revet gulerod i eller hvad man nu syntes, som kan give lidt fylde så man kan spare. Igen elsker barnet at frikadellerne bliver grønne. Hun efterlyser så lyserøde frikadeller, men har ikke lige haft mod på det projekt endnu
Anmeld
Citér