Nogen der har erfaring med kobberspiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.430 visninger
9 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. september 2017

Jegkiggerpåfugle

Hej 

sagen er den at min mand og jeg nok gerne vil være gravide engang næste år samme tid som nu men inden da vil vi gerne finde et præventionsmiddel som passer på os, vi har indtil videre kun brugt kondom. Hvilket min mand nu er træt af og vil gerne undersøge andre muligheder. Jeg vil ikke på præparater som indeholder hormoner i det tilfælde andet vil tage min krop en evighed om at få dem ud inden projekt baby går i gang. 

Så påtænker en kobberspiral men ved ikke rigtig noget om det? Så er der nogen der kan fortælle mig om hvordan i har oplevet den? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2017

2017morigen

Fik en efter min første fødsel og nået at få den skiftet 1 gang. Skal også have igen snart skal bare lige have 8 ugers tjekket efter fødsel overstået først. 

Er rigtig glad for mine og oplever ikke bivirkninger så som længere mens eller kraftigere. Hvis du har kraftige mens i forvejen så er det ikke anbefales. 

Men ellers vil jeg kun råde dig til at prøve den. Koster i mellem 300-400kr så virker det ikke godt for dig så ud med den igen 

Anmeld Citér

10. september 2017

Bshizzle

Jeg har tidligere haft Kobberspiral, og jeg var ganske tilfreds med den 

Den fungerede fint for mig og den var billigere end hormonspiralen som jo har samme funktion 

Jeg mærkede den ikke og fik ikke nogen bivirkninger eller smerter. 

Anmeld Citér

10. september 2017

HvidSne

Jeg skal have lagt en op næste måned, og jeg er mega spændt

Den kostede endda kun 250 i håndkøb.

Anmeld Citér

10. september 2017

Jegkiggerpåfugle

HvidSne skriver:

Jeg skal have lagt en op næste måned, og jeg er mega spændt

Den kostede endda kun 250 i håndkøb.

Jeg tænker umiddelbart at prisen lokker meget og at der ikke er hormoner involveret.

hvad fik dig til at vælge kobberspiralen? 

Anmeld Citér

10. september 2017

Snoopy77

Fik den nogle måneder efter min datter blev født. 

Har aldrig blødt så meget, det var fuldstændig vanvittigt. Blødte non stop i to måneder og fik den så taget ud. Skak aldrig have sådan en igen. 

Anmeld Citér

10. september 2017

Tullepoder

Jeg fik en kobberspiral i for 2 år siden. Fik den taget ud inden der var gået 1 år. Aldrig i mit liv har min menstruation være så voldsom og ureglmæssig. Jeg har tilbage i februar fået en hormonspiral, den er jeg rigtig glad for. 

Anmeld Citér

11. september 2017

2017morigen

Jeg er selv sundhedsfaglig og har arbejde sammen med gynækologer. Der var en som jeg har stor tillid til som ofte anbefalede sprial. Både hormon og kobber. Så jeg tænkte at jeg ville prøve og valgte kobber pga pris, fraværet af hormoner og at man ikke skal huske noget i den periode man har den. Andet end at mærke efter trådene efter mens.

Kunne sagtens vælge hormon men syntes bare den er meget dyr for færre år end kobber når jeg fungere på kobber 

Anmeld Citér

11. september 2017

HvidSne

Jegkiggerpåfugle skriver:

Jeg tænker umiddelbart at prisen lokker meget og at der ikke er hormoner involveret.

hvad fik dig til at vælge kobberspiralen? 

Der var flere grunde. Jeg vil gerne have noget, der er meget sikkert, men som kan fjernes med umiddelbart ophør af virkning, når vi vil lave en baby mere. Jeg er virkeligt dårlig til hormoner, så hormonel prævention vil jeg helst undgå. Desuden kan jeg jo få den fjernet igen, hvis den ikke fungerer for mig.

Og ja, prisen

Anmeld Citér

12. september 2017

pb2017

Jeg havde en kobberspiral i 1-2 år, hvor jeg havde længere menstruation (blødte ca. 6-8 dage), havde MEGET kraftige blødninger og havde MANGE smerter. Derudover var min cyklus ret ustabil, og jeg kunne nogengange mærke den under sex + min mand kunne mærke den...... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.