Gravid på hormonspiral?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.429 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. september 2017

Anonym trådstarter

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at blive gravid på hormonspiral?

sidst blev jeg gravid trods fortrydelsespille og nu er jeg bange for jeg er gravid igen trods spiral. Hvis det er tilfældet er jeg 3+0 idag. Det murret helt vildt i underlivet og har gjort det i flere dage nu og idag vågnede jeg op med vildt ømme bryster og de er stadig helt ømme. Har ellers aldrig haft ømme bryster ved graviditet før. Men den murren jeg har er præcis den samme som se andre gange.

kan det lade sig gøre? Og i så fald, kan man så gennemføre graviditeten eller tager baby skade af spiralen? 

Håber nogen vil svare ☺️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2017

Mutti84

I princippet kan det godt lade sig gøre, men chancen er meget lille... 3% mener jeg det er...

Og ja, desværre kan fostret tage massivt skade af spiralen, når det er en hormon spiral, så man anbefaler abort, hvis det skulle ske, at man blev gravid.

Jeg har selv hormon spiral og oplever faktisk ofte den der murrende fornemmelse jeg har haft i mine graviditeter, men har endnu ikke testet positiv med spiral.. heldigvis..

Anmeld Citér

9. september 2017

Anonym

Jeg er blevet gravid 2 gange på en hormonspiral. Begge gange er dog endt i en spontanabort.

den ene gang blev jeg fulgt meget nøje af læger og gyn. den anden gang to jeg flere positive test, som så endte i en abort et par dage senere. 

Her er de fakta jeg fik af lægerne.

Når man er gravid på hormonspiral, er der 50% chanhe for at det bliver til en barn. Såfremt det er ønsket, så lader man spiralen sidde til fødslen. For fjerner man spiralen er der (igen) 50% for at der sker en abort. Spiralen kan skade barnet, så man anbefaler en abort, da det er hormoner (vs en konberspiral)

men man kan godt lade den sidde og få barnet. Man ved dog ikke hvilke risici der kan følge med på sigt og man bliver fulgt nøje.

held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.