Det kommer an på situationen..
Fornemmer du han kommer tilbage eller er du reelt bang for at bliver væk??
Jeg ville lade ham være. Når han så forhåbentlig kom hjem ville jeg nok tage en alvors snak om det at han bare går sin vej..
Hvis jeres barn oplever far gå flere gange i vrede kan det påvirke ret negativt. Min kæreste gik også altid når han var sur.. Det endte med at min datter blev vildt bange bare ha gik ud af døren, eller hvis vi skændes satte hus sig foran yderdøren eller klamrede sig til han fordi hun var bange.. Det er ikke sundt for jeres barn. derudover mener jeg det er enormt respektløs bare at gå og forvente du så klare barn og hus og det hele.
Her må I lære at går bølgerne for højt så skal I sætte pause på jeres skænderi og evt. lige sidde i hvert sir rum og køle ned. Så ved jeres barn hvor I er. Det er også en god ide at fastsætte hvornår I skal snakke sammen så jeres barn ikke skal opleve denne ubehagelige stemning i flere dage..
Frygter du han ikke kommer tilbage ville jeg finde en veninde eller familie medlem og tage hen til. Du er gravid og har sikkert brug for hjælp. Om ikke andet med at snakke med nogen. Kommer han så hjem må han jo kontakte dig..
Du skal ikke skrive / ringe og tigge ham om at komme hjem igen. Det må være hans valg- hvor ubehageligt det end er. Her må han selv tage ansvar. derudover skaber det en meget ulig magtbalance da han så ved næste gang at han bare kan gå eller true med at gå og så tigger du igen ( tro mig har selv været der)
Så stå fast. Ignorer ham, lad ham være. Og lad ham selv træffe hans valg.
Anmeld
Citér