Er det sådan nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.967 visninger
10 svar
18 synes godt om
7. september 2017

Anonym trådstarter

Jeg er ano pga min svigerinde da det er hende jeg spørger for.

For 1 1½ siden stoppede hun samvær med far, da børnene sagde hun slog. Det kom i statsamtet der sagde, at indtil videre var det hende der skulle have den fulde forældremyndighed.

Så langt så godt. Så kommer kommunen, de siger, at de har overtaget sagen fra statsamtet og de vurderer at der ikke er synderlig megen hold i sagen så derfor skal far nu have overvåget samvær (af mor) indtil videre hver lørdag i 3 timer.

Sådan går det i ½ år. Derefter siger kommunen at nu skal far have dem til overnatning fra lørdag til søndag. (Ingen observationer).

½ år senere siger kommunen at nu skal han have dem hver 2. uge fra torsdag til lørdag. Og ydermere skal hun give ham kostpenge den uge han har dem for at dække madudgifterne.

Hun er selvfølgelig frustreret fordi hun er enlig mor og det er hende der betaler alt til børnene. Når de så har været hos ham, beholder han feks madkasserne og så skal hun købe nye. Når hun siger at det ikke kan være rigtigt, siger han at hun får så mange penge så hun har vel penge nok.. Så der kan man ikke rigtig få noget fra. 

Nu spørger jeg.. er der nogen der har prøvet det der med at have den fulde forældremyndighed og når far så har dem, at man skal give kostpenge?

Det er mange år siden at jeg selv var delebarn og min far betalte alting selv. Men er reglerne nu anderledes?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2017

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Der er et eller andet galt i denne sag,for kommunen har absolut ingen juridisk lovhjemmel,til at fastsætte samvær.

Kostpenge er bestemt heller ikke korrekt i følge loven.

Han kan søge kommunen om tilskud til samvær.

Der ud over har statsforvaltningen heller ikke lovhjemmel,til at give fuldforældremyndighed permanente,de kan give den midlertidige ind til sagen skal for retten.

Så i det store hele,er der intet i denne sag,der stemmer overens med hvordan lovgivningen dikterer.

Er du sikker på at du har forstået din veninde korrekt,eller at hun har forstået tingene?

Anmeld Citér

8. september 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg tænker at du har misforstået noget eller din veninde fortæller usandheder. 

Som den anden bruger skriver så kan ingen af disse ting ske som du lige har beskrevet dem. 

Anmeld Citér

8. september 2017

Camellia

Synes også at det lyder mystisk 

Anmeld Citér

9. september 2017

Anonym trådstarter

Mor_til_3_unger skriver:

Der er et eller andet galt i denne sag,for kommunen har absolut ingen juridisk lovhjemmel,til at fastsætte samvær.

Der ud over har statsforvaltningen heller ikke lovhjemmel,til at give fuldforældremyndighed permanente,de kan give den midlertidige ind til sagen skal for retten.

Så i det store hele,er der intet i denne sag,der stemmer overens med hvordan lovgivningen dikterer.

Er du sikker på at du har forstået din veninde korrekt,eller at hun har forstået tingene?

Så har de nok givet midlertidigt.. 

Det er nok mig der har taget fejl.. men det andet er rigtigt nok. Siden statsforvaltningen har taget over dengang og stoppet samvær har de ikke haft andre møder? 

Anmeld Citér

9. september 2017

Anonym trådstarter

Mor_til_3_unger skriver:

Kommunen, sagsbehandler har sagt, at de har overtaget fra statsforvaltningen?

Anmeld Citér

9. september 2017

sne190810

Det er nu rigtigt nok, at bopælsforældren kan blive pålagt at betale kostpenge. 

Det er der ikke så meget futtelihut i. Men det andet du skriver om, tror jeg kun din svigerinde, kommune, amt mm Lan redegøre for. Det er ikke noget vi herinde på en babyside, kan sidde og sige god for.

Anmeld Citér

9. september 2017

sne190810

Mor_til_3_unger skriver:

Man kan godt søge om kostpenge som samværsforældre. 

Dog mener jeg ikke at det er via den anden forældre, men via kommunen det sker. 

Anmeld Citér

9. september 2017

Dorthe1986

sne190810 skriver:

Det er nu rigtigt nok, at bopælsforældren kan blive pålagt at betale kostpenge. 

Det er der ikke så meget futtelihut i. Men det andet du skriver om, tror jeg kun din svigerinde, kommune, amt mm Lan redegøre for. Det er ikke noget vi herinde på en babyside, kan sidde og sige god for.

Hvor finder du det henne at bopælsforældren kan blive pålagt at betale kostpenge ?

Anmeld Citér

9. september 2017

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Kommunen kan ikke tage over,det er der som sagt ingen lovhjemmel til.

Midlertidig forældremyndighed,kan kun gives end til sagen skal for retten,så hvis hun ikke har været i retten,har hun næppe den fulde.

Kostpenge kan kun søges af SF hos kommunen,of ikke hos BF.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.