Jeg er ano pga min svigerinde da det er hende jeg spørger for.
For 1 1½ siden stoppede hun samvær med far, da børnene sagde hun slog. Det kom i statsamtet der sagde, at indtil videre var det hende der skulle have den fulde forældremyndighed.
Så langt så godt. Så kommer kommunen, de siger, at de har overtaget sagen fra statsamtet og de vurderer at der ikke er synderlig megen hold i sagen så derfor skal far nu have overvåget samvær (af mor) indtil videre hver lørdag i 3 timer.
Sådan går det i ½ år. Derefter siger kommunen at nu skal far have dem til overnatning fra lørdag til søndag. (Ingen observationer).
½ år senere siger kommunen at nu skal han have dem hver 2. uge fra torsdag til lørdag. Og ydermere skal hun give ham kostpenge den uge han har dem for at dække madudgifterne.
Hun er selvfølgelig frustreret fordi hun er enlig mor og det er hende der betaler alt til børnene. Når de så har været hos ham, beholder han feks madkasserne og så skal hun købe nye. Når hun siger at det ikke kan være rigtigt, siger han at hun får så mange penge så hun har vel penge nok.. Så der kan man ikke rigtig få noget fra. 
Nu spørger jeg.. er der nogen der har prøvet det der med at have den fulde forældremyndighed og når far så har dem, at man skal give kostpenge?
Det er mange år siden at jeg selv var delebarn og min far betalte alting selv. Men er reglerne nu anderledes?

Anmeld
Citér