KH loftet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

300 visninger
6 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. september 2017

Anonym trådstarter

Jeg er ramt af KH loftet hvilket betyder jeg kun kan få 600 kr i boligstøtte i min nye lejlighed. 

Jeg har ikke rigtig forstand på det loft der. 

Mit spørgsmål er derfor. At kan man afskrive sig sit forhøjet børneydelse og så få hævet boligstøtten?

dumme og nedgørende kommentarer ignoreres. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Jeg er ramt af KH loftet hvilket betyder jeg kun kan få 600 kr i boligstøtte i min nye lejlighed. 

Jeg har ikke rigtig forstand på det loft der. 

Mit spørgsmål er derfor. At kan man afskrive sig sit forhøjet børneydelse og så få hævet boligstøtten?

dumme og nedgørende kommentarer ignoreres. 

Nej, det kan man ikke, for børneydelsen indgår ikke i kh loftet. I kh loftet indgår, kontanthjælp, boligstøtte og en eventuel paragraf 34. Så alt det børne ydelse du for, er noget du for udover det andet.

Anmeld Citér

7. september 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Nej, det kan man ikke, for børneydelsen indgår ikke i kh loftet. I kh loftet indgår, kontanthjælp, boligstøtte og en eventuel paragraf 34. Så alt det børne ydelse du for, er noget du for udover det andet.

Hvad er en paragraf 34?

så forstår jeg ikke hvorfor min boligstøtte ikke er højere. Jeg får ingen støtte udover forhøjet børneydelse og friplads. Men det er måske så fripladsen der gør det?

Anmeld Citér

7. september 2017

Anonym

Loftet er forskelligt,alt efter hvor gammel man er,og hvor mange børn man har,og om man er samlevende.

Med en boligstøtte på max 600,er mit gæt du er over 30 og har 1 barn,og dermed er dit loft lidt over 15.000,hvor af din KH er på 14.808.

Anmeld Citér

7. september 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Loftet er forskelligt,alt efter hvor gammel man er,og hvor mange børn man har,og om man er samlevende.

Med en boligstøtte på max 600,er mit gæt du er over 30 og har 1 barn,og dermed er dit loft lidt over 15.000,hvor af din KH er på 14.808.

Det er alt mor korrekt. Jeg er over 30 og alene med 1 barn med en kh på 14.808 

men forstår stadig ikk hvorfor loftet er som det er og hvad der gør jeg ikk kan få mere end 600 kr. 

Anmeld Citér

7. september 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Hvad er en paragraf 34?

så forstår jeg ikke hvorfor min boligstøtte ikke er højere. Jeg får ingen støtte udover forhøjet børneydelse og friplads. Men det er måske så fripladsen der gør det?

Friplads og børne ydelsen, har intet med det at gøre, det er noget du for ved siden af. Kontanthjælps loftet, er jo en regerings bestemt ting, som siger at du maks må få et vist beløb om måneden. I dit tilfælde, for du den højeste kontanthjælp og derfor er der kun plads til de 600 kr i boligstøtte, før at du når grænsen på på lidt over 15.000 om måneden, som du maks må få.

Anmeld Citér

7. september 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Friplads og børne ydelsen, har intet med det at gøre, det er noget du for ved siden af. Kontanthjælps loftet, er jo en regerings bestemt ting, som siger at du maks må få et vist beløb om måneden. I dit tilfælde, for du den højeste kontanthjælp og derfor er der kun plads til de 600 kr i boligstøtte, før at du når grænsen på på lidt over 15.000 om måneden, som du maks må få.

Nåh på den måde. Så tror jeg at jeg forstår det. Tak for forklaringen  

må bare håbe en af mine mange ansøgninger snart giver pote så jeg kan komme i arbejde igen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.