Hvornår skal vi fortælle forældre om graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.118 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. september 2017

Anonym trådstarter

Nu har jeg brug for at råbe det ud til verden!: JEG ER GRAVID 

Efter at have taget en test mandag morgen og i morges, er der bestemt ingen tvivl om, at min kæreste og jeg får den største gave i livet til maj 

Jeg er ca. 5+0 i dag. Jeg var meget tålmodig med at teste, så jeg var helt sikker på, at jeg ikke bildte mig noget ind, da jeg ikke rigtig har nogle symptomer, udover udebleven mens, og en øget kvalme, når jeg er sulten 

Nu går mine tanker på, hvornår vi skal sige det til vores forældre? Umiddelbart tænker jeg at sige det, når jeg er ca. 9-10 uger henne. Så har jeg været ved lægen, og få startet min vandrejournal. Også i det tilfælde, at vi (forhåbentlig ikke ) til nf får at vide, at der ikke er noget hjerteblink, så kan få vores forældres støtte. Eller er det smartest at vente?

Hvornår fortalte I jeres forældre, at I var gravide, og hvorfor lige på det tidspunkt? 

Jeg håber du nåede med så langt! Forhåbenlig vil du dele dine tanker 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2017

Mullemee

Jeg fortalte det første gang, da jeg var ca. 8 uger henne. Vi skulle på sommerferie hos min far og hans kone, og jeg ved, at de starter med at give en et glas alkohol i hånden, når man kommer, så jeg ville ikke komme udenom, at de synes, det var mærkeligt, at jeg sagde nej tak. Mine svigerforaldre var så også i sommerhus ca 2 timers kørsel fra min far, så vi valgte at køre ind om dem og fortælle det også, så de alle sammen fik det at vide samme dag. Jeg havde det dog vildt dårligt, da vi kom frem til mine svigerforældre og min kæreste blev ved med at vente. Til sidst kunne han dog godt se, at jeg havde det SÅ dårligt med kvalme, at jeg skulle have noget mad NU så han fik det sagt. De blev så glade, og jeg fik noget at spise og så gik jeg ind og sov, indtil vi skulle køre igen...

Anmeld Citér

6. september 2017

Vivienne

Med den første graviditet fortalte vi det efter at have været ved lægen for at få det bekræftet. Vi ville ikke vente længere  

Med den anden ventede vi lidt længere, da vi på det tidspunkt var ude og rejse. 

Stort tillykke til jer 

Anmeld Citér

6. september 2017

januar16

Første graviditet fortalte jeg til min mor da jeg var ca 9-10 uger henne. De resterende forældre og nogle venner fik det af vide da blev indlagt fordi jeg abortede 13+0.

Anden gang fortalte vi det lige efter første tryghedsscanning hvor jeg var ca 6 uger henne. Anden omgang blev heldigvis til en dejlig baby 

Anmeld Citér

6. september 2017

SabrinaMaria

Tillykke med graviditeten! Jeg er 4+6 idag

Jeg fortalte min mor det i søndags, 2 dage efter jeg fandt ud af det, og skal fortælle min far det i aften. Som ikke bliver sjovt overhoved!

Men jeg synes I skal fortælle det når I føler for det. Jeg ville i hvertfald ikke kunne vente til jeg var 9 uger henne, hehe  

Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

6. september 2017

Bb2015

I begge mine graviditeter har vi fortalt forældrene det så hurtigt som muligt. Med tre sæt forældre der skal have nyheden er det blevet på forskellige tidspunkter, men mellem uge 5-7 har været så længe vi kunne vente 

For os var det netop også vigtigt at kunne dele sorgen hvis vi var så uheldige at der var noget galt. Alt var fint og vi endte så bare med at dele glæden med dem lidt længere 

Anmeld Citér

6. september 2017

NCB89

Vi har begge gange ikke fortalt noget før efter NF omkring uge 12 For os har det mere handlet om at vi havde lyst til at have det for os selv.

Anmeld Citér

6. september 2017

AnoMom

Anonym skriver:

Nu har jeg brug for at råbe det ud til verden!: JEG ER GRAVID 

Efter at have taget en test mandag morgen og i morges, er der bestemt ingen tvivl om, at min kæreste og jeg får den største gave i livet til maj 

Jeg er ca. 5+0 i dag. Jeg var meget tålmodig med at teste, så jeg var helt sikker på, at jeg ikke bildte mig noget ind, da jeg ikke rigtig har nogle symptomer, udover udebleven mens, og en øget kvalme, når jeg er sulten 

Nu går mine tanker på, hvornår vi skal sige det til vores forældre? Umiddelbart tænker jeg at sige det, når jeg er ca. 9-10 uger henne. Så har jeg været ved lægen, og få startet min vandrejournal. Også i det tilfælde, at vi (forhåbentlig ikke ) til nf får at vide, at der ikke er noget hjerteblink, så kan få vores forældres støtte. Eller er det smartest at vente?

Hvornår fortalte I jeres forældre, at I var gravide, og hvorfor lige på det tidspunkt? 

Jeg håber du nåede med så langt! Forhåbenlig vil du dele dine tanker 

Fortalte det med det samme

Anmeld Citér

7. september 2017

FruK.

Første gang ventede vi de laaaange 12 uger, til efter scanning med at fortælle begge hold forældre det + vores lillebrødre. 

Men denne gang, vil vi med det samme fortælle vores dreng på 4 år det først, og så vores nærmeste familie - lige så snart vi har en positiv graviditets test mest fordi jeg ikke orker at holde det hemmeligt for alle igen, og vil bare gerne ud med det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.