Hvad siger i til denne episode?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.858 visninger
10 svar
33 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. september 2017

Anonym trådstarter

Vi ligger i sengen til morgen, og jeg får lov til at ligge lidt længere. Vores 3-årige vil hente en bamse jeg kan putte med. 

Farmand har sagt hun skal lade mig slappe af, og da hun så henter bamsen til bliver han sur og råber og hiver hende væk fra mig, så hun ikke fik givet mig bamsen og græder. 

Han siger hun skal høre hvad der bliver sagt. 

Jeg siger det var en god gerning og vælg dine kampe med omhu. 

Hvad siger i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2017

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Vi ligger i sengen til morgen, og jeg får lov til at ligge lidt længere. Vores 3-årige vil hente en bamse jeg kan putte med. 

Farmand har sagt hun skal lade mig slappe af, og da hun så henter bamsen til bliver han sur og råber og hiver hende væk fra mig, så hun ikke fik givet mig bamsen og græder. 

Hvad siger i? 

Hold da op, hvor var det synd for din datter. Sikke da en dum opførsel af far. 

Du skulle have lov til at ligge lidt længere, og din datter ville give dig en bamse at putte med. Hvor var det sødt af hende  hun ville jo bare sørge for at du kunne sove rigtig godt.

Som jeg læser din beskrivelse så udviste hun omsorg og kærlighed til dig, og blev straffet for det. 

Anmeld Citér

5. september 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hvad siger i? 

Jeg synes ligesom dig at det var en sød tanke. Jeg synes også at han overreagerer når han råber af hende.

Herhjemme er vores datter 3½ og hvis hun opdager at en af os sover/hviler sig, så kommer hun ofte med stofbleer (som hun selv sover med). Hun har lært at man skal være stille ved at få lov til at prøve.

Anmeld Citér

5. september 2017

Anonymor

Jeg siger, at der er to sider til enhver historie, og at jeg aldrig ville dømme den situation uden at vide hvad der gik forud, oh hvordan tingene ellers er. Nej, selvfølgelig var det ikke hensigtsmæssigt. Men der kan være så mange grunde, som trods alt gør det lidt mere forståeligt. Han havde en dårlig morgen, havde haft en dårlig nat, du har måske tidligere været utilfreds med ikke at kunne få fred om morgenen, så han følte sig presset osv.

Personligt ville jeg tilgå det med omsorg, tage en rolig snak med ham og interessere mig for, hvorfor han reagerede sådan, uden at skælde ud eller fordømme ham. 

Anmeld Citér

5. september 2017

Frk.S

Jeg synes far skulle slappe lidt af - og at det er synd for din datter. 

Som du skriver, så ville hun jo bare være sød ved dig. 

Havde han ladet hende gøre det havde hun fået lov til at vise omsorg og kærlighed til dig og du havde kunnet hvile videre i ro og mag med hendes bamse.

I stedet er der nu en pige der formentlig ikke forstår hvad hun har gjort galt og hvorfor hun ikke måtte vise dig den omsorg og du har en grædende pige i huset, hvilket ikke gør det nemmere at hvile sig.

Anmeld Citér

5. september 2017

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvad siger i? 

Jeg forstår slet ikke det kan blive set som en kamp - hun forstod godt at du skulle sove. Hun ville oven i købet sørge for du har de dejligt med en bamse. 

Ej det er for meget kæft, trit og retning. 

Anmeld Citér

5. september 2017

Anonym

din datter ville jo bare vise omsorg. Men det ville din mand altså også. Han ville bare give dig ro til at slappe af. At han så får det gjort på en mega uheldig måde i forhold til jeres datter er synd. 

Anmeld Citér

5. september 2017

Camellia

Anonymor skriver:

Jeg siger, at der er to sider til enhver historie, og at jeg aldrig ville dømme den situation uden at vide hvad der gik forud, oh hvordan tingene ellers er. Nej, selvfølgelig var det ikke hensigtsmæssigt. Men der kan være så mange grunde, som trods alt gør det lidt mere forståeligt. Han havde en dårlig morgen, havde haft en dårlig nat, du har måske tidligere været utilfreds med ikke at kunne få fred om morgenen, så han følte sig presset osv.

Personligt ville jeg tilgå det med omsorg, tage en rolig snak med ham og interessere mig for, hvorfor han reagerede sådan, uden at skælde ud eller fordømme ham. 

Jeg er meget enig med dig.  du skrev det jeg tænkte  :-) 

Anmeld Citér

5. september 2017

Lisette W

Anonym skriver:

Hvad siger i? 

Hvis det var min søn, så kunne han godt have fundet på at blive ved så det ville ikke stoppe ved to bamser hvis jeg blev glad for omsorgen. Han ville ikke stoppe før han blev stoppet. Men det burde være være på en blid måde den kæreste havde stoppet hende. Hvis det var mig ville jeg tale med datteren i eftermiddag/aften og fortæller hvor glad du blev for hendes omsorg men at det er vigtigt at hun lytter efter hvad der bliver sagt, så hvis far siger nej så går det ikke og så få nusset og hygget sammen, gerne alle tre så det ender godt. Jeg ville ikke diskuter det med manden ved mindre det gentog sig for tror godt han selv kan se han gik over stegen. 

Anmeld Citér

5. september 2017

Anonym

Havde det været min mand,var han blevet sparkede ud af sengen.

Ingen skal behandle eller tiltale mine børn på sådan en måde.

Dårlig nat eller ej,er ingen undskyldning i min verden.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.