Involvere mine forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

396 visninger
4 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. september 2017

Anonym trådstarter

Jeg får kraftige smerter og humørsvingninger hver gang jeg har menstruation, og da min mand og jeg ikke skal have flere børn, har jeg overvejet at få fjernet "underlivet" ligesom min mor fik.

Jeg er så blevet i tvivl om det ville være en god idé at involvere mine forældre, taget i betragtning at min mor nær mistede livet pga. komplikationer (jeg ved ikke hvilke).

Når jeg har prøvet at snakke med min mand om det, siger han °dit underliv, din beslutning".

Hvad synes I jeg bør gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2017

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg ville overveje at snakke med din mor om hendes komplikationer, mest for at undersøge om der kunne være noget arveligt du skulle tænke på.

jeg ville nok ikke lade dem have noget at skulle have sagt omkring din beslutning, men det er nok godt at snakke med dem, også for at de ikke skal gå og være nervøse omkring din operation. Tænker du nok ikke kan holde en tur på hospitalet hemmeligt for dem.

Anmeld Citér

5. september 2017

et-ønske

Jeg fik fjernet min livmoder for 2 år siden, efter at have blødt non-stop i 7 mdr, og fået 2 blodtransfusioner, og de havde forsøgt at fjerne slimhinden først. Intet hjalp og jeg kunne praktisk talt ikke passe mine børn eller mit arbejde til sidst. Der var ingen forklaring på blødningerne! Men jeg kan ikke lade være med at tænke på om du er sikker på at de vil fjerne dit underliv? For jeg kæmpede virkelig med sygehuset for at få dem til at lave indgrebet, da jeg kunne ikke mere! Selvom jeg nok ikke skulle have flere børn er jeg stadig ked af at jeg definitivt ikke kan få flere børn, det smerter mig på en eller anden måde... Jeg ved ikke hvor gammel du er, men hvad med overgangsalder mm - omkring humørsvingninger bliver det vist værre end ved pms! Og hvis de lader æggestokkene blive (så du ikke går overgangsalder) ja så vil du fortsat have humørsvingninger og smerter, for det har jeg. 

Jeg ville aldrig gå i operation uden at fortælle det til mine forældre, men deres mening har ikke indflydelse på min beslutning. 

Anmeld Citér

5. september 2017

Anonym trådstarter

drabo skriver:

Jeg ville overveje at snakke med din mor om hendes komplikationer, mest for at undersøge om der kunne være noget arveligt du skulle tænke på.

jeg ville nok ikke lade dem have noget at skulle have sagt omkring din beslutning, men det er nok godt at snakke med dem, også for at de ikke skal gå og være nervøse omkring din operation. Tænker du nok ikke kan holde en tur på hospitalet hemmeligt for dem.

Hvis jeg når dertil hvor at det er helt sikkert at jeg skal have operationen, så får de det selvfølgelig at vide.

Nu tænker jeg bare på om de skal involveres nu hvor vi stadig er på "for og imod-stadiet"

Anmeld Citér

5. september 2017

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

Jeg fik fjernet min livmoder for 2 år siden, efter at have blødt non-stop i 7 mdr, og fået 2 blodtransfusioner, og de havde forsøgt at fjerne slimhinden først. Intet hjalp og jeg kunne praktisk talt ikke passe mine børn eller mit arbejde til sidst. Der var ingen forklaring på blødningerne! Men jeg kan ikke lade være med at tænke på om du er sikker på at de vil fjerne dit underliv? For jeg kæmpede virkelig med sygehuset for at få dem til at lave indgrebet, da jeg kunne ikke mere! Selvom jeg nok ikke skulle have flere børn er jeg stadig ked af at jeg definitivt ikke kan få flere børn, det smerter mig på en eller anden måde... Jeg ved ikke hvor gammel du er, men hvad med overgangsalder mm - omkring humørsvingninger bliver det vist værre end ved pms! Og hvis de lader æggestokkene blive (så du ikke går overgangsalder) ja så vil du fortsat have humørsvingninger og smerter, for det har jeg. 

Jeg ville aldrig gå i operation uden at fortælle det til mine forældre, men deres mening har ikke indflydelse på min beslutning. 

Jeg har heller ikke tænkt mig at blive opereret uden at fortælle dem det, men jeg har tænkt på om hendes komplikationer var noget der kunne være arveligt. Jeg har trods alt arvet nogle af hendes allergier.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.