Kontakte fødegangen eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

351 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. september 2017

Anonym trådstarter

Hej! 

Jeg er gravid og 30 uger henne. Jeg har ligget syg (snot, hoste, feber, ondt i halsen) her i weekenden og syns jeg mærker lillepigen meget mindre end jeg plejer, jeg HAR mærket hende hver dag og os flere gange om dagen, men hun plejer at være et lille dampbarn der virkelig tæsker mig inde fra, hvor hun igår og idag bare har puffet lidt. 

Ved ikke helt om jeg overreagerer eller om jeg skal kontakte fødegangen og bede om at blive tjekket? For jeg har jo mærket hende, det er bare slet ikke så voldsomt eller vedvarende som det plejer... 

Hvad syns I? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2017

Anonym

Anonym skriver:

Hej! 

Jeg er gravid og 30 uger henne. Jeg har ligget syg (snot, hoste, feber, ondt i halsen) her i weekenden og syns jeg mærker lillepigen meget mindre end jeg plejer, jeg HAR mærket hende hver dag og os flere gange om dagen, men hun plejer at være et lille dampbarn der virkelig tæsker mig inde fra, hvor hun igår og idag bare har puffet lidt. 

Ved ikke helt om jeg overreagerer eller om jeg skal kontakte fødegangen og bede om at blive tjekket? For jeg har jo mærket hende, det er bare slet ikke så voldsomt eller vedvarende som det plejer... 

Hvad syns I? 

Det er kun dig selv der kan vurdere nødvendigheden i at kontakte fødegangen. Umiddelbart tænker jeg at der ikke er noget alarmerende når du har mærket liv. 

Barnet kan have lagt sig anderledes. 

Men for din egen skyld og for at få ro, er det måske det bedste at kontakte fødegangen, så du ikke bliver ved med at bekymre dig og får vished om at den lille er ok

Anmeld Citér

4. september 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er kun dig selv der kan vurdere nødvendigheden i at kontakte fødegangen. Umiddelbart tænker jeg at der ikke er noget alarmerende når du har mærket liv. 

Barnet kan have lagt sig anderledes. 

Men for din egen skyld og for at få ro, er det måske det bedste at kontakte fødegangen, så du ikke bliver ved med at bekymre dig og får vished om at den lille er ok

Tak for svar 

Tror jeg giver hende et par timer og ser om ninja babyen i hende vågner op... Og ellers ringer jeg, for kan godt mærke at jeg har Brug for at få ro i sindet... Altså kunne mærke hende lige nu, men bare en lille forsigtig bevægelse - hvor hun normalt har bevæget sig så meget,og i meget længere tid, at det ofte har føltes ubehageligt for mig. 

Men måske du har ret i hun har flyttet sig, for kan mærke jeg kan sidde mere sammenkrummet/bøjet end jeg plejer, hvor hun ellers har fyldt godt ud op under ribbenene og det har været enormt ubehageligt at sidde krummet sammen... 

Kan hun mon også være syg/skidt tilpas, når jeg er det? 

Anmeld Citér

4. september 2017

MiniMe2005

Hellere en gang for meget end en gang for lidt. Man skal reagere, hvis der er ændringer i bevægelserne, og i og med at hun ikkesparker så kraftigt, som hun plejer, ville jeg lige få en faglig vurdering.

Det er højst sandsynlig ingenting, men derfor kan det stadig godt være en god idé at vende det med en jordemoder.

Anmeld Citér

4. september 2017

Wheelybug

FG vil bede dig drikke et stort glas koldt isvand og lægge dig i sofaen en times tid. Det vil gøre toppen af livmoderen kold og få hende til at skubbe væk fra kulden og sparke. Hvis hun ikke reagerer skal du selvf en tur derind  jeg ved dog fra min egen baby inde i maven at det er helt normalt med et par dovne dage (selv doven under isvand), så jeg ville ikke bekymre mig, men det er kun dig selv der ved hvad det rigtige for dig er.

Anmeld Citér

4. september 2017

Wheelybug

JL87 skriver:

FG vil bede dig drikke et stort glas koldt isvand og lægge dig i sofaen en times tid. Det vil gøre toppen af livmoderen kold og få hende til at skubbe væk fra kulden og sparke. Hvis hun ikke reagerer skal du selvf en tur derind  jeg ved dog fra min egen baby inde i maven at det er helt normalt med et par dovne dage (selv doven under isvand), så jeg ville ikke bekymre mig, men det er kun dig selv der ved hvad det rigtige for dig er.

Og selvf heller kontakte FG en gang for meget end en gang for lidt som en anden også skriver 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.