Samvær med far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. september 2017

Mortilah

Smølfine123 skriver:

Ok - så kom med modsvar. Instedet for OMG eller ....

Faktum er at de fleste kidnapninger er til muslimske lande og når der sker er det væsenlig farligere, sværere og dyrt at få børnene re-kidnappet. Faren har automatisk forældremyndighed og ejerskab over børnene.

Ja, uha det må man ikke sige højt! Men du har ret. Det der gør forskellen er jo netop bare: at var han tysker kunne landene arbejde sammen om en løsning, men det er endnu sværere at få et barn hjem fra et land som anser børnene for at være fars! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2017

Ena

Smølfine123 skriver:

Jeg har ikke noget imod muslimer .. men det er et faktum at det oftest er til muslimske lande at børn bliver kidnappet til. I mange muslimske lande er børn også mandens ejendom - så ja jeg vill være endnu mere nervøs hvis manden var fra et muslimsk land.

Hvor har du det faktum fra?

Anmeld Citér

4. september 2017

Newsence

ring til din kommune og bed dem om at hjælpe med noget overvåget samvær.

De fleste kommuner her et familiehus eller ligne hvor overvåget samvær foregår. Her beskriver og dokumentere du så godt du kan at du er truet på livet og at kidnapning har været oppe og vende.

Derefter får du så forhåbentlig an aftale. Det vil så foregå sådan at du møder op på stedet med dit barn og så kan far og datter være sammen mens du er i en rum ved siden af hvis dit barn er ok med det ellers vil du være med de første par gange.. 

Jeg ville under ingen omstændigheder tilråde samvær hvor enten han er alene med jeres barn eller kun ham og dig. Selv hvis du er tilstede kan et øjebliks uopmærksomhed gøre at han kan smutte. Dette er ikke muligt i overvåget samvær via. kommunen..

Ellers ville jeg melde ham INDEN tager fra hjemlandet at samvær ikke kommer på tale overhoved og så se om jeg ikke kunne bo hos noget familie eller andet indtil han igen er hjem rejst.. Værd dog opmærksom på at dette kan gøre at han ikke rejser hjem men forsøger at tage dit barn på anden tid. Derfor vil jeg klart anbefale kommunen så han får tid og samvær og I bagefter kan være rolige.. 

Føler du dig meget truet må du jo overveje at gå rettens vej så han ikke har ret til opkald eller andet og så evt. flytte og få hemmelig nr og adresse. Men du ved bedst selv hvor alvorligt du mener han mente hans trusler 

Anmeld Citér

4. september 2017

Babilooo

Ena skriver:

Hvor har du det faktum fra?

Den sidste artikel jeg så var det 16 ud af 25 sager handlede om børn der var kidnappet til Mellemøsten og Nordafrika (muslimske lande).

problemet er specielt at det samtidigt er de sværeste lande at redde børnene fra.

Anmeld Citér

4. september 2017

Ena

Smølfine123 skriver:

Den sidste artikel jeg så var det 16 ud af 25 sager handlede om børn der var kidnappet til Mellemøsten og Nordafrika (muslimske lande).

problemet er specielt at det samtidigt er de sværeste lande at redde børnene fra.

Kan du huske, hvilket sted den artikel kom fra? 

Anmeld Citér

5. september 2017

merethe

Profilbillede for merethe
debattør-39304 skriver:

Jeg har ofte undret mig over de forældre der ikke ønsker at deres barn har samvær med den anden forældre. Ja faktisk forarger det mig. Alligevel står jeg nu i en lignende situation. Min datter er i dag 3 1/2 år og hendes far kommer fra et ikke europæisk land. Jeg boede i landet i halvandet år sammen med min datters far inden hun blev født. Det var et turbulent forhold, med en meget verbalt overfusende, manipulerende og temperamentsfuld person. Da jeg blev gravid fortalte jeg ham at jeg ville flytte tilbage til Danmark og det var en befrielse endelig at slippe væk fra det. han var tilstede da hun blev født og hun har to gange som spæd besøgt ham samt han har været i Danmark to gange og besøge hende. Dette stoppede dog efter han truede mig på livet samt med at kidnappe min datter. Jeg har frabedt mig at modtage børnepenge fra ham da jeg ikke ønsker at ha noget med ham at gøre. Dog snakker han med hende via Skype ca 2 gange om måneden. Nu har han så annonceret at han har købt flybilletter til at besøge hende og jeg er virkelig i syv sind hvorvidt jeg skal lade ham se hende eller ej. Jeg synes det er et dillemma da jeg synes børn skal have samvær med begge sine forældre men samtidig er det en person det tidligere har truet med at bortføre hende da "det var hans tur til at have den det samme tid som hun nu ha de været hos mig". jeg ønsker bare at gøre hvad der er rigtig for min datter.

Har været inde på denne her hjemmeside  http://boernebortfoerelse.dk/spoergsmaal-og-svar/

Jeg synes du skal tage og læse det hele igennem, der står der præcis hvordan du skal forholde dig, så der ikke sker noget med dit barn.

Især rubrikken der omhandler:

samvær og

om forebyggelse af børnebortførelse.

Anmeld Citér

7. september 2017

Kurt_H

debattør-39304 skriver:

Jeg har ofte undret mig over de forældre der ikke ønsker at deres barn har samvær med den anden forældre. Ja faktisk forarger det mig. Alligevel står jeg nu i en lignende situation. Min datter er i dag 3 1/2 år og hendes far kommer fra et ikke europæisk land. Jeg boede i landet i halvandet år sammen med min datters far inden hun blev født. Det var et turbulent forhold, med en meget verbalt overfusende, manipulerende og temperamentsfuld person. Da jeg blev gravid fortalte jeg ham at jeg ville flytte tilbage til Danmark og det var en befrielse endelig at slippe væk fra det. han var tilstede da hun blev født og hun har to gange som spæd besøgt ham samt han har været i Danmark to gange og besøge hende. Dette stoppede dog efter han truede mig på livet samt med at kidnappe min datter. Jeg har frabedt mig at modtage børnepenge fra ham da jeg ikke ønsker at ha noget med ham at gøre. Dog snakker han med hende via Skype ca 2 gange om måneden. Nu har han så annonceret at han har købt flybilletter til at besøge hende og jeg er virkelig i syv sind hvorvidt jeg skal lade ham se hende eller ej. Jeg synes det er et dillemma da jeg synes børn skal have samvær med begge sine forældre men samtidig er det en person det tidligere har truet med at bortføre hende da "det var hans tur til at have den det samme tid som hun nu ha de været hos mig". jeg ønsker bare at gøre hvad der er rigtig for min datter.

Det er en svær situation, men der er også tale om et barn som ikke har noget at skulle sige på nuværende tidspunkt.

Mit råd er: Drop ham. Han er ikke far-materiale for din datter.

Hvis din datter er født i danmark, så er hun beskyttet mod ham juridisk, men ikke fysisk (kidnapning osv.).

Ved at Skype med ham, så har han et fået et håb om at kunne "få" dig tilbage hvor han ønsker dig, "i sin hule hånd af manipulering".

Får han hende i sin varetægt, så kan du kun gætte på hvad han gør derefter...

Bare truslerne alene taler mod hans hensigter, så tænk igen om du mener det er en "god ide" at lade ham se hende fordi du vil gøre "det rigtige" for din datter.

Der er ikke "det rigtige at gøre" medmindre at du gør hvad du kan for at holde hende væk fra mennesker som truer dig og hende på livet.

Hvad handling det end er det er op til dig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.